הדיין על הרב ברלנד: ‘איזו הפקרות האדם הזה עושה, איזו רשעות’

הגאון רבי אהרן ירחי, רב מקור ברוך בירושלים וחבר ביה"ד 'עיני ישראל', יוצא לראשונה נגד מנהיג 'שובו בנים', מכנה אותו "נבל" ואת המתרחש ב'שובו בנים' הגדיר "גועל נפש" ו"תועבות" • "יש לי עשרות עדויות, יש לי בית דין של דיני נפשות, שקיבלו עדויות ברורות, עם הסרטה, צילומים"
יוסף גרינבוים
ו' חשון התש"פ / 04.11.2019 16:40

הגאון רבי אהרן ירחי, רב שכונת מקור ברוך בירושלים וחבר בית הדין ‘עיני ישראל’, יוצא לראשונה בגלוי נגד מנהיג ‘שובו בנים’ הרב אליעזר ברלנד.

בשיעורו השבועי בבית הכנסת בורוכוב בירושלים, תקף הרב ירחי את ברלנד במילים חריפות ביותר, כינה אותו “נבל” ואת המתרחש ב’שובו בנים’ הגדיר “גועל נפש” ו”תועבות”. הרב גם התמרמר על שתיקת הרבנים.

“איזה הפקרות האדם הזה עושה, תראו איזה נבל, באיזה רשעות עושה, מפחדים לדבר, למה? יש לו קהילות? כל תועבות שיש בו, כל מה שאנחנו שומעים, כל הדברים הגרועים לא מאמינים”, אמר הרב ירחי.

“הנה שמעתם עכשיו מה קורה. אחרי זה אומרים לנו, הרבנים: אתם שותקים! כשאתה מדבר אומרים לך: מי אתה שתדבר נגד בעלי רוח הקודש? וכשאתה שותק אומרים לך: למה שתקת?”

אחד המשתתפים: “הם מאיימים עליהם”. הרב ירחי: “הם מאיימים עליהם? הם מאיימים על כל העולם! אז זהו, זה אחת הבעיות שיש”.

הרב ירחי הוסיף: “עכשיו לכו תראו איזה מקרים יש, ילדות קטנות שם, מסכנים, אומללים, אתם לא יודעים מה שהולך שם: גועל נפש. נישואים וגירושים, נישואים וגירושים. איזה הפקר! מה זה כל הדבר הזה? איפה העולם המסודר? ה’ יעזור, ה’ ירחם על עם ישראל”.

כשאחד המשתתפים טען כי הרב ירחי “ניזון משמועות” – השיב הרב בתקיפות: “אתה אל תדבר מילה בשעה שאתה לא יודע על מה אני מדבר! תסתלק מכאן! אני יודע עדויות, ויש לי כאן חתימות של גדולי ישראל. הוא מדבר שאני לא יודע עדויות? יש לי עשרות עדויות, אנחנו חתומים, יש לי עדות, יש לי בית דין של דיני נפשות, שקיבלו עדויות ברורות, עם הסרטה.

“גדולי ישראל, תלמידי חכמים חתומים על זה. אלה מדברים? בכוונה אני אמרתי את המילים האלו אחרי מה שהיה היום. לא בגלל התקשורת, אני לא חי מהתקשורת חס ושלום. עדויות גמורות הביאו לי! אשת איש! את הצילומים הביאו לי, חתימות של גדולי ישראל תלמידי חכמים שקיבלו עדות של דיני נפשות, לא עדות של דיני ממונות, דיני נפשות! איסורים חמורים ביותר!”

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בבקשה למחוק את התואר רב מברלנד
    04/11/2019 19:54
    משה
  1. ראוי למחוק את התואר הרב מברלנד
    בבקשה מחקו זאת בגוף הכתבה ובכותרת

  2. הרב ירחי
    04/11/2019 22:50
    אופק
  3. אתה מיסכן רבנו אומר שבן אדם שמדבר על האחר זה המראה של עצמו!

  4. הנה זה
    05/11/2019 08:57
    המגהץ
  5. סוף סוף יש רבנים בישראל….

  6. כל הכבוד! לא תגורו
    05/11/2019 12:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. חילול השם