תנאים קשים: שמעון חיות עבר לתא חדש באבו כביר

שמעון יהודה חיות -  בנו של הרב יוחנן חיות, רבה של חברת 'אל על', היה רגיל עד לאחרונה לחיים הטובים: מטוסים פרטיים, מלונות יוקרה ומסעדות גורמה • בחודש האחרון, מאז הוסגר מיוון לישראל, היה כלוא בתא המעצר באבו כביר בתנאים קשים, יחד עם עוד 12 עצירים • מה עבר עליו שם?
חרדים 10
ו' חשון התש"פ / 04.11.2019 13:23

חודש לאחר הסגרתו מיוון לישראל, שמעון יהודה חיות  בנו של הרב יוחנן חיות, רבה של חברת ‘אל על’, הועבר לאחרונה לתא חדש באגף 4 בבית המעצר אבו כביר, לאחר פניות חוזרות ונשנות של פרקליטיו עו”ד יקי קהן ואבי חימי.

לפי דיווח של שמעון איפרגן באתר ‘מאקו’, בשבועות הראשונים לאחר הסגרתו, הוחזק חיות – שכינה עצמו כ’סיימון לבייב’, תוך שהוא מתחזה לבנו של ר’ לוי לבייב – בתנאים קשים בתא אחד עם עוד 12 עצירים, תחת פיקוח הדוק של סוהרים, כדי לוודא שאיש מיושבי התא לא ינסה לפגוע בעצמו.

בשב”ס הוחלט שאת תקופת המעצר הראשונה שלו יבלה חיות באגף הפיקוח, כדי לבחון כיצד הוא מתאקלם בכלא ולראות שהוא אינו מנסה לפגוע בעצמו.

באחד הימים לאחר מעצרו, חיות היה עד לאסיר שניסה להתאבד, דבר שהשפיע עליו מאוד.

חיות, שעד לאחרונה טס ברחבי העולם במטוסים פרטיים, נהג במכוניות יוקרה, לן במלונות מפוארים ואכל במסעדות גורמה, התקשה מאוד לשהות באגף והגיש באמצעות פרקליטיו פנייה לשב”ס להעבירו לתא אחר, בנימוק שהתא הזה אינו מתאים למצבו הפיזי והנפשי.

ואכן, בעקבות הפנייה הוא הועבר לתא עם תנאים טובים יותר.

אחד ממקורביו ל’מאקו’: “עבור שמעון זו הייתה טראומה קשה מאוד. הוא נתקל שם באנשים לא קלים, והוחזק בתנאים לא פשוטים יחסית, זאת למרות שלא התכוון בכלל לפגוע בעצמו. זה נראה לו מוזר שהוא מוחזק במקום כזה. לעומת יוון ופינלנד שם היה עצור והיו ‘גן עדן’ עבורו, אבו כביר הוא צלילה לתהום בכל הנוגע לתנאי המעצר שלו”.

לדברי אחד העצירים במקום, האוכל באבו כביר הוא ממש לא מנות הגורמה שהנוכל הבני ברקי היה רגיל לאכול ב’ימי הזוהר’ שלו.

אחד העצירים צוטט ב’מאקו’: “הוא נחמד, מנומס, ועסוק רוב הזמן בתיק שלו. זה נכון שאין לו את החיים הטובים שהיו לו, והאוכל באבו כביר לא משהו – אבל זה מה יש. הוא מאמין שהוא חף מפשע, לא חייב לאף אחד כסף ולטענתו הוא לא רימה שום אישה”.

חיות, המכונה ‘נוכל הטינדר’, חשוד בהונאת נשים רבות בשוודיה, אנגליה ונורבגיה שהגישו נגדו תלונות באינטרפול.

הצעיר הבני ברקי נמלט מהארץ בשנת 2017, במהלך הליך משפטי שנוהל נגדו, במסגרתו הוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות שונות, ובכללן עבירות הונאה ומרמה.

בשבוע הבא צפוי להתקיים דיון בבית משפט השלום בתל אביב על המשך מעצרו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות