אישום נגד השודד המרושע שהטיח זקן לריצפה וגנב את הטלית ותפילין

יהודי בן 72 שיצא מביתו בשעת לפנות בוקר לכיוון בית הכנסת השכונתי בדימונה, כשבידו תיק עם טלית, תפילין, ושרשרת זהב עם תליון של דמותו של הבבא סאלי הוטח מאחור בידי שודד, שגנב את התיק ונמלט • כעת הוא מואשם בביצוע שוד ותקיפת זקן
חיים טוויל
ב' חשון התש"פ / 31.10.2019 15:38

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד יפים פלטניק, בן 41, אשר תקף ושדד אדם מבוגר, בן 72,  שהיה בדרכו מביתו בדימונה לבית הכנסת שכונתי בשעת בוקר מוקדמת לפני כשבוע.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של שוד וכן תקיפת זקן וגרימת חבלה חמורה.

 על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו”ד דבורה מזור, בתאריך 23.10.19 בסמוך לשעה 03:55, יצא המתלונן מביתו בכוונה ללכת לכיוון בית הכנסת השכונתי.

הוא החזיק בידו תיק שחור שהכיל טלית, תפילין, שרשרת זהב עם תליון של דמותו של הבבא סאלי, תליון מגן דויד, וארנק ובו כ-20 ש”ח.

כשירד במדרגות הסמוכות לביתו והחל לצעוד לעבר בית הכנסת, לפתע הגיח הנאשם מאחוריו, התנפל על המתלונן והיכה אותו בחוזקה בגבו.

מעוצמת המכה נפל המתלונן ארצה, פניו הוטחו בחוזקה במדרכה, והנאשם חטף מידו את התיק ונמלט עמו בריצה מהמקום.

המתלונן אשר החל לחוש כאבי ראש וסחרחורת, התקשה לקום ונשאר לשכב על הארץ, עד אשר כעבור כ-10 דקות הצליח לקום וצעד לעבר בית הכנסת ‘אהבת אליהו’ הממוקם בקרבת מקום.

מבית הכנסת פונה המתלונן למרכז הרפואי מיראז’ בדימונה שם אובחן עם חבלות בראש מעל עין ימין, נפיחות ובצקת בעין, כאבי ראש, טשטוש ראיה, סחרחורת, חתך ונפיחות מעל עפעף עין ימין.

בשל מצבו פונה המתלונן באמצעות אמבולנס לחדר מיון בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

בבית החולים אובחן המתלונן כסובל משבר בדופן עליונה של מערת הלסת מימין מתבלט לתוך ארובת העין עם המטומה אקסטרה – קונלית ובועית אויר, שברים בדופן קדמית לטרלית ואחורית של מערת הלסת מימין עם תוכן בצפיפות גבוהה כביטוי לדמם. שני שברים עם תזוזה בקשת הזיגומה מימין. שבר בדופן לטרלית של גלגל ארובת העין מימין עם המטומה ובועית אויר אקסטרה קונליות, תפיחות של שריר הרקטוס הלטרלי, המטומה ניכרת ברקמות הרכות פריאורבטלית מימין, וחתך בעפעפים.

“במעשיו המתוארים לעיל, גנב הנאשם את תיקו של המתלונן על כל תכולתו, כאשר בשעת מעשה, או בתכוף לפני המעשה, או לאחריו, ביצע במתלונן מעשה אלימות, כדי להשיג את הדבר הנגנב, וכן גרם למתלונן שהינו “זקן” שמלאו לו 65 שנים, חבלה חמורה”, נאמר בכתב האישום.

התיק נחקר בתחנת המשטרה בדימונה.

הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות