לא מבינה שהציבור איבד אמון? חיות: “אלה ימים שאין להם אח ורע”

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, מגיבה למתקפה של שר המשפטים אמיר אוחנה נגד הפרקליטות. "מחוייבים לעמוד איתן ולעשות את מלאכתנו" • "פוליטיזציה של מערכת המשפט עלולה לערער לחלוטין את יסודותיה כמערכת עצמאית ובלתי תלויה"
יוני גרין
א' חשון התש"פ / 30.10.2019 19:02

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, הגיבה  היום (רביעי) למתקפה החריפה של שר המשפטים אמיר אוחנה אמש על המושחתים הפועלים בתוך פרקליטות המדינה.

באירוע פתיחת שנת המשפט בנצרת, אמרה חיות: “ימים כאלה, שאין להם אח ורע בהיסטוריה השלטונית שלנו, מחייבים את כולנו לעמוד איתן ולעשות את מלאכתנו ללא מורא, באחריות ובשיקול הדעת, כמי שאמונים על שלטון החוק, על שמירתו ועל ביצור מעמדו”.

לדבריה, “באומרי ‘כולנו’ אני מכוונת לא רק אל הרשות השופטת ואל הגורמים הנוספים המופקדים על אכיפת החוק, אלא גם אל לשכת עורכי הדין אשר בעיניי ממלאת תפקיד חשוב בהקשר זה”.

היא הוסיפה: “איש אינו חסין מביקורת ותמיד יש מה לשפר, לבחון ולבדוק. אולם יש להיזהר ולהישמר שמא דברים הנחזים להיות ביקורת לגיטימית מהווים למעשה מהלך הטומן בחובו דה לגיטימציה למוסדות ולמשרתי ציבור נאמנים, בלעדיהם נתקשה כולנו לשמור על שלטון החוק”.

תוך שהיא מתעלמת מכך שחלקים רחבים מאוד בציבור איבדו אימון בפרקליטות ובבתי המשפט – אמר נשיאת העליון: “פוליטיזציה של מערכת המשפט עלולה לערער לחלוטין את יסודותיה כמערכת עצמאית ובלתי תלויה, לפגוע באמון שהציבור רוחש לרשות השופטת ולא פחות מזה – היא עלולה לפגוע במעמדם של עורכי הדין ושל הלשכה כגוף המקצועי המאגד והמייצג אותם”.

השר אוחנה כינס אתמול מסיבת עיתונאים בה מתח ביקורת חריפה על התנהלות מערכת אכיפת החוק.“קיימת פרקליטות בתוך הפרקליטות, שקובעת לוחות זמנים בהתאם לסדר היום הפוליטי. קוב הפרקליטים לא עומדים בקשר עם עיתונאים. הפרקליטות שבפרקליטות מדליפה חומרי חקירה שהגיעו אליהם מתוקף תפקידם. בכך היא הופכת לשחקן פוליטי אף שלא נבחרה”.

הוא הוסיף: “הפרקליטות חיסלה קריירות של אנשי ציבור רבים”.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן דחו אמש את הדברים. “איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה. איש לא יסיט אותנו מדרך הישר”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פרקליטות מושחתת
    01/11/2019 14:02
    שלם
  1. יש צדק בעולם ומתי שהוא כל הרעים שהרסו את הצדק במדינה ישלמו משמיים אין הנחות כרגע נדמה שהם שולטים אבל מהמקום הגבוה נופלים חזק .
    תפילה לטוב

  2. נשיאת בית המשפט
    01/11/2019 14:04
    שלם
  3. כנראה התקדמה בגלל דיעותיה לכן הצדק יכול להמתין . לא ענתה לחצי דבר מהטענות הקשות כלפיהם . רק סיסמאות. שתענה בצורה עניינית לטענות קשות ועצובות

  4. תתעוררי גברת חיות
    01/11/2019 22:51
    נועם
  5. התעוררי גברת חיות,אנחנו לא בשנות החמישים.לא ניתן לכם לעשות מה שאתם רוצים.העם יחליט ולא אתם.הדרך הטובה להעיף את המושחתים.היא לצאת לרחובות כמו האביב הערבי,עד שתועמדו לדין.