מצ”ח עצרה 14 חיילים מהנח”ל החרדי בחשד שתקפו בדואים

מתוך 17 חיילים שעוכבו לחקירה, 14 חיילים נעצרו בחשד למעורבות בקטטה עם בדואים בתחנת דלק סמוך לבאר שבע, כששבו מהלוויתו של אשר חזות ז"ל • אביו של אחד העצורים לרשת ב: הבדואים התגרו וניסו לגעת בנשק • עו"ד בן גביר: "שוב מדובר בהפקרת לוחמים, מדובר בשערורייה"
חיים טוויל
כ"ד תשרי התש"פ / 23.10.2019 11:19

14 חיילים מגדוד הנח”ל החרדי בחטיבת כפיר, נעצרו אתמול (שלישי) על ידי המשטרה הצבאית, בחשד שתקפו קבוצת בדואים בקטטה בתחנת דלק באזור באר שבע לפני מספר ימים.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, כמה מהחיילים שהיו מעורבים בתקרית זומנו לחקירה, שהתקיימה אתמול – ובסיומה נעצרו.

רן טובול, אביו של אחד החיילים העצורים, אמר הבוקר (רביעי) בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב: “החיילים האלה היו בהלווייה של הנער שנפטר ממכת ברק. הם עצרו להתרענן בתחנת הדלק, זה היה בסביבות 01:00 בלילה. ישבו שם חבורת בדואים, כנראה שהתחילו חילופי מילים. בסופו של דבר כולם עלו בחזרה למיניבוס.

“אחד הבדואים התגרה בהם ותוך התקרבות לאוטובוס צעק ‘בוא נדקור אותך בלב’ – הבן שלי, מפקד הכוח, ניגש אליו ועצר אותו. הבדואי ניסה לגעת לו בנשק”.

עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג את אחד מהעצורים: “שוב מדובר בהפקרת לוחמים. מפקד הכיתה עשה מה שמצופה ממנו – והגן על עצמו ועל חייל. אם היה בורח הרי שזו הייתה רשלנות והפקרות, אך כנראה שצה”ל מעדיף חיילים מתים מאשר חיילים שמבצעים את תפקידם. מדובר בשערורייה.

“רק בישראל ברירת המחדל זה לעצור חיילים ולהאמין לפורעים שביקשו לפגוע בהם במקום לתת גב ללוחמים שביצעו את תפקידם”.

מצה”ל נמסר בתגובה למקרה: “למשטרת ישראל הוגשה תלונה בנוגע לאירוע אלימות בין מספר חיילים למספר אזרחים. המשטרה העבירה את הטיפול באירוע למשטרה הצבאית החוקרת, שפתחה בחקירת המקרה. ככל שיימצא כי חיילים חרגו מפקודות צה״ל או מהחוק הם יטופלו במלוא החומרה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חרדים תמשיכו להתגייס בשביל שנתעלל בכם
    23/10/2019 13:40
    לפידברמן
  1. שימו לב כשנערים התקיפו קצין ערבי כל העולם יצא נגדם
    כשערבים מתקיפים חיילים חרדים הם ימצאו את עצמם בכלא
    שטות גדולה להתגייס