“נו כבר, הצילו, אני נשרפת!”: גבר נפגע קשה בשריפה בירושלים • צפו

גבר כבן 50 נפצע באורח קשה בשריפה שפרצה במדרחוב בן יהודה בירושלים • אדם נוסף אושפז במצב בינוני, שניים נוספים במצב קל • "לוחמי האש נכנסו לתוך 'קיר של להבות' ותוך כדי סיכון עצמי אדיר, חילצו את הלכודים"
חיים טוויל
י"ז תשרי התש"פ / 16.10.2019 11:58

גבר כבן 50 נפגע באורח קשה בשריפה שפרצה הבוקר (רביעי) בבניין ברחוב בן יהודה בירושלים. שלושה בני אדם נוספים נפגעו מעשן.

חובשים ופראמדיקים של מד”א העניקו טיפול רפואי לנפגעים, בעוד צוותי כיבוי פעלו להשתלט על האש בבניין.

הגבר שנפגע קשה פונה לבית החולים שערי צדק כשהוא מורדם ומונשם, ומצבו לא יציב.

מאוחר יותר הוא הועבר לטיפול בתא לחץ במרכז הרפואי אסף הרופא.

פראמדיק מד”א רפאל הרבסט סיפר: “מהקומה העליונה בבניין היתמר עשן רב. בסיוע כוחות הכיבוי הגענו אל נפגע כבן 50 ששאף עשן, והיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בו פעולות החייאה, וכשליבו שב לפעום, הרדמנו והנשמנו אותו, ופינינו אותו במהירות לבית החולים, כשמצבו קשה ולא יציב. הנפגעים הנוספים חולצו על ידי מכבי האש וטופלו על ידנו כשהם במצב קל ובהכרה מלאה”.

 

משערי צדק נמסר: למרכז הרפואי שערי צדק הגיעו 2 נפגעים מהשריפה במרכז העיר. פצוע אחד במצב בינוני אך יציב. פצוע נוסף במצב קשה לאחר החייאה בשטח והוא מורדם ומונשם.

לוחמי האש שהגיעו לזירה תוך זמן קצר מאוד, חדרו אל תוך הבניין הבוער ותוך סיכון עצמי גדול, במעבר פיזי בתוך הלהבות האדירות בחום הכבד והעשן הסמיך, חילצו ארבעה לכודים מתוך האש והעשן, בהם אדם כבן 50, עליו ביצעו הצוותים בשיתוף פעולה עם מד”א ירושלים החייאה עד שחזר לו הדופק, והוא פונה לבית החולים במצב קשה מאוד.

רשף שי נחמיה, קצין כבאות והצלה שפיקד על הכוחות בזירת השריפה: “בסמוך לשעה 10 בבוקר הוזנקנו לשריפה בבניין ברחוב בן יהודה הנמצא במרכז העיר ירושלים. הגענו למקום תוך זמן קצר מאוד למקום, והבחנו בשריפה מפותחת בבניין, בלכודים הזועקים לעזרה מתוך האש והעשן ובלהבות ועשן כבד האופפים את כל חלקו העליון של הבניין.

“לוחמי האש ללא שום היסוס, נכנסו לתוך ‘קיר של להבות’ ותוך כדי סיכון עצמי אדיר, חילצו את הלכודים כמעט ללא פגע, למעט לכוד אחד אותו איתרנו שוכב בבית הבוער כשהוא ללא הכרה, ביצענו עליו פעולות החייאה ביחד עם חובשי מד”א ירושלים ולאחר שמצבו התייצב מעט, הוא פונה לבית החולים במצב קשה מאוד.

“בד בבד עם פעולות החילוץ, ביצענו פעולות כיבוי של האש שהשתוללה בבית, המשכנו בסריקות נוספות בתוך המבנה הבוער בכדי למנוע את התפשטות האש לכלל הבניין ובכדי לשלול הימצאותם של לכודים פוטנציאליים נוספים בבניין”.

בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פינוי פצועים
    16/10/2019 22:34
    לאה כהן
  1. אני תוהה איך יכול להיות שאת כל הפצועים מעבירים לשערי צדק למרות שבהדסה יש מרכז טראומה גדול עם הרבה מאוד נסיון???שמישהו יסביר לי.

  2. כל הכבוד !
    18/10/2019 09:07
    לוחמי האש
  3. מרגש לקרא על הלחימה שלכם למען הצלת חיי אדם ! !!
    זכות המצווה הענקית תגן בעדכם ובעד משפחתכם.
    גיבורי ה’שלוחי מצווה אינם ניזוקים.
    חזקו ואמצו !
    רפואה שלימה לפצועים.