11 שעות של שימוע: זה מה שטענו הפרקליטים של נתניהו בתיק 4000

פרקליטי נתניהו טענו כי עד המדינה שלמה פילבר פעל על דעת עצמו והפניות לשאול אלוביץ' בעניין הסיקור באתר וואלה נעשו על ידי רעיית ראש הממשלה • דוברו של נתניהו: הועלו טיעונים שנתמכים בראיות רבות, חלקן חדשות, שסותרים לחלוטין את הטענות בכתב החשדות
חרדים 10
ד' תשרי התש"פ / 02.10.2019 23:38

במשך 11 שעות ישבו היום (רביעי) עשרה עורכי דין, סנגוריו של ראש הממשלה, בבניין משרד המשפטים בירושלים – בשימוע של תיקי נתניהו.

מול הסנגורים ישבו כ-20 אנשי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה – ובראשם היועץ אביחי מנדלבליט, פרקליט המדינה שי ניצן, הפרקליטה המלווה ליאת בן ארי, המשנה ליועמ”ש רז ניזרי והמשנה ליועמ”ש שלמה למברגר.

דוברו של נתניהו מסר הערב, עוד לפני תום השימוע: “פרקליטיו של ראש הממשלה, שהכינו את התשובות לשימוע ביסודיות רבה, ממשיכים להעלות גם בשעה זאת שורה ארוכה של טיעונים שנתמכים בראיות רבות, חלקן חדשות, שסותרים לחלוטין את הטענות בכתב החשדות”.

בכאן 11 דווח, כי סניגוריו של נתניהו העלו שתי טענות מעניינות בתיק 4000.

לטענת נתניהו, מנכ”ל משרד התקשורת לשעבר ועד המדינה שלמה פילבר פעל על דעת עצמו. עוד נטען כי הפניות לשאול אלוביץ’ בעניין הסיקור באתר וואלה נעשו על ידי רעיית ראש הממשלה שרבה נתניהו, על ידי היועץ לשעבר ניר חפץ ואולי על ידי בנו יאיר – אולם לא על ידי נתניהו עצמו.

טענות של חוסר ידיעה צפויות להישמע גם בשבוע הבא, בהמשך השימוע, במסגרת תיק 1000 – תיק המתנות.

עוד נטען כי נתניהו לא יזם את ההטבות לבזק, ורק אישר המלצות של גורמים מקצועיים.

לפי הדיווח, בעניין זה שאלו היועץ המשפטי לממשלה, פרקליט המדינה ובכירים נוספים שאלות הרחבה בנוגע לרמת ידיעתו ומעורבתו של נתניהו בפעולות הרגולטוריות לטובת בזק.

פרקליטיו של ראש הממשלה גם ביקשו לתת ליועץ המשפטי לממשלה השלמת שימוע בכתב.

מנדלבליט צפוי לקבל את ההשלמה, בתנאי שתינתן בימים הקרובים.

בנוסף מנסים הפרקליטים לשכנע את היועץ להורות על השלמות חקירה – שצפויות להימשך זמן רב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות