מרגי: אני אתנגד לכל העברה I גפני: אי אפשר לעצור המדינה

בגלל אי תקצוב ילדי החינוך המיוחד במוכש"ר, ועדת הכספים סיכלה העברות תקציבים במיליארדים • מרגי: "אם לא נכניס את המדינה למצב חירום, הסוגיה לא תיפתר" • קרעי: "אין כאן שום דבר יותר דחוף מתקצוב הילדים" • גפני: "עצירת משרדים שמשרתים את הציבור לא משרתת את המטרה"
אריה ריבקינד
ד' אלול התשע"ט / 04.09.2019 14:14

במסגרת דיון שהתקיים היום (רביעי) בוועדת הכספים של הכנסת, על העברות תקציביות למשרדים שונים בתקציב 2019, סוכלו אישור העברות תקציביות בסכום כולל של מיליארדי שקלים – זאת על רקע מחאת חברי כנסת מסיעות שונות, על אי תקצוב ילדי החינוך המיוחד בחינוך המוכש”ר.

יו”ר ועדת החינוך, ח”כ יעקב מרגי: “אפשר לומר שהתקציבים שאנחנו עוצרים עוסקים בתחנות משטרה ועניינים ביטחוניים, אבל מה לעשות שהמדינה יודעת לתפקד מצוין במצבי חירום, ואם לא נכניס את המדינה למצב חירום, סוגיית ילדי החינוך המיוחד במוכש”ר לא תיפתר.

“למרות התחייבויות משרד החינוך לעניין השוואת תלמידי חינוך מיוחד במוסדות המוכש”ר, טרם נעשה דבר בענין. בשל כך אני אצביע נגד כל העברה תקציבית למשרד החינוך ובאם למרות זאת תאושר ההעברה על ידי הוועדה – אגיש הצעת רוויזיה”.

ח”כ ד”ר שלמה קרעי אמר: “אין כאן שום דבר שהוא יותר דחוף מתקצוב הילדים, בסך הכל כ-30 מיליון שקלים לעומת העברות במיליארדים שמבקשים שנאשר כאן. לא נאשר”.

צילום: דוברות ח”כ שלמה קרעי. הערה: בסרטון מופיעות נשים

יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני, שהצביע בעד ההעברות התקציביות: “על החינוך המיוחד אני נלחם בכל כוחי, אבל אין קשר לכך שנעצור את המדינה. זה לא יסייע לילדי החינוך המיוחד. עצרתי את תקציבי החינוך והאוצר, אם אנחנו לא מעבירים את מה שחיוני, זה משרת אותם ולא את המטרה”.

לדבריו, “יש דברים שצריכים לתפקד ויש דברים שצריכים לעבור. אנחנו במגעים ויכול להיות שנגיע לפתרון. עצירת משרדים שמשרתים את הציבור לא משרתת את המטרה”.

לאור ההתנגדות הוזעק לדיון סמנכ”ל משרד החינוך, משה שגיא, שהציג יחד עם נציג אגף תקציבים באוצר כי אין פתרונות לשנת הלימודים 2019, לעניין החינוך המיוחד במוכש”ר.

שגיא הציג שורה של צעדי רווחה למען תלמידים, שנעצרו בשל החלטת ועדת הכספים לעכב את תקציבי משרד החינוך.

יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני החליט לעצור את הדיון, ולאפשר שהות למשרדי האוצר והחינוך להעמיד פתרון לסוגיה: “לכל דבר יש מחיר. תדעו שיש הרבה דברים שמעוכבים במשרד החינוך, שאני מעכב אותם, ויש לכם אחריות להתנגדות להעברות היום. אנחנו נושאים באחריות לדבר. עצרתי את הישיבה כי אין פתרון, אבל אנחנו לוקחים אחריות. אם תביאו פתרון, אני מתחייב לכנס את הוועדה בשבוע הבא ולהעביר את כלל ההעברות”.

במהלך הדיון אמר גפני לח”כי כחול לבן: “אתם עוד לא הייתם בשלטון ואני מניח שגם לא תהיו…” חברת הכנסת ‎החרדית עומר ינקלביץ הגיבה לו: “הנבואה ניתנה ל…”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות