הרב הסביר לנוער המתמודד: “למה התפילות על יצחק לא עזרו?” • צפו

פטירתו של יצחק זכותא ז"ל, בן ה-19, זעזעה את חבריו שלא חדלו מלהתחבט בשאלה הקשה: לאן 'הלכו' התפילות? איך זה שיצחק לא איתנו? • רבם של הנערים וראש המכינה בה למד - הרב מוטי עובדיה, הסביר להם • צפו
אליעזר היון
ג' אלול התשע"ט / 03.09.2019 19:46

הפטירה של יצחק זכותא ז”ל, בן ה-19 מבני ברק, שהתגייסות חבריו למען רפואתו פורסמה בחרדים 10, ממשיכה לזעזע רבים ממכריו – ונערי המכינה ‘חנוך לנוער’ בה למד, בראשות הרב מוטי עובדיה, התכנסו להתוועדות מיוחדת – במהלכה העלה הרב את השאלה שקיננה בלב רבים מחבריו של יצחק: איך התפילות לא עזרו? מדוע לבסוף יצחק נפטר?

עוד בנושא: 

לפטירה של הצעיר יצחק זכותא ז”ל יש קשר לאפליה בסמינר? ‘המצאות’

סוף עצוב: נפטר הנער שחבריו ויתרו עבורו על הופעה של הזמר ישי ריבו

הם תכננו להשתתף בהופעה של ישי ריבו – ואז קרה הדבר המדהים • צפו

הנה חלק מהדברים מנאומו.

“שמואל אמר לי בתוך ההלוויה, הרב מוטי, אצל יצחק הרב שך לא עבד! למה הוא התכוון?

“לפני כשנה, היו לנו שתי תאונות אופנוע קטלניות, מי מאתנו לא זוכר את רפאל דואני ואת יחיאל בן אורית שכל עולם קרע עליו את השמים. אצל יחיאל היו שניים באופנוע ויחיאל נשאר. חבר שלו נהרג. בשניהם אנחנו עצרנו את הכל, עצרנו את השיעור, עצרנו את הכל – ונסענו לרב שך והתפללנו, ושניהם היו אנוש… אנחנו לא האמנו שהם קמו על הרגלים.

“אז שמואל אומר לי, כשהיינו לפני המיטה, בתוך ההספדים: ‘אצל יצחק זה לא עבד’.

“ואני אמרתי לו: אצל יצחק זה הכי עבד!

“אין תפילה ששבה ריקם. התפללנו כל כך הרבה, צעקנו קרענו, מישהו אמר: מה שהרב שלמה זכותא מנסה לעשות כל החיים, יצחק עשה את זה באפצ’י, בשניה – וזה נכון…

“החתם סופר אומר שכשמשה רבינו רצה להיכנס לארץ, הוא הרבה בתפילות… משה ידע שאין דבר שעומד בפני התפילה, הוא התפלל והתפלל 515 תפילות. הקב”ה אמר לו תעצור עזוב, עד פה. אומר החתם סופר, הרי הקב”ה מנהל את העולם, הוא יודע מתי יצחק נפטר, מתי נגזר עליו, מתי הוא מסיים את התיקון, הוא יודע, בינינו, שמשה רבינו לא יכנס לארץ – אז מה הוא נותן לו להתפלל 515 תפילות. מה העניין?

“אומר החתם סופר יסוד גדול: הקב”ה יודע שמשה לא יכנס, אבל הוא גם יודע שתפילה קורעת שמים. נכון, למטרה שהוא התפלל זה לא עבד, זה גם לא יעבוד כי אני מנהל את העולם… אבל אני רוצה שהוא התפלל, בשביל עמך ישראל, כל תפילה אני לוקח אותה ושם אותה מתחת כיסא הכבוד. אין תפילה שהולכת ריקם”.

צפו. 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות