ל-100 ילדים בבית שמש אין גן • ראש העיר: ”שלום, שלום, שלום”

תושבים חרדים בשכונת בר אילן בבית שמש, מתלוננים: העירייה לא מקצה לנו מבני ציבור: "אין גן לילדים, אנחנו מתפללים בדירות שכורות - וראש העיר מתעלמת" • העירייה: "ניהלנו עם התושבים שיח כדי למצוא פתרון לבקשתם. לצערנו, הם בחרו ללכת בדרך של מאבק והפגנות"
יוני גרין
ו' אב התשע"ט / 07.08.2019 18:18

שכונת בר אילן בבית שמש, היא שכונה שהחל בה לפני מספר שנים הליך התחרדות – וכיום מונה השכונה מאות משפחות חרדיות.

אולם, לטענת התושבים, אין שום מבנה ציבור שהוקצה עבורם, ומידי חודש משלמת הקהילה כ-20,000 ש”ח על שכירות של מבנים.

בעוד ראש העיר הקודם משה אבוטבול החל בהליך הקצאה והבטיח לטפל ולדאוג למקום לימודים או לחילופין לשלם את דמי השכירות, ראש העיר עליזה בלוך מתעלמת, לטענתם,  לחלוטין מהצרכים.

לדבריהם, ראש העיר עונה “עם כל מיני טענות כמו שאולי יהיה פתרון ואולי תלמדו במקומות אחרים או שכלל לא מגיבה לפניות”. לטענת התושבים, “האבסורד הגדול הוא שראש העיר עצמה היתה בשכונה לפני הבחירות – וטענה: ‘נדאג לכולם, לא נפלה בין מגזר למגזר, כל ילד יקבל מקום לימודים’, בעוד שבפועל ראש העיר מתעלמת”.

לאחרונה החלה ראש העיר בהליך הקצאה מהיר לשטח הממוקם בפאתי השכונה למכינה קדם-צבאית של ישיבת הכותל, ישיבה הממוקמת מחוץ לעיר.

תושבי השכונה זועמים: ”איך יתכן לומר שאין מקום לגן לחרדים ואת השטח נותנים למכינה קדם צבאית מחוץ לבית שמש?”

בעקבות כך פתחו התושבים  בצעדי מחאה כנגד ראש העיר.

כ-150 מתושבי השכונה הגיעו הבוקר (רביעי) למשרדי העירייה, כדי למחות בפני ועדת ההקצאות.

יוני תושב השכונה סיפר: ”ההרגשה היא התעלמות מוחלטת, לראש העיר לא אכפת של-100 ילדים אין גן, על בית כנסת אני אפילו לא מדבר, אנחנו מתפללים בדירות שכורות ובמקלט שכור. אם לא ימצא פתרון נציף את הנושא ונפתח את שנת הלימודים בעירייה. ראש עיר שאומרת שהיא של כולם מוזמנת לעמוד במבחן”.

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: “ועדת ההקצאות היא ועדה מקצועית שרואה לנגד עיניה את כלל הצרכים של תושבי השכונה. הניסיון לייצר אווירת מלחמה היא לא נכונה. רוב תושבי השכונה חושבים ורוצים אחרת.

“עובדה לכך היא שבמהלך העשר השנים האחרונות הם לא קיבלו כלום מהשלטון הקודם וגם לא באו בטענות כלפיהם בנושא.

“עם זאת, העירייה ניהלה עם התושבים שיח כדי למצוא פתרון לבקשתם. לצערנו, הם בחרו ללכת בדרך של מאבק והפגנות, דרך שלא משקפת את רצונם של רוב תושבי השכונה לחיות בשלום.

“לגופו של עניין מדובר בדיון על הקצאה זמנית למוסד חינוכי תורני שאנו בטוחים כי יתרום רבות לשכונה, ומשקפות את הרצון המשותף שישמור על הסטטוס קוו והסדר הקיים בשכונות בעיר”.

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פלשתם לשכונה חילונית ואתם מתלוננים שאין לכם מוסדות?
    08/08/2019 07:19
    אני
  1. תחזרו לשכונות שלכם! חצופים

    • גם אני   08/08/2019 19:32

      החילוניות היא מחלה שלקיתם בה , השינאה שלכם בוערת בכם, זוהי שנאת חינם, ראשת העיר שלכם אינה ראויה לשמש כראשת עיר, היא אישה גזענית ושונאת חרדים, האפליה שלה עוד תעלה לה בכסא, נקווה בשביל תושבי בית שמש השפויים שתלך לה ךבית ומהר. אצל הרב מששה אבוטבול לא היו אפליות
      בלוך סימנה את החרדים.

    • אלון   09/08/2019 17:06

      .

  2. באמת? בחרו בדרך של מאבק והפגנות?
    08/08/2019 15:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. לא “ניהלתם שיח” כי אין עם מי לדבר!
    הגברת דואגת רק לציבור שלה!
    איפה השקיפות? אמרת שאת עיוורת צבעים??
    כל הכשלונות זה “השלטון הקודם” מיצינו את התירוץ. נמאססס

  4. רון.
    08/08/2019 22:41
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. הם צמודים מרחק דקות הליכה לעשרות בתי הכנסת ומוסדות החינוך של “נחלה ומנוחה”. במקום ללכת לשכונות חרדיות שבונים בבית שמש בלי סוף, בחרו להשתלט על שכונה חילונית ועוד באים בדרישות. וזה בלי לדבר שהשטח שהוקצה למכינה בכלל בשכונת שיינפלד הדתית לאומית, לא שלהם. לא מפרייע להם לחמוד אותו כמובן. אבל בלוך לא נותנת ובצדק

  6. מחטף! פלשתם לשכונה חילונית
    09/08/2019 08:55
    אני
  7. אין סיבה שיהיו לכם שם מוסדות

  8. חסידים צנועים לא צריכים כלום מהמדינה שנואה להם
    12/08/2019 21:31
    עולה חדש
  9. לנתק אותם ממקורות מימון ממשלתיים על פי החוק עבודה חובה שיקבע חובת ישתתפות בעובודות משק.חסידים שעיון בספרי קודש בשבילם יותר חשוב מלפרנס ילדים שלהם יישלל זכותם לגדל ילדיהם.