בינה מלאכותית, הפעלה אוטונומית: רכב הלחימה העתידי נחשף • צפו

משרד הביטחון חושף את טכנולוגיות העתיד של רכב הקרב של צה"ל: מופעל בידי שני אנשי צוות - ובאמצעות חיישנים ומצלמות ניתן יהיה לקבל מידע ולראות את המתרחש מסביב ולהגיב אוטומטית
חיים טוויל
ג' אב התשע"ט / 04.08.2019 18:30

המנהל למחקר ופיתוח אמצעי לחימה במשרד הביטחון, יחד עם מפקדת קצין שריון ראשי בצה”ל, חשפו היום (ראשון) את פלטפורמת ‘הכרמל’ – רכב קרבי משוריין, המדגים יכולות טכנולוגיות מתקדמות בדגש על אוטונומיות, מבוססת בינה מלאכותית ורובוטיקה מתקדמת.

במהלך הדגמה בפני ראש מפא”ת במשרד הביטחון, מפקד זרוע היבשה בצה”ל ובכירי מערכת הביטחון הציגו אלביט, רפאל והתעשייה האווירית את הקונספט והטכנולוגיות של כל חברה שישולבו בכל רכב קרבי של צה”ל ואפילו בדור הבא של טנק המרכבה.

תכנית הכרמל יצאה לדרך לפני כשלוש שנים במטרה לקחת לקצה את הטכנולוגיה של שדה הקרב העתידי ולפתח קונספט לחימה חדש לחלוטין, המבוסס על יכולות תפעול ותמרון אוטונומיות ואוטומטיות, בינה מלאכותית, יכולות חישה, הנעה היברידית ועוד.

הדרישה המרכזית שהועברה לחברות היא שכלי הרכב יופעל על ידי שני לוחמים בלבד, בניגוד לארבעה כיום.

כמו כן, נדרשה האפשרות להפעיל אותו גם כשהחלונות והמדפים סגורים. כך ניתנת הגנה מקסימלית ללוחמים שנמצאים בתוך הרכב. בין השאר מדובר בטכנולוגיות לתפעול ותמרון אוטונומיות המבוססות על בינה מלאכותית.

כך, באמצעות החיישנים הפזורים על הכלים והמצלמות, רוב הפעילות מתבצעת אוטומטית – בין השאר מדובר על נסיעה, איתור איומים, הגנה וירי – בעוד הלוחם שנמצא בתא רואה את כל תמונת הקרב, המודיעין, האיומים והמטרות סביבו.

צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות