הליכוד: לשר מהשמאל היה לוקח שעתיים • השר אוחנה: זה הנוהל

כמה ימים לפני ששר המשפטים פיטר את המנכ"לית, שיתף יאיר נתניהו פוסט לפיו אמי פלמור היא "אשת שמאל" • אוחנה: "בשבועות האחרונים שוחחתי עם אמי על סיום תפקידה, אין שחר לכל הספקולציות הפרועות" • הליכוד: "כל קשר בין החלטתו לפוסט שפורסם רק לפני יומיים - פייק ניוז"
אריה ריבקינד
כ' תמוז התשע"ט / 23.07.2019 20:48

בליכוד דוחים הערב (שלישי) את הביקורת של השמאל נגד פיטוריה של מנכ”לית משרד המשפטים, אמי פלמור, עליהם החליט השר אמיר אוחנה.

“כמעט כל שר מחליף את מנכ״ל משרדו עם כניסתו לתפקיד – כך היה מאז ומעולם. זאת משילות בסיסית וזאת דמוקרטיה, ההפך הוא היוצא מן הכלל”, אמרו בליכוד.

“לשר משפטים משמאל היה לוקח שעתיים להחליף את מנכ״ל משרדו כדי להבטיח שמדיניותו תיושם. שר המשפטים אוחנה אמר שהחליט להחליף את מנכ״לית משרדו כבר לפני שבועות כך שכל קשר בין החלטתו לבין פוסט שפורסם ברשת רק לפני יומיים זה לא יותר מעוד פייק ניוז”.

מספר ימים לפני ששר המשפטים אמיר אוחנה הדיח את מנכ”לית משרד המשפטים, שיתף יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, פוסט בפייסבוק בו פלמור תויגה כ”אשת שמאל”.

הפוסט, שכלל מתקפה  על איילת שקד ועל פלמור, ששירתה תחתיה כמנכ”לית משרד המשפטים, קבע: ”הידעתם שאיילת שקד מינתה אשת שמאל למנכ”לית משרד המשפטים, העוזרת לשעבר של זהבה גלאון, אמי פלמור. שתפו כי הפעם לא שורפים קולות ימין”.

פלמור, אגב, מונתה בתקופתה של שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני, אולם שקד הותירה אותה בתפקידה. גם זהבה גלאון הבהירה כי פלמור לא הייתה העוזרת שלה.

את השיתוף כבר לא ניתן היה למצוא היום, שכן הוא נמחק מעמוד הפייסבוק של נתניהו.

ב’כאן חדשות’  הציגו את הספקולציות של השמאל למהלך של השר: מנכ”ל משרד המשפטים יושב בוועדות איתור שבוחרת את פרקליט המדינה הבא – שצפוי להיבחר בעוד כמה חודשים.

ככל הנראה, טוענים בשמאל, מהלך זה של השר אוחנה נועד להוציא את אמי פלמור מוועדת האיתור, ולהכניס איש שלו לוועדה. במאזן הכוחות בוועדה, יש חשיבות למנכ”ל המשרד שמונה על ידי שר המשפטים.

שר המשפטים אמיר אוחנה התייחס אחר הצהריים להחלטתו לפטר את מנכ”לית משרד המשפטים מתפקידה – ודחה את הטענות.

“הנוהג המקובל הוא ששר ממנה מנכ”ל. זו משרת אמון – ההיפך הוא החריג. כך נראית משילות”, הבהיר אוחנה.

שר המשפטים הוסיף: “בשבועות האחרונים שוחחתי עם אמי פלמור באשר לסיום תפקידה, בהן הביעה נכונות והסכמה לסיום התפקיד”.

אוחנה דחה את הטענות שהעלו בשמאל, לפיהן מטרת המהלך היא מינוי פרקליט מדינה שיהיה נוח לנתניהו לקראת קבלת ההחלטות בתיקי החקירה נגדו.

“אין שחר לכל הספקולציות הפרועות בנוגע להחלטה, שהתקבלה על ידי, ועל ידי בלבד”, הצהיר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מנכ"לית מקצועית ויעילה שירתה תחת שתי שרות משפטים לבני ושקד . מדוע מיהר שר בממשלת מעבר לסיים ( לפטר ? ) אותה ? לא יכלו להמתין עוד חודשיים שלושה ?
    23/07/2019 21:43
    חרד"לניק
  1. מדוע הפוסט של יאיר נתניהו הוסר ?