האם שבנה נשכח ברכב ונפטר, הזהירה את ההורים לפני מספר ימים

אמו של התינוק שנשכח במכונית המשפחתית במודיעין עילית פרסמה לפני מספר ימים הודעה בקבוצת הוואטסאפ של הורי הגן אותו היא מנהלת בלוד - נגד תופעת שכחת הילדים • "במקרה חירום הזעיקו את כוחות ההצלה וידידים, המתנדב שיציל את המצב יכול להיות ממש מעבר לפינה..."
חרדים 10
כ' תמוז התשע"ט / 22.07.2019 23:21

ימים ספורים לפני ששכחה את בנה הפעוט יהודה בן החצי שנה במכונית המשפחתית במודיעין עילית, פרסמה אמו בקבוצת הוואטסאפ של הגן אותו היא מנהלת הודעה המזכירה להורים שלא לשכוח את הילדים ברכב.

לפי דיווח של אור רביד ב’וואלה’, בהודעה שפרסמה בקבוצת הורי הגן של הגרעין התורני בלוד – כתבה האם: “חברים יקרים! כולם מדברים על עומס החום הצפוי היום… יצאתם מהרכב, תסתכלו סביב, שחלילה לא נשכח ילד באחד הרכבים…

“במקרה חירום הזעיקו את כוחות ההצלה ואת ידידים, מעל 15,500 מתנדבים ברחבי הארץ, המתנדב שיציל את המצב יכול להיות ממש מעבר לפינה…”.

בסוף ההודעה היא כתבה: “תרגישו חובה לשתף!!!”.

צילום: מסך

הטרגדיה התרחשה כאשר האמא  החליטה לקחת את הפעוט עמה במקום למשפחתון, ונכנסה בשעה 10 בבוקר לחנות במודיעין עלית.

רק בשעה 13:00 היא קיבלה את התזכורת היומית הקבועה להוציא את הפעוט מהמשפחתון – ובאותו רגע הבינה ששכחה אותו ברכב.

מוכרת בחנות בה שהתה אימו של התינוק סיפרה לאתר ynet, על הרגעים הקשים: “האם החלה בקניות בחנות מהשעה 10:00 בבוקר, ואז בשעה 13:00 נשמעה תזכורת בטלפון והיא החלה לצעוק: ‘הילד שלי, הילד שלי’.

“רצתי איתה לאוטו ופתחנו אותו. הילד היה מחוסר הכרה, בלי דופק, מאוד יבש בפה וכולו לוהט. מיד הזמנו אמבולנס”.

המוכרת הוסיפה וסיפרה: “ניסיתי להרטיב אותו קצת, ואז הגיעו כוחות ההצלה. האם אמרה לי שאתמול הוא היה במעון ומחר היה צריך להיות במעון, והיום החליטה לעשות לו טיול כדי שיהיה עם אמא. היא אמרה ‘אני לא אסלח לעצמי'”.

חובש איחוד הצלה אהרון ולדשיין סיפר: “האימא צעקה ‘הצילו את הילד שלי’. היא אמרה שהיא השאירה אותו הרבה זמן ברכב. היא כנראה הייתה בחנות סמוכה, השאירה אותו כמה שעות, ושכחה שהוא נשאר שם”.

פרמדיק מד”א אורי גבריאל וחובש רפואת חירום שמואל מונק, סיפרו. “מדובר באירוע טראגי. ראינו רכב עם דלתות פתוחות שמתוכו חולץ תינוק כבן חצי שנה לאחר ששהה ברכב סגור. אנשים במקום הכניסו את התינוק לתוך מבנה של בית כנסת סמוך והתחילו להעניק לו סיוע ראשוני. הוא היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם סימני מכת חום”.

מוקדם יותר פורסמה בחרדים 10 השיחה שהתקבלה במוקד מד”א מעובר אורח: “הילד באוטו, באוטו עכשיו. התינוק מעולף, הוא לא בהכרה”, דיווח עובר האורח הנסער: “תינוק באוטו, מהר מהר”.

בקו החירום של מד”א הורו לו לבצע החייאה בתינוק עד להגעת האמבולנס: “אני רוצה שתעזור לי, תתקרב, תגיד לי אם הוא בהכרה, אם הוא בוכה. אנחנו מתחילים עכשיו החייאה אני רוצה להסביר לכם מה לעשות. אני רוצה שישים שתי אצבעות במרכז בית החזה בלחיצות מהירות”.

המטלפן: “צריך אמבולנס”.

מוקד מד”א: “האמבולנס בדרך לשם במקביל”.

כוחות ההצלה שהגיעו לזירה העניקו לפעוט  טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה, ולאחר מכן פינו אותו לבית החולים אסף הרופא. שם, למרבה הצער, לא נותר  הרופאים אלא לקבוע את מותו.

יהודה ז”ל הובא הערב למנוחות בהר הזיתים בירושלים.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האם שבנה נשכח
    23/07/2019 17:12
    בת שבע
  1. הקב”ה יביא לך מזור ואת היית רק השליחה את לא אשמה

    • קורח   23/07/2019 21:48

      שלא נדע השם ישמור יכול לקרות לכל אחד. משתתפת בצערך המשפחה שהשם ישלח לכם כוח. תנחומי

    • לד   24/07/2019 07:09

      ליבי איתך אתפלל לה בלי נדר בתקווה שיצטרפו אלי עוד המון והקדוש ברוך הוא ישמע תפילתנו ויענה ויתך המון כוח וסבלנות ובריאות אמן

    • שי   24/07/2019 11:25

      מצער עד כאב !
      מכה לכל עם ישראל. כאבך הפרטי הוא הכאב של כולנו. שולחים את תנחומינו.

    • ל.ב.   24/07/2019 23:09

      שתנוחמי מן השמים

  2. כואב הלב
    24/07/2019 11:23
    יעקב
  3. אין לאף אחד זכות לשפוט… שלא נדע זה יכול לקרות לכל אחד תפיקו לקחים ותהיו ערניים…למשפחה הכואבת “יש דברים שאנחנו מבינים ויש דברים שאנחנו לא מבינים” זה גזירת שמיים ולא נבין למה ומה!!!מן השמיים תנוחמו