פרשת הילדה בת ה-7: כ-100 חוקרים ומומחי סייבר גויסו לחקירה – ואין קצה חוט

שבועיים לאחר שמחמוד קסוטה, תושב דיר קדיס הממוקם ליד מודיעין עלית, שהואשם כי תקף באכזריות את הילדה החרדית - שוחרר והאישום נגדו בוטל, אין ממצא חדש שמבסס חשד נגדו • אין גם ממצאים שיובילו לחשוד ערבי אחר או חשד נגד יהודי - בין מסביבת המשפחה או תושב היישוב‎
חרדים 10
ז' תמוז התשע"ט / 10.07.2019 00:14

פרשת ההתעללות בילדה בת ה-7: שבועיים חלפו מאז ששוחרר מחמוד קטוסה, תושב הכפר הערבי דיר קדיס הממוקם ליד מודיעין עלית, שהואשם כי תקף באכזריות את הילדה החרדית.

מאז התחדשה ואף התרחבה חקירת המשטרה, אך לפי דיווח בחדשות 12, נדמה כי אין קצה חוט ואין שום ממצא חדש שמוביל או מבסס את החשד נגד קטוסה – איש התחזוקה שעבד בבית הספר בו לומדת הילדה.

בנוסף אין שום ממצא שמעלה חשד נגד יהודי, בין אם בסביבת המשפחה או אחד המתגורר ביישוב. כך גם אין ממצא שמעלה חשד נגד פלסטיני כלשהו שהועסק ביישוב.

בדיווח נאמר כי ניתן לומר שהמשטרה נמצאת במבוי סתום, שקורה למרות המאמצים הכבירים שמחוז ש”י משקיע בחקירה.

כ-100 חוקרים, מומחי סייבר, בלשים ואנשי מודיעין גויסו אך ורק לחקירה הזאת ומפקד המחוז מקיים מדי 48 שעות דיון סטטוס וסיעור מוחות בניסיון למצוא כיוונים חדשים.

ההערכה היא שהילדה בת ה-7 נפגעה, אך לא בהכרח עברה התעללות קשה.

בחדשות 12 דווח עוד, כי מלבד כל הכשלים שהתגלו בחקירה שביצעה התחנה המקומית, מתברר כי גם מפקד מחוז ש”י, ניצב משה ברקת, לא ידע לא על החקירה ולא על כתב האישום – והנושא ייבדק.

סימני השאלה וקריסת התיק

לפני שבועיים החליט פרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, על חזרה מכתב האישום ושחרור ממעצר של מחמוד קטוסה.

הפרקליט הצבאי הראשי כתב: “לאחר בחינה נוספת של חומר החקירה, החליט הפצ”ר, בהתאם לעמדת כלל גורמי המקצוע המעורבים בטיפול בתיק, כי התשתית הראייתית הניצבת בבסיס כתב האישום אינה עולה בעת הזו כדי ‘סיכוי סביר להרשעה’”.

סימני השאלה סביב התיק הוצגו לראשונה באתר חרדים 10 למחרת הגשת כתב האישום בבית הדין הצבאי ב’עופר’. מאז הם הלכו וגברו, ככל שכלי התקשורת ופרקליטי הנאשם המשיכו לגלות אי-התאמות בממצאי החקירה ובכתב האישום.

גם לאחר ביטול כתב האישום, סימני שאלה נותרו פתוחים – וספק אם לאור מחדלי חוקרי תחנת המשטרה המקומית שעסקו בחקירת התיק, ניתן יהיה לגלות מה באמת קרה.

לאחר שחרורו, אמר מחמוד קטוסה: “האמנתי במיליון אחוז שאני חף מפשע. אני מזדהה עם המשפחה ואין לי שום דבר נגדם, אבל הם הגיעו לאדם הלא נכון וצריך למצוא את מי שעשה את זה”.

בתכנית ‘חמש עם רפי רשף’ בקשת 12 אמש – הוא אמר: “מהדקה הראשונה שלקחו אותי לחקירה שאלו אם אני רוצה עורך דין ולא רציתי כי חשבתי שלא צריך”, אמר קטוסה  “הלחיצו אותי בחקירה, הייתי קרוב לחודשיים במצב שאני לא מכיר את עצמי”.

קטוסה, שעובד ביישוב החרדי כשבע שנים אמר כי יש לו חברים רבים ביישוב: “זאת תלונה ראשונה שקיבלתי ואני עובד באזור קרוב לשבע שנים, יש לי הרבה חברים שם ואלפי אנשים מכירים אותי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות