המליארדר שאהוד ברק יצא מביתו מחופש – מואשם בסחר בבני אדם

המיליארדר ג'פרי אפשטיין, מנהל קרנות גידור, הואשם היום בניו יורק על ידי תובע פדרלי בסחר בבני אדם למטרות ביצוע מעשים חמורים • נתניהו על אהוד ברק: "תחשבו מה היה קורה אם אני הייתי מקבל 10 מיליון שקל מעבריין ומצולם מחופש יוצא מביתו?"
נתן פרל
ו' תמוז התשע"ט / 08.07.2019 23:47

תובע פדרלי בניו יורק הגיש היום (שני) כתב אישום נגד המיליארדר ג’פרי אפשטיין, הכולל אישומים בסחר בבני אדם למטרות ביצוע מעשים חמורים וקשירת קשר למטרות סחר של מעשים חמורים.

התובע מציין בכתב האישום שאפשטיין ניצל עשרות נערות, ושילם לקורבנות כדי שיגייסו נערות אחרות למערך הסחר שלו.

עורך דינו של אפשטיין אמר כי בכוונת איש העסקים לטעון בבית המשפט כי הוא אינו אשם.

אפשטיין, איש עסקים יהודי מפלורידה, נעצר אתמול על ידי רשויות החוק בניו יורק.

הוא עומד בראשה של קרן גידור גדולה ומחזיק בקשרים פוליטיים נרחבים ונחשב מקורבם של רבים מבין עשירי ארצות הברית, ובין השאר נמנה על מקורביו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

אחד מלקוחותיו הגדולים של אפשטיין היה לזלי וקסנר – שהקרן הנושאת את שמו העניקה 2.3 מיליון דולר לברק. ברק טען שהיה זה מענק תמורת מחקר שביצע, אולם עד היום לא הוצג שום מחקר כזה, והן ברק והן הקרן מסרבים למסור פרטים.

אפשטיין היה נאמן הקרן כאשר העניקה לברק מיליון דולר בשנת 2004.

עם היוודע דבר מעצרו צייץ, צייץ ראש הממשלה בנימין נתניהו בחשבון הטוויטר ידיעה העוסקת בקשר בין ברק ואפשטיין וכתב: “והתקשורת שותקת”.

יצוין כי אין זו הפעם הראשונה שאפשטיין מסתבך בפלילים: הוא כבר הורשע בשנת 2008 במסגרת הסדר טיעון במעשים חמורים ונשלח ל-13 חודשים של מאסר פדרלי.

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב בשידור בדף הפייסבוק שלו: “כבר יומיים גיא פלג לא מתעסק באהוד ברק שקיבל תרומה ענקית במיליוני שקלים מחבר שלו שהואשם היום כעבריין [מעשים חמורים]. תחשבו מה היה קורה אם אני הייתי מקבל 10 מיליון שקל מעבריין ומצולם מחופש יוצא מביתו?

“אם זה היה אני, כל המהדורות היו נפתחות וכל הטקסט היה מעלה עשן. הם לא עושים את זה כי התקשורת חושבת שכולנו מטומטמים. אנחנו חכמים ואני אמשיך לדבר ישירות עם הציבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות