‘אני מכחיש הכל’: שמעון יהודה חיות הסכים להסגיר עצמו לישראל

שמעון יהודה חיות, בנו של רבה של 'אל על', הרב יוחנן חיות, שנעצר ביום שישי ביוון כשבידו דרכון מזויף הסכים היום להסגיר את עצמו לישראל • "נמאס לי מכל המרדפים אחריי ברחבי העולם אני חף מפשע ואוכיח זאת בבית משפט בישראל" • היה אמור לנחות בנתב"ג ב-4 ביולי, עם דרכון מזויף
חרדים 10
כ"ט סיון התשע"ט / 02.07.2019 14:53

שמעון יהודה חיות, בנו של הרב יוחנן חיות, רבה של חברת ‘אל על’, שנעצר ביום שישי ביוון בחשד כי ‘עקץ’ נשים ברחבי העולם, הסכים להסגיר את עצמו לידי משטרת ישראל ולהישפט בארץ. כך דיווח שמעון איפרגן באתר mako.

הוא יוסגר לישראל תוך כשבועיים-שלושה.

לפי הדיווח, חיות בן ה-30 אמר לפרקליטו: “נמאס לי מכל המרדפים אחריי ברחבי העולם, ומכך שהתמונות שלי והפרסומים מופיעים כל הזמן. אני חף מפשע ואוכיח זאת בבית משפט בישראל”.

חיות הוסיף: “אני מכחיש מכל וכל את ההאשמות נגדי. לא רימיתי ולא עקצתי אף אחד. רדפו אחריי בכל העולם ויש לי הוכחות שלא פגעתי באיש. אני אגיע לבית משפט בישראל ואוכיח שכל הפרסומים נגדי שקריים”.

חיות, המבוקש באנגליה, הולנד, גרמניה, שבדיה, נורווגיה וישראל – חשוד בשורה של מעשי מרמה והונאה כלפי נשים ברחבי אירופה במיליוני יורו. על פי החשד, הוא עקץ אותן וחי על חשבונן חיי יוקרה ופאר.

ביום שישי האחרון הוא נעצר בנמל התעופה באתונה על ידי שוטרי אינטרפול, רגע לפני שעלה על מטוס לגרמניה.

בית משפט ביוון שפט אותו ביום שני ל-50 ימי מאסר בפועל ועוד 11 חודשים.

לפי הדיווח ב-mako, בחקירתו ביוון התברר כי חיות החזיק בידו כרטיס טיסה לישראל והיה אמור לנחות בנתב”ג ב-4 ביולי, עם דרכון מזויף.

פרקליטו של חיות, יקי קהן, מסר ל-mako: “מטרתו של מרשי הייתה מלכתחילה להגיע ארצה. פעלתי לניהול הליך מזורז במיוחד על מנת להימנע ממאסר ממשי על עבירת השימוש בדרכון מזויף. הסכמנו לבקשת ההסגרה של מדינת ישראל על מנת לממש את מטרת מרשי לחזור ארצה. כל החשדות לגבי הונאת נשים באירופה לא עלו ולו לרגע אחד במסגרת ההליכים ביוון”.

נמלט פעמיים מהארץ

כנגד חיות כבר נוהל הליך פלילי בארץ בגין עבירות הונאה, אך בשנת 2017 הוא נמלט מהארץ והוצא נגדו צו הבאה.

למעשה, נגד חיות הוגש כתב אישום כבר בשנת 2011 בגין עבירות הונאה, אולם הוא נמלט מהארץ, וחזר רק ב-2017 לאחר שגורש מפינלנד אחרי שריצה שם תקופת מאסר.

ההליכים נגדו התחדשו בישראל, אך הוא שוחרר והצליח להימלט שוב מהארץ.

ממסמכים שפורסמו ב’כאן חדשות’ עלה כי חיות, הצליח להימלט מהארץ בשל מחדל של הפרקליטות.

מחוות דעת של התובעת בתיק עולה, כי הוא הוגדר על ידה כבעל פוטנציאל גבוה להימלטות וכ”אדם שלוח רסן ונטול מורא שאין לתת בו אמון”.

ב-16 במארס באותה שנה הגישה נגדו הפרקליטה, עו”ד ליה קוק, בקשה למעצר עד תום ההליכים, שבה הבהירה כי “אם לא היה מגורש מפינלנד היה בבריחה עד היום” וכי “יש חשש ממשי כי אם ישוחרר יתחמק מהליכים”. עוד ציינה כי “אם ישוחרר ממעצר – זהו סופו של ההליך”.

למרות זאת, שלושה ימים אחר כך, החליטה הפרקליטות מסיבה לא ברורה לחזור בה מהבקשה והסכימה לשחררו בתנאים מגבילים.

שחרורו התעכב משום שלא הצליח לעמוד בערבויות, אך זמן קצר לאחר ששוחרר נמלט מהארץ.

מאז הוגשו נגדו תלונות נוספות בחשד להונאת נשים ברחבי יבשת אירופה, כשעל פי הטענות הוא לכאורה יצר קשר עם נשים באמצעות אפליקציית ההיכרויות ‘טינדר’, והוציא מהן במרמה סכומי כסף גדולים.

על פי תחקיר שפורסם באתר VG הנורווגי, הוא הציג את עצמו כבנו של לב לבייב ולפני שנעלם הצליח להוציא מקורבנותיו מיליוני אירו במצטבר.

על פי החשד, לאחר שיצר קשרים עם הנשים, סיפר להן כי הוא מקבל איומים על חייו. לדבריו, האיומים מונעים ממנו להשאיר עקבות דיגיטליים, ולכן ביקש מהנשים לשלם עבורו על מלונות, טיסות לחו”ל ודברים נוספים. הוא הבטיח להחזיר את כל הכסף בתוך כמה ימים – אך מעולם לא קיים. כשביקשו ממנו תשובות הוא התחמק, נעלם או איים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הבן של...
    02/07/2019 15:59
    הנכד של
  1. למה להכניס את אביו בכוח לסיפור?כדי שיהיה יותר צהוב?
    די כבר קצת כבוד לאנשים