32 משפחות כתבו לביה”ד: חוששים מטיוח של פרשת הרב שמואל טל

חברים בקהילת 'תורת החיים', כתבו לבית הדין: "סיפור זה יצר מחלוקת גדולה והשמצות כלפי המתלוננים כאילו הם דוברי שקר וכזב. בירור העובדות בסיפור זה נדרש לסייע לכל אחד ואחד להחליט אם הוא רוצה שזה יהיה רבו"
חרדים 10
כ"א סיון התשע"ט / 24.06.2019 01:59

32 משפחות מקהילתו של הרב שמואל טל ביישוב יד בנימין פנו במכתב לבית הדין הרבני בראשו עומד הגר”א וייס, חלקן בשם מלא, ובו הביעו חשש מטיוח הפרשה עליה דווח לראשונה בחרדים 10, אודות ראש הקהילה.

בכאן 11 דווח הערב (ראשון), כי המשפחות מציינות בפרט את החשש כי הקשר שניהל הרב טל עם אישה נשואה לא ייכלל בהחלטת בית הדין הרבני.

“הציבור, משני צידי המחנה, מצפה להכרעה ברורה ובפרט שסיפור זה יצר מחלוקת גדולה והשמצות כלפי המתלוננים כאילו הם דוברי שקר וכזב ומעלילים עלילות, ודמם נשפך כמים”, כתבו המשפחות. “הם סובלים מחרמות, נידויים, גילויי אלימות ועוד, חייהם אינם חיים. בירור העובדות בסיפור זה נדרש לסייע לכל אחד ואחד להחליט אם הוא רוצה שזה יהיה רבו על פי אמות המידה שלו״.

בהודעה ששלח הרב טל, העומד בראש קהילת ‘תורת החיים’, לאישה הנשואה שעמה היה בקשר והתלוננה נגדו -, הוא כותב: “אנחנו הולכים להיפרד בעולם הזה באופן גמור, והתקווה הקסומה והחלומות והעדן והעונג העילאי שהיו, ועוד חשבנו שיהיו בכפלי כפליים, והגעגועים ושמחת הנשמות ותשוקת הנשמות הכול עומד להסתיים. וזה כמובן לא קל ויש הרבה צער”.

לפי תלונת האישה הנשואה, טל קיים איתה קשר אישי פסול ואף גרם לה להתגרש מבעלה, לאחר שטען כי “התגלתה אליו רוח הקודש”. היא האמינה לו, התגרשה, ובהמשך חזרה לבעלה.

הרב שמואל טל הודה בפני רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, בחלק מהטענות.

לדברי האישה, הרב טל התחייב לפצות אותה כספית, אך לאחר מכן התנער מכך.

בימים הקרובים צפוי בית הדין הרבני לפרסם את החלטתו בפרשה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מנדנבליט
    24/06/2019 03:48
    מדי
  1. היה פעם נשיא אמריקאי שאמר “דבר בלחש והנף אלה גדולה “אלה זה מקל שחובטים בו… הכונה דבר בשקט פעל בחשאי והנף מקל כנגד הגנבים אצל מנדנבליט זה בדיוק להפיך הוא מדבר גבוהה אסרטיביות ועומד על ביצוע החוק “בכל תוקף ” ככתוב כלשונו כל זה אנה אלא הצגה מתוזמנת ומתוזמרת כהלכה פסדה זה רק לעשות רושם הוא כבר מזמן הרגיע את ביבי שאין לו מה לדאוג וההר יוליד עכבר הוא בהדרגה ממסמס הכל והמריחה תימשך שנים עד שהציבור יתעייף ויותש ובנתיים יבואו הביטון וישלמו את המחיר לח”כ ביטון לא תהיה הנחת סלב שיש לביבי ומרים פינברג כי הם אשכנזים וביטון ספרדי

  2. טל
    25/06/2019 17:00
    דוד
  3. איך אתה מעז אישה נשואה ???
    רב ?? עם מי אתה רב ????