מתקיפת הילדה בת ה-7 עד הגשת התלונה: הלו”ז של הפרשה נחשף

באיזה יום הותקפה הילדה? כיצד התנהלה הנהלת בית הספר? מתי הוגשה התלונה במשטרה? • האירועים בפרשת ההתעללות בילדה בת ה-7 מהיישוב החרדי מעלים שאלות בנוגע להתנהלות הגורמים החינוכיים והמשטרה
חרדים 10
י"ח סיון התשע"ט / 21.06.2019 11:09

פרשת ההתעללות בילדה החרדית:  לוח הזמנים – מיום הפגיעה, השלב בו הוגשה תלונה רשמית במשטרה ועד מעצרו של הנאשם מחמוד קטוסה – מעורר  שאלות קשות בנוגע להתנהלות גורמי החקירה, אך גם בנוגע להתנהלות בית הספר בו למדה הילדה וההורים.

בדיווח בחדשות 12 נאמר, כי על פי העדויות שסיפקו המנהלת וסגנית המנהלת של בית הספר בו למדה הילדה, בת ה-7 הותקפה ביום שישי ה-5 באפריל-כ”ט אדר ב’. עם זאת, הצוות החינוכי בבית הספר עודכן ביום ראשון שלאחר מכן – ב’ ניסן. ביום שני, גם המנהלת עודכנה.

“ביום שני הודיעה לי הסגנית שלי, שהאימא של הילדה התקשרה אליה, וסיפרה לה שהילדה ביום שישי האחרון איחרה הביתה”, סיפרה המנהלת בעדותה. “היא סיפרה שככל הנראה הילדה נפגעה, והם חושדים בפועל של בית הספר”.

יום לאחר עדכון המנהלת התקיימו הבחירות הכלליות לכנסת ה-21 ולא התקיימו לימודים בבית הספר, אך ביום רביעי ה-10 באפריל-ה’ ניסן, הגיעה הילדה לבית הספר והצוות החינוכי עדכן את רכזת השכבה של הילדה.

“מעבר לזה לא עשינו שום דבר”, אמרה המנהלת בעדותה. “מאז היה חופש, ולא הייתי בתמונה כלל, ומי שהמשיך לטפל זאת הסגנית שלי”.

בעדותה במשטרה סיפרה סגנית המנהלת: “האימא התקשרה אליי ואמרה לי שיש סיפור שפועל של בית הספר התעסק עם הילדה שלה, ומאז היו מספר טלפונים, ואמרתי לה שאני לא מאמינה שזה הפועל, ושיש לנו מצלמות.

“האימא אמרה שתבוא לראות את המצלמות, וביקשה ממני לעשות זאת. אמרתי לה שאני לא אצפה במצלמות, והצעתי לה לבוא לבית הספר לראות בעצמה את המצלמות. אני חושבת שביום ראשון 14 באפריל-ט’ ניסן, האימא שוב דיברה איתי, ואמרה שהרב ביקש שעוד באותו יום נצפה במצלמות”.

רק ביום למחרת, ב-15 באפריל-י’ ניסן, כ-10 ימים לאחר ההתעללות, הגיעו ההורים לתחנת המשטרה והחליטו להגיש תלונה.

הנאשם מחמוד, תושב הכפר דיר קדיס, נעצר רק שבועיים אחר כך – ב-1 במאי-כ”ו ניסן.

לפי חדשות 12, בינתיים אין תפנית משמעותית בחקירת המשטרה.

לפי שעה לא ברור כלל אם בית הדין הצבאי יאריך שוב את מעצרו של קטוסה. הוא עצמו לא נחקר ביומיים האחרונים. לעומת זאת, היחס אליו בבית המעצר ‘ניצן’, שם הוא מוחזק, השתנה לטובה. למשל – כשהוא נעצר, נלקח ממנו סכום של 2000 שקלים שהיו ברשותו. רק אתמול, 51 ימים אחרי המעצר, הודיעו לו שהוא רשאי לעשות שימוש בסכום הזה לצורך קניות בקנטינה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שימוש לרעה
    21/06/2019 13:51
    יוני
  1. מי אמר שזה הערבי ביכלל לא בטוח
    זה יכול להיות עוד שישים אלף אנשים שחיים בעיר הזאת