מתוך החצרות: תמונות • וידאו • אירועים • מבזקים • וסגולה

ראשית הגז בתולדות אברהם יצחק • וידיאו מחתונת בת הגר"א וייס • הסגולה של רבי שלום שבזי והוראת הגר"י רצאבי • האדמו"ר מסאטמר במונסי • ויש מבזקים
י"ז תמוז התשע"ד / 15.07.2014 09:42

האדמו”ר מסאטמר ביקר במונסי והשתתף ב’חומש סעודה’ של ילדי התלמוד תורה, כשהוא מעניק יחס אישי לכל אחד מהילדים החוגגים את תחילת לימוד החומש.

0102

האדמו”ר מספינקא עלה לציון הרשב”י במירון בי”א תמוז, יום הילולת בעל העטרת צבי מזידיטשוב.

03

בבית האדמו”ר מתולדות אברהם יצחק התקיים ‘ראשית הגז’:  הגאון רבי משה בראנדסדארפער העביר לאדמו״ר מראשית הגז, האדמו״ר העביר לבעל ‘ציצית וואלעס המקורי’, שייצור מהצמר ציצית עבורו. וואלעס הציג לאדמו״ר מכונה מוקטנת, והסביר את תהליך יצירת הציצית.  האדמו״ר  ייצא ביום רביעי לפנות בוקר למנוחה בשוויץ.

0405

נכד האדמו”ר מויז’ניץ הגיע עם בנו אל בית הגראי”ל שטיינמן להתברך לפני הגיעו למצוות.

010

קביעת מזוזות בהיכל בית המדרש החדש של סאסוב: האדמו”ר קבע המזוזות וערך במקום לחיים טיש. לרב בית המדרש מונה חתנו הרה”צ רבי יהודה ברנדסדורפר.

012

07

הגאון רבי יצחק רצאבי הורה לעשות סדר הפרת עצה לרגל המצב ואמר: “התבוננתי בעניין נוסח התפילה להפרת עצה, המיוסד על ידי רבינו שלום שבזי זיע”א, בשם עשר, חמש, שש, חמש, תופר עצת כל אויבינו וצרינו ושונאינו. זהו נוסח שאמרו כאשר אויבינו, בתימן וגם באארץ ישראל, היו ח”ו מתייעצים עצות רעות על ישראל.

“תמיד לא ירדתי לסוף העניין, מה זאת אומרת ‘בשם עשר, חמש, שש, חמש’? מה העניין במספרים האלו? אמנם ברור לכל שזהו שם המפורש, שם הוי”ה ב”ה, אבל מה העניין להגיד זאת במספרים? תגיד בשם יו”ד, מה זה ‘בשם עשר’?! לא עמדתי על סוד תפילה זו, והדבר היה ממש לפלא בעיני, כי לא מצאנו דבר כזה בשום מקום. אבל ב”ה, השבוע זכיתי להבין זאת. יש כאלה אומרים ‘בשם עשר, בשם חמש, בשם שש, בשם חמש’, אבל עוד מעט תבינו שזה לא יכול להיות. הדבר צריך להיות דווקא ‘בשם עשר, חמש, שש, חמש’, כי זהו דבר אחד.

סוד העניין הוא, שהפסוק שאנו אומרים מיד אחר כך, עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמנו אל, הוא בגימטריא א’תתס”ז, אלף שמונה מאות ששים ושבע. והמלים ‘עשר, חמש, שש, חמש’, הם אותה הגימטריא. כלומר, הסגולה של השם, ביחד עם הפסוק עוצו עצה וגו’, שני דברים אלו פועלים יחד. אבל הגימטריא היא עם הכולל. דהיינו בשם עשר חמש שש חמש, בתוספת אחד, אל יחיד ומיוחד. עם האחד, זה עולה לאותו חשבון של פסוק עוצו עצה.

אם כן, צריכים לכוון בזה. חושבני שזה מאיר עיניים, נפלא. כי כעת מובן למה אומרים בשם עשר, משום שזהו שורש העניין”.

20140714-212828-77308241.jpg

האדמו״ר מפרמישלאן בסיום מסכת ביום הילולא של אביו הרה״ק רבי משה דוד מקרעטשניף זצ”ל בבית המדרש פרמישלאן בבני ברק.

08

חסידי בעלזא חנכו את בית מדרשם בקרית גת, בהשתתפות האדמו”ר מקרעטשניף-קרית גת.

09

בבית האדמו״ר מערלוי התקיימה שמחת הווארט לרגל אירוסי החתן יקותיאל יהודה בן יצחק מאיר ווייס, ר״מ בישיבת טשעבין, נכד ראש ישיבת ערלוי וגאב״ד מאנטריאול, נין האדמו״ר מערלוי עב״ג הכלה בת הרב אהרן הלוי פאללאק ראש כולל סלאנים אלעד, נכדת האדמו״ר משאץ ויז’ניץ.

011

 

החתונה אצל הגאון רבי אשר וייס:

מבזקים בחצרות הקודש:

שמחת בית ויזניץ באבוב: נסגר השידוך של החתן הרב אלעזר בן רבי יעקב שמשון, ונכד הגה”צ מנחם ארנסטר ראש ישיבת ויזניץ, וחתן הרה”ג מאיר כץ, עב”ג הכלה בת דודו הרה”ג בנציון אריה לייבוש מייזליש, בן הגה”צ אב”ד באבוב בת ים וחתן הגה”צ מנחם אנסטר. החתן והכלה צאצאי  האדמו”רים מויזניץ ובאבוב זצ”ל.

נארול: האדמו״ר הגיע אמש לארץ לכבוד היארצייט של אביו זצ”ל. הערב יערוך שולחנו בבית המדרש נאראל בבני ברק.

טשאקווא-ספינקא ב״ב-דעעש: הבוקר התקיימה בבית המדרש טשאקאוא בירושלים ברית לנין האדמו״ר מספינקא ב״ב נכד לאדמו”ר מבערגסס בן הרב נחמן פולק חתן האדמו”ר מדעעש-רמות.

האדמו”ר מנדבורנה יצא אתמול למנוחה באוסטריה. האדמו״ר המריא במטוסו של איש העסקים דן גרטלר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות