דרעי: חוץ מלנשק את רגליו הסכמנו להכל • חכם שלום: “נזכה להצלחה”

ארגיה דרעי תקף הלילה בחריפות את יו"ר ישראל ביתנו: "אחרי שליברמן מדבר ומסית נגד כל הדברים החשובים לי מכל - איך אני יכול להיות חבר שלו?" "אני מתנצל בפני ראש הממשלה, טעיתי בענק" • מרגי: "ליברמן השתמש בחרדים כדי לבייש את ראש הממשלה"
אריה ריבקינד
כ"ה אייר התשע"ט / 30.05.2019 00:07

יו”ר ש”ס אריה דרעי, תקף הערב (רביעי) בחריפות את יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, שהטיל את האשמה על כישלון המו”מ הקואליציוני על – הליכוד ואמר: “על מי שהוטל מו”מ והרכבת הקואליציה זה הליכוד והוא נכשל במלאכה הזו ונכנע לחרדים. לכן הם נושאים בכל האחריות על כך שמדינת ישראל הולכת לבחירות”..

דרעי, ששמע את דבריו של ליברמן תקף אותו בחדשות 12: “זו הסתה חמורה נגד כל הציבור החרדי. החרדים ויתרו על הכל חוץ מלנשק את הרגלים של ליברמן. הסכמנו להכל – כולל הפשרה האחרונה שראש הממשלה הציע וליברמן סרב להתפשר”.

“אחרי שליברמן מדבר ומסית נגד כל הדברים החשובים לי מכל – איך אני יכול להיות חבר שלו? התנצלתי היום בפני ראש הממשלה. חשבתי שליברמן יתרצה וכן ייכנס”.

דרעי סיפר עוד: “הצעתי שהחרדים לא ייכנסו לממשלה ורק יתמכו מבחוץ עד שיהיה פיתרון וליברמן יהיה בפנים – אבל גם את זה הוא דחה. אני מתנצל בפני ראש הממשלה, טעיתי בענק. כנראה שאני לא מכיר את ליברמן”.

דרכי סיפר, כי אחרי שליברמן סירב לפשרת ראש הממשלה – התבטא חכם שלום כהן בפגישתו עם יו”ר ש״ס הערב במעונו: “עם כל הכאב והטרחה על ההליכה לבחירות חוזרות, לכבוד הקב״ה ולכבוד התורה כדאי הוא המאבק הזה ובעזרת ה’ נזכה בבחירות הללו להצלחה גדולה יותר”.

‏ח”כ יעקב מרגי מש”ס אמר ל’כאן’: “ליברמן פוגע בביטחון ובחוסן הלאומי והחברתי. מוליך שולל עם שלם – רימה ושיקר לאורך כל הדרך. הוא הוכיח שהוא אדם מסוכן, והשיקול האישי גובר על כל השיקולים. הוא היה שותף הכי נוח למפלגות החרדיות, והיום הוא משתמש בהם כדי לבייש את ראש הממשלה”.

ההצעה האחרונה של נתניהו

קדם יותר הערב פנה ראש הממשלה ב’הצעה אחרונה’ למפלגות החרדיות ולאביגדור ליברמן, כדי “למנוע בחירות מיותרות בעוד כמה שעות”.

לפי הצעת ראש הממשלה, מיד עם הרכבת הממשלה יובא חוק הגיוס המקורי של ליברמן ככתבו וכלשונו לאישור מחודש על ידי מליאת הכנסת – בקריאה ראשונה. לאחר אישורו, החוק יוכן לקריאה שנייה ושלישית בהסכמה משותפת.

בליכוד הזכירו: “אם לא תושג הסכמה עד סוף יולי ובהתאם להחלטת בג”ץ, יפוג ההסדר של ‘תורתו אומנותו’ ויחול חוק שירות חובה לכולם. פירוש הדבר: החרדים ייאלצו לבחור בין החוק של ליברמן לבין חזרה לחוק המקורי שמשמעותו גיוס מלא לחרדים כמו לכל חלקי הציבור”.

“ההצעה הוגשה כעת לצדדים ואנו ממתינים לתשובתם החיובית כדי להקים ממשלת ימין עוד הלילה ולמנוע בחירות מיותרות”, נמסר מהליכוד.

בישראל ביתנו הגיבו ל’הצעה האחרונה’ של ראש הממשלה: “ההצעה שלנו ידועה והיא עדיין בתוקף” – ודחו אותה.

יו״ר שס אריה דרעי, לעומת זאת, קיבל את הסכמתו של נשיא המועצת ל’הצעתו האחרונה’ של ראש הממשלה. “הסכמנו בכדי למנוע בחירות מיותרות ומול הסכנה בהקמת ממשלת שמאל אנטי דתית”, צוטט דרעי.

גם הגר”ח קנייבסקי אישר לח”כי דגל התורה להסכים להצעת נתניהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מכלוף אמרו עליך שאתה חכם ומיוחד אתה חמאר ממקנס
    30/05/2019 00:18
    עוף דרעי עוף לנו מהעיניים
  1. הרע ידבק ברע. דרקי תמיד חבריו
    דרקים כמוהו: סמולנים גויים ומגעילים: רמון רבין פרס דנקנר ביילין אריה אבנרי יוסי שריד ועוד כל מיני מצורעים
    את הטובים והישרים אינו רוצה אותם לידו למה מפריעים לו כמו ר’ ישי ר’ נסים זאב ר’ יצחק פרץ וכו’