אחרי המתקפה עליו I ביבי נפגש עם נשיאת העליון: יש צורך באיזון ראוי

אחרי שבנאומה בכנס לשכת עורכי הדין האשימה את נתניהו ב"שיח בוטה, עולב ומשולח רסן" כלפי הרשות השופטת - נשיאת 'העליון' והמשנה חנן מלצר, הגיעו לפגישה בלשכת ראש הממשלה, על פי בקשתו • "בפגישה ציינו המשתתפים את החשיבות בקיומו של דו-שיח ענייני ומכבד בין הרשויות"
אריה ריבקינד
כ"ד אייר התשע"ט / 28.05.2019 22:17

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (שלישי) בלשכתו, על פי בקשתו, עם נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, והמשנה לנשיאה השופט חנן מלצר.

בסיום הפגישה פרסמה לשכת נתניהו הודעה בה נאמר: “בפגישה ציינו המשתתפים את החשיבות בקיומו של דו-שיח ענייני ומכבד בין הרשויות”.

בהודעה נאמר עוד: “הנשיאה והמשנה הדגישו את החשיבות בשמירה על עצמאותה ואי-תלותה של הרשות השופטת, וראש הממשלה הדגיש בדבריו את הצורך באיזון ראוי בין הרשויות תוך קיום שיח כאמור”.

הפגישה הקיימה לאחר שאתמול, בנאומה בכנס לשכת עורכי הדין באילת, תקפה נשיאת בית המשפט העליון חזיתית את ראש הממשלה.

חיות טענה בנאומה כי נתניהו איננו עומד בדברים שעליהם הוא עצמו התחייב בנאום שנשא לפי שנה וחצי בטקס השבעתה לנשיאת בית המשט העליון, ובהם הדגיש את הצורך במערכת משפט חזקה ועצמאית.

“לצערי רב המרחק בין הידברות מכובדת ובין השיח הבוטה, העולב ומשולח הרסן אשר אפיין את מערכת הבחירות לכנסת ה-21 ואשר ממשיך ללוות גם עתה את המגעים להרכבת הממשלה. בשיח זה בלטו וממשיכות לבלוט בחומרתן התבטאויות מצד גורמים שונים המופנות כלפי הרשות השופטת בכלל וכלפי בית המשפט העליון בפרט. בין התבטאויות כאלה ובין ‘גישה מאוזנת וכבוד הדדי’ והידברות שעליהם דיבר ראש הממשלה בטקס הצהרת האמונים שהזכרתי, אין ולא כלום”, תקפה חיות.

במהלך נאומה התפרץ לדברי הנשיאה חיות עורך הדין יצחק בם, וקרא לעברה: “הרווחתם את זה ביושר”.
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות