דרעי: תתעשת. מה התועלת? העם לא צריך שוב בחירות

שר הפנים בסיור במבוא מודיעים: "גם בבחירות הבאות אני מעריך שנתניהו ייבחר שוב וגוש הימין יעלה ואפילו יתחזק, כך שאני לא רואה את התועלת בבחירות" • "הוויכוח הוא מינורי. המפלגות החרדיות עשו צעדים מרחיקי לכת לכוון ליברמן. הוא חייב לגלות אחריות, להתגמש ולהקים את הממשלה"
אריה ריבקינד
כ"ב אייר התשע"ט / 27.05.2019 13:45

שר הפנים אריה דרעי התייחס בצהרים (שני), במהלך סיור ביישוב מבוא מודיעים שחרב בשריפה למשבר במו”מ הקואליציוני.

“היום, בישיבת ראשי המפלגות סיכמנו, לצערי, על הגשת החוק לפיזור הכנסת. אני אומר לצערי כי לא הלכנו לבחירות כדי ללכת שוב לבחירות, הבוחר אמר את דברו. 65 מנדטים בחרו בנתניהו לראשות הממשלה וזה הרצון האמיתי של רוב העם.

“התאריך המועדף על כל מרכיבי הקואליציה הוא מה שיותר מהר, 90 יום, שזה ה-27 לאוגוסט”.

דרעי הוסיף: “אני מפנה קריאה אחרונה לליברמן: עם ישראל לא צריך היום שוב בחירות. ראשית, זו הוצאה ענקית מאד שיכולה לפתור הרבה בעיות, בנוסף אנחנו כבר הרבה זמן בממשלה שלא יכולה לקבל החלטות ויש לנו אתגרים רבים בבטחון. בדרום ובצפון מאתגרים אותנו יום יום שעה שעה. יש מתח גדול מאד במפרץ הפרסי”.

לדבריו, “גם בבחירות הבאות אני מעריך שנתניהו ייבחר שוב וגוש הימין יעלה ואפילו יתחזק, כך שאני לא רואה את התועלת בבחירות. הויכוח הוא מינורי. המפלגות החרדיות עשו צעדים מרחיקי לכת לכוון ליברמן, הרבה מעבר לחמישה מנדטים שיש לו. הוא חייב לגלות אחריות, ולהתגמש ולהקים את הממשלה רגע לפני שהיא מתפזרת”.

לפי דיווח ב’כאן’, גורמים בקואליציה אומרים כי נעשה מאמץ עילאי על מנת למנוע בחירות נוספות. הגורמים ציינו כי נבחנת אפשרות להוריד את נושא חוק הגיוס מההסכמים הקואליציוניים, תוך בקשת דחייה מבג”ץ.

“בין התבזות נוספת מול בג”ץ או בחירות, האפשרות של ללכת לבג”ץ יותר מידתית”, אמרו.

ההערכה היא שלאחר דבריו של ליברמן בסיעת ישראל ביתנו בכנסת – ינסה נתניהו להזמין אותו לפגישה ובה להגיע לפשרה.

ראשי סיעות הקואליציה שהתכנסו הבוקר בלשכת נתניהו הסכימו על 27.8-כ”ו אב, כתאריך לבחירות הבאות – אם יוקדמו.

התאריך נקבע לאחר שבמפלגות החרדיות התנגדו לקיים את הבחירות ב-3 בספטמבר-ג׳ אלול, מה שיפגע בפתיחת ‘זמן אלול’ בישיבות.

גורם בישראל ביתנו אמר על תאריך הבחירות המסומן ב-27 באוגוסט: “כנראה שנתניהו רוצה שש״ס תרכיב את הממשלה הבאה”.

בסיור המיוחד שקיים דרעי,  יחד עם ראש המועצה והתושבים, בישוב מבוא מודיעים שעלה בלהבות אמר השר:

“צריך להודות לקב״ה שלא היו כאן נפגעים בנפש. צריך להודות לכוחות ההצלה על העבודה החשובה שעשו כאן. הלב כואב מאובדן בתים וחיים של אנשים רבים אבל עם ישראל מורגל בזה.

“סיכמתי עם שר האוצר שאנחנו נקים מיידית צוות משותף של משרדי האוצר, הפנים וראש הממשלה, שראשית ידאג למקום מגורים עבור התושבים במתכונת של יישוב זמני, ואנחנו ממתינים לסיום החקירה כדי לדעת כיצד לפעול מבחינת המימון”.

הוא הוסיף: “אני מחזק את תושבי המקום ואומר להם, אנחנו איתכם. לא נעזוב אתכם ונדאג לעזור לכם כמה שיותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות