“פירות ההסתה. דם החרדים הותר”: תגובות סוערות על התעללות בנער

תגובות קשות אחרי פרסום הסרטון בו נראים שוטרי מג"ב מכים באכזריות נער חרדי הסובל מאוטיזם • עו"ד איתמר בן גביר: "רק תביעה של מאות אלפי שקלים לכיס האישי שלהם, תלמד את העבריינים במדים לקח"
חיים טוויל
י"ח אייר התשע"ט / 23.05.2019 11:09

אישי ציבור ואנשי תקשורת מגיבים הבוקר על הסרטון המטלטל שפורסם אמש באתר חרדים 10,  בו תועדו שוטרי מג”ב מתעללים באכזריות ומכים עד זוב דם נער מיוחד הלומד במוסד ‘שיח סוד’ ועוצרים אותו באלימות קשה.

עו”ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית: “רק תביעה של מאות אלפי שקלים לכיס האישי שלהם, תלמד את העבריינים במדים לקח. אין דרך אחרת מללמד אותם זכויות אזרח, ולצערי רק בדרך של תביעות המערכת מתעוררת”.

בן גביר הדגיש: “אני מדבר כמובן על מי שבתמונה. יש הרבה מאוד מגבנ”קים ושוטרים הגונים וראויים אבל יש גם עשבים שוטים! שחייבים לסלק מהמשטרה”.

ח”כ לשעבר מיכאל בן ארי אמר כי מדובר בתוצאות פירות ההסתה נגד החרדים. “יש פירות להסתה של הלפידים לדורותיהם. דם החרדים הותר. אכזריות, רוע, ואטימות. לא היה שוטר אחד שניסה לעצור את הטירוף, את הרוע הצרוף. אם היה מדובר בילד ערבי אוטיסט כבר היה דיון באו”ם והשוטרים היו עם אזיקים בתא של אלאור אזריה. אבל כאן שקט, הסכמה, הבנה, הוא חרדי אז נפוצץ אותו”, כתב.

ג’וש בריינר מ’הארץ’ צייץ כי מדובר בסרטון קורע לב. “למה הנער שברור שסובל מבעיות וברור שאינו ראש ארגון פשיעה נעצר על ידי 10 שוטרים באלימות מטורפת שכזו?”

מנכ”ל ארגון בצלמו, שי גליק, פנה בפנייה דחופה למפקד מג”ב קובי שבתאי וגורמים נוספים, ודרש בשם הארגון לברר את המקרה הקשה שארע אתמול ותיעודו התפרסם בכל פלטפורמה אפשרית.

במכתב, מציינים בארגון את חוק הנוער הקובע כי מעצר קטין בר עונשין יבוצע במקרה אחרון, וגם אז, יש להביא בחשבון את גילו וההשפעה על שלומו הגופני והנפשי. דבר שלא היה לנגד עיניהם של השוטרים במקרה האמור.

“אין כל ספק שמעצר זה יכול לגרום לנזק חמור עד בלתי הפיך לנער כזה. ובנוסף הופעל כוח בלתי סביר לחלוטין גם אחרי שהנער אזוק. ארגון בצלמו יעקוב ויוודא שהנושא יטופל בחומרה רבה” מסכם מנכ”ל הארגון שי גליק בפנייתו לניצב שבתאי.

בארגון בצלמו קוראים לארגוני זכויות אדם נוספים להצטרף לקריאותנו לבירור המקרה. עד כה, ארגון בצלמו לזכויות אדם הינו הארגון היחיד ששיגר פנייה בעניין על מנת לברר את המקרה הקשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איפה 16 חברי כנסת שלנו?
    23/05/2019 13:11
    חיים
  1. מדהים שאין תגובה של חברי כנסת חרדיים