לפיד: “אל תוותר” • ליברמן: ‘כשאזדקק לעצה – אתקשר’

מספר 2 בכחול-לבן פנה בטוויטר ליו"ר ישראל בתינו : "תגיד לנתניהו שיש לך את כל האצבעות שאתה צריך מהאופוזיציה כדי להעביר את הפנסיות לעולים" • ליברמן: "כדאי שכבר תלמד שלא מדובר על פנסיות לעולים, אלא על הכנסת מינימום בסך 3710 ש"ח לכל אזרח ישראלי שהגיע לגמלאות"
אריה ריבקינד
י"ז אייר התשע"ט / 22.05.2019 17:13

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ייפגשו הערב (רביעי) לדיון מכריע במשא ומתן הקואליציוני.

לקראת הפישה פנה ח”כ יאיר לפיד, מספר 2 בכחול-לבן, לליברמן בחשבון הטוויטר שלו: “אתה נפגש היום עם נתניהו. תגיד לו שיש לך את כל האצבעות שאתה צריך מהאופוזיציה כדי להעביר את הפנסיות לעולים. אל תוותר לו”.

ליברמן לא נותר אדיש לקריאה הנואשת של לפיד – והשיב לו: “ידידי, כשאזדקק לעצתך אפנה אליך בטלפון באופן אישי ולא בטוויטר.

“גם בנושא הפנסיות כדאי שכבר תלמד שלא מדובר על פנסיות לעולים, אלא על הכנסת מינימום בסך 3710 ש”ח לכל אזרח ישראלי שהגיע לגמלאות. ואני מדגיש במיוחד בשבילך: לכל אזרחי ישראל – לעולים וותיקים, לדתיים ולחילונים”.

לפיד לא התייאש והמשיך: “איווט, עוד יותר טוב. יש לך אפשרות להעביר לכל פנסיונר 3710 שקל, אין לנו בעיה להעביר את זה יחד. אני לא מציע לך עצות, אלא אצבעות בכנסת למאבק הכי צודק בעולם. לך תגיד לביבי – ‘או שתתן לי את זה, או שאני מעביר לך את זה על הראש עם האופוזיציה'”.

אין זו הפעם הראשונה שלפיד פונה לליברמן. ביום חמישי שעבר הוא ציטט בחשבון הטוויטר שלו דברים שאמר בראיון ברדיו רק”ע:

“אמרתי עכשיו ברדיו רק”ע את מה שידוע לכולם. אם ליברמן יכנס לממשלה הוא יצטרך להתפשר על הפנסיות ושוב הציבור הרוסי לא יקבל כלום.

“אם יחכה כמה חודשים הוא מקבל מאתנו 55 אצבעות בטוחות כדי להעלות את הפנסיות לגודל שהבטיח. יחד איתו יש לנו 61 קולות. רוב מלא-מלא”.

מגיבים רבים בטוויטר הגיבו מיד ש-55 המנדטים של האופוזיציה וחמשת המנדטים של אביגדור ליברמן הם רק 60 מנדטים בלבד.

הפרשן הפוליטי עמית סגל הגיב ללפיד: “להבנתי אגב 55+5 זה 60 אבל מה אני מבין”.

לפיד המובך השיב לו:  “נכון, ותנחש מי האצבע ה-61 שיש לי”.

התשובה הזו גררה תגובות מלגלגלות נוספות.

אבישי גרינצייג, עיתונאי ‘מעריב’, הגיב: “יאיר, כתבת שיש לכם 55 אצבעות ויחד עם ליברמן אתם 61. נסיון לא מוצלח לצאת מהפאדיחה החישובית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות