קרב שליטה ב’יתד’: עיתון חדש בדרך לפילוג או איום לצורכי מו”מ?

שלושה שבועות אחרי הגיבוי שקיבל ר' שמעון גליק ממרן הגרי"ג אדלשטיין: האם גורמים המקורבים לאנשי הבית ברחוב רשב"ם פועלים להקים עיתון שיתחרה ב'יתד' או שמדובר באיום שנועד לשפר עמדות במאבק בין הפלגים ב'דגל התורה'?  • ואיזה כתב חידה מיסתורי צייץ הפרשן יעקב ריבלין
יוסף גרינבוים
י"ז אייר התשע"ט / 21.05.2019 21:36

פלג רשב”ם נגד פלג ראב”ד: האם גורמים המקורבים לאנשי הבית ברחוב רשב”ם פועלים להקים עיתון שיתחרה ב’יתד נאמן’ או שמדובר באיום שנועד לשפר עמדות במאבק המתחולל בין הפלגים בתנועת ‘דגל התורה’?

לפי דיווח בטוויטר של העיתונאי יאיר שרקי מחדשות 12, “בית הרב קנייבסקי פועלים להקמת עיתון חדש במקום ‘יתד נאמן’ שייקרא ‘הדגל – ביטאון היהדות הנאמנה לגדולי ישראל'”.

שרקי צירף לציוץ תמונה של לוגו וציין: “הנה אחת הסקיצות”.

צילום: מסך טוויטר

אחר-כך שרקי הסביר לעוקביו: “כדי להסביר עד כמה הקמת עיתון חדש היא דרמה בעולם החרדי – כשהרב שך פרש מאגודת ישראל והקים את דגל התורה הדבר הראשון שהוא עשה היה לפתוח עיתון – יתד נאמן. כשהרב אוירבך פרש מדגל התורה והקים את הפלג הירושלמי, הדבר הראשון שהוא עשה היה להקים עיתון – הפלס. זה התנאי הראשון לעצמאות פוליטית”.

מאז פטירתו של מרן הגראי”ל שטיינמן זצ”ל, מי שמשמש כסמכות הרוחנית העליונה – המנחה את עיתון ‘יתד נאמן’ ואת רבני הוועדה הרוחנית, הוא מרן ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין.

בעל השליטה ב’יתד נאמן’ הוא שמעון גליק, איש העסקים המתגורר בארה”ב, שלא מיישר קו עם הבית ברחוב רשב”ם.

לפני כשלושה שבועות פנה גליק במכתב אל הגרי”ג אדלשטיין, בו פרס את קבלת השליחות שקיבל ממרן הגראי”ל זצ”ל, וביקש לוודא שגם כיום הכל נעשה על פי דעת תורה ובהכוונה מלאה.

מרן הגרי”ג אדלשטיין העניק לו גיבוי, תוך שהוא משיב לו בכתב ידו, כי מערכת העיתון נמצאת בפיקוח מתמיד של הוועדה הרוחנית והגר”נ זוכובסקי, וציין כי אף עימו מתייעצים באופן קבוע.

בתשובתו אף הוסיף וכתב ראש הישיבה, כי במידה וישנן טענות יש לפנות אל הגר”נ זוכובסקי והרב מרדכי קרליץ שיבררו את הדברים.

לאור בקשתו המפורשת במכתבו של ר׳ שמעון גליק, המכתב המלא ששיגר והתשובה הכתובה שקיבל, פורסמו בעמודו הראשון של יתד ’יתד נאמן’.

בשיחה עם חרדים 10 אומרים גורמים ב’דגל התורה’: “כמה ימים אחרי המכתב הזה, נפגשו שמעון גליק וגורם בכיר בבית ברחוב רשב”ם – וגליק למעשה ‘זרק אותו מכל המדרגות’. אז כעת הגיע הספין”.

לדבריהם, “זו לא הפעם הראשונה שהבית ברחוב רשב”ם מנסה לאיים על ‘יתד נאמן’ בהוצאת עיתון מתחרה. לפני 10 שנים, בימיו של מרן הגרי”ש אלישיב זצ”ל, יזמו את הוצאת היומון ‘יום חדש’ – ששבק חיים זמן לא רק אחרי שהחל לצאת.

“אפשר לחשוב שעד היום כל היוזמות שלהם הצליחו, שהם מחפשים הרפתקה חדשה”.

גם הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין עקץ: “מישהו מדגל התורה שלח לי כעת כתב חידה. הוא רוצה שאפענח את הרמזים ואנסה למצוא מכנה משותף. אבקש את עזרתכם. וזה הכתב: וילנא. שותפים לתורה. אלעד. בית שמש. מאצ’ינג ווייסבורד. הדגל”.

הפענוח: המוסדות שהיו תחת חסות הבית ברחוב רשב”ם – כמו ישיבת וילנא או מיזם ‘שותפים לתורה’ – שנכשלו או לא שרדו.

• עוד בנושא:

יש צורך בשינוי הניהול ביתד? מה השיב הגר”ג אדלשטיין

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין סיכוי שישרוד, אבל בהחלט גם יתד לא ישרוד.
    23/05/2019 18:46
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אין סיכוי שישרוד, אבל בהחלט גם יתד לא ישרוד.