הפסקת אש עם חמאס לחצי שנה? • גולדין: הבלונים הכניעו את נתניהו

שבועיים לאחר תום סבב הלחימה: ישראל וחמאס סיכמו על הפסקת אש למשך חצי שנה, כולל הפסקת המהומות בסמוך לגדר • ועל מה ישראל התחייבה? • דובר חמאס: אין שחר למה שמדווח בכלי תקשורת ישראלים
חרדים 10
ט"ז אייר התשע"ט / 20.05.2019 21:20

במהדורה המרכזית של חדשות 12 נחשף הערב (שני) כי הושגו הבנות בין ישראל לחמאס, בתיווך מצרי ובסיוע נציג האו”ם – על הפסקת אש בגבול הרצועה למשך חצי שנה.

לא מדובר בהסכם כתוב אלא בהבנות הדדיות.

בדיווח נאמר, כי בלי קשר להבנות, עניין השבויים והנעדרים נמצא בטיפול שוטף ומסביב לשעון – ולא ימתין לתום ההסדרה הנוכחית.

ההבנות שהושגו מהצד של חמאס: הפלסטינים מסכימים להפסקת אש והפסקת האירועים האלימים על הגדר; שמירת המרחב הביטחוני – 300 מטרים מהגדר; הפסקת עימותים ליליים והפסקת המשטים לאזור החוף.

ישראל מצידה מוכנה להרחבת מרחב הדייג ל-15 מייל, קידום העסקה יזומה של האו”ם, העברת תרופות וסיוע אזרחי ופתיחת משא ומתן על חשמל, מעברים, בריאות וכספים.

ההבנות אמורות להתקיים במשך חצי שנה.

אם אכן תישמר הרגיעה מחד וחמאס ירגיש שיש התקדמות, ייפתח משא ומתן משמעותי יותר להשבת לוחמי צה”ל שנפלו בעזה ומוחזקים שם ושני האזרחים הנוספים שמוחזקים ברצועה.

דובר חמאס, פאוזי ברהום התייחס לפרסומים ואמר: “אין שחר למה שמדווח בכלי תקשורת ישראלים, בדבר הסכם רגיעה למשך שישה חודשים. אנו מדגישים כי הפסקת האש בין ההתנגדות לבין הכיבוש היא בתמורה למחוייבות ישראל ליישם את כל ההבנות”.

לאה ושמחה גולדין, הוריו של קצין צה״ל סגן הדר גולדין הי”ד שגופתו מוחזקת בידי חמאס בעזה –  תוקפים הערב את ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו על רקע הפרסומים: “נתניהו הבטיח לנו שלא תהייה הסדרה בלי החיילים ואף התחייב בנושא באופן פומבי. ההסכם עם חמאס זאת הונאה של המשפחות שממתינות כבר כמעט 5 שנים להשבתם של הבנים משדה הקרב ושל הציבור שמאמין בערכי צה״ל.

“ההסכם הכושל שגובש הוא מתנה וניצחון תודעתי לחמאס שבעזרת בלונים הכניע את נתניהו וממשלתו”.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות