המשטרה עצרה את דוד קרויס: חשוד שתקף הכבאית במאה שערים

קרויס, בנו של יואליש קרויס, חשוד כי היה מעורב בתקיפת לוחמי האש וגרימת נזק לכבאית באזור מאה שערים ביום העצמאות • המשטרה: "מנסים להגיע למעורבים נוספים ולהביאם לחקירה"
חיים טוויל
י"א אייר התשע"ט / 15.05.2019 21:33

חוקרי משטרת ישראל עצרו הערב (רביעי) את דוד קרויס בחשד כי היה מעורב בתקיפת לוחמי האש וגרימת נזק לכבאית באזור מאה שערים ביום העצמאות.

מחר צפוי קרויס, בנו של יואליש, להיות מובא להארכת מעצר.

עם קבלת הדיווח במשטרה בלילה שבין חמישי לשישי האחרון, פתחה המשטרה בחקירה יזומה, שכללה פעולות סמויות וגלויות, במטרה לאתר את זהותם של המעורבים באירוע התקיפה.

מהמשטרה נמסר: “לפני זמן קצר עצרו חוקרי המשטרה לחקירה את אחד החשודים, תושב ירושלים כבן 23, בחשד למעורבות באירוע”.

במשטרה הוסיפו: “חקירת המשטרה נמשכת במטרה להגיע למעורבים נוספים ולהביאם לחקירה בגין מעשיהם”.

התקיפה של הכבאית התרחשה כאשר צוות כיבוי והצלה מתחנת ירושלים הוזעק לכבות שריפה בשכונת מאה שערים.

במהלך הנסיעה לכיבוי השריפה, הותקף הצוות בצורה ברוטאלית בידי עשרות קיצונים, אשר ניסו להוריד את דגל ישראל שהיה על רכב הכיבוי לרגל יום העצמאות.

רס”ל אבי לוי מפקד הצוות שהותקף על ידי המפגינים, סיפר: “הוזעקנו לכבות שריפה בשכונת מאה שערים. במהלך נסיעתנו, הותקפנו בידי חרדים ממאה שערים שהפגינו במקום. כשהבנו שהם מתכוונים לקרוע את דגל ישראל שתלינו על הכבאית לרגל חג העצמאות, ירדנו מהרכב, נאבקנו בהם תוך כדי שכל העת, אנחנו סופגים דחיפות, מהלומות וקללות מהמפגינים”.

לדבריו, “בשלב מסוים, הצלחנו להרחיק אותם לזמן קצר מהכבאית, אולם כשהמשכנו בנסיעה לעבר השריפה, מספר תושבים נשכבו אל מול הגלגלים של הכבאית, חסמו את דרכנו, ובזמן זה, אחרים טיפסו על הכבאית תלשו את הדגל וקרעו אותו.

“עצוב לנו כלוחמי אש וכאזרחי המדינה, שאנשים שאנו באים להציל ולשמור על רכושם מפני שריפה, תוקפים אותנו בצורה כזאת ומבזים את סמלי המדינה שלנו”.

המפגינים גם גרמו נזק לציוד ברכב הכיבוי ולכבאית עצמה.

• עוד בנושא:

קיצונים צעדו אם דגלי אש”ף, תלשו דגל ישראל מכבאית – והעלו באש

מוקדם יותר היום דווח בחרדים 10, כי המשטרה  עיכבה לחקירה ילדים ונערים מהעיר אלעד בחשד כי גרמו לשריפות בשטחים פתוחים בקרבת העיר – ובתקיפת לוחמי אש.

העיכוב בוצע לאחר שבימים האחרונים התקבלו במשטרה מספר דיווחים על שריפות בשטחים פתוחים בעיר אלעד.

מבדיקה ראשונית של האירועים עלה, כי מספר ילדים ונערים תושבי העיר, הציתו, על פי החשד, את השטחים, רק כדי לראות את כבאיות האש מגיעות למקום ומכבות את השריפה.

בעקבות האירועים ופעילות מבצעית ממוקדת, עיכבו שוטרים לחקירה בתחנת המשטרה נער בן 14 ביחד עם אביו – והוא נחקר באזהרה, בגין תקיפת כבאי וזריקת אבן עליו, והפרעה לכבאי במילוי תפקידו.

בהמשך עוכבו לחקירה שלושה ילדים נוספים, בני 10-12, החשודים בהצתה.

בסיום שיחת אזהרה לילדים ולהורים, הם שוחררו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות