בערב ליל הסדר: פולנים היכו ושרפו בובה עם מגבעת, פיאות ואף ארוך

תושבי העיירה פרוכניק שבפולין השתתפו בטקס נוצרי עתיק שבסופו נשרפה בובה - אותה הלבישו במגבעת חרדית ופיאות, והורכב לה אף ארוך • ילדי העיירה נקראו לחבוט בבובה במהלך הטקס
חרדים 10
ט"ז ניסן התשע"ט / 21.04.2019 12:01

בעיירה הקטנה פרוכניק בפולין נערך ביום שישי האחרון טקס במהלכו נשרפה בובה המסמלת את ‘יהודה איש קריות’, שהולבשה בסממנים יהודים אנטישמיים.

לפי דיווח של אנטוניה ימין ב’כאן’, על הבובה הניחו מגבעת חרדית, הדביקו לה פאות ואף ארוך, ועל החזה שלה נכתב: “יהודה” ו”בוגד”.

הטקס נערך לציון יום נוצרי.

בפרוכניק, הממוקמת כ-250 קילומטר מקרקוב, החליטו לערוך את הטקס עתיק, בהשתתפות אנשי העיירה. הבובה נתלתה בכיכר העיר החל משעות הבוקר ואחר הצהריים החל המשפט שלה. הם דנו את יהודה איש קריות למיתה, תלו אותו על עץ גבוה ולאחר מכן גררו את “גופתו” ברחובות העיר. המשתתפים, ביניהם ילדים רבים, הכו אותה. בסוף הטקס שרפו אנשי העיירה את הבובה בעלת הסממנים היהודיים.

מאיר בולקה, יו”ר ארגון J-nerations, הגיב לטקס האנטישמי: “בצער רב, גם השנה אירוע זה מתרחש למרות האיסור לקיימו. ילדים קטנים אלו חווים שנאה ליהודים כבר מגיל צעיר. ילדים אלו עלולים לפגוש בכל יום יהודי ברחוב ואף עלולים לתקוף אותו או לגלות כלפיו גילויי שנאה, בדיוק כפי שלמדו מאירוע זה”.

לדבריו, ”גילויי שנאה כלפי יהודים ניתן לראות כמעט בכל רחבי פולין אולם ככל שאנו מתרחקים לאזורי הפריפריה, אנו נתקלים בבורות ובשנאת זרים, לרבות שנאת יהודים.

“לא יעלה על הדעת שממשלת פולין או הכנסיה הפולנית תתן לאירועים אלו לעבור לסדר היום מבלי להעניש את האחראים לאירוע. לא יעלה על הדעת שאירועים אלו ימשיכו להיות חלק מהתרבות ומהיחסים שבין העם היהודי והעם הפולני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גם כאן הפולנים מתנהגים כך
    21/04/2019 23:41
    יוסי
  1. גם כאן הפולנים מתנהגים כך כלפי אחים מהעם שלהם אז מה הרעש …