גורם: לא שילמנו מחיר, מה שעשה פוטין רחוק מלהיות מובן מאליו

גורם מדיני מתייחס לעיתוי הפרסום על השבת גופתו של זכריה באומל הי"ד: "אמו בת 90 - לא מחזיקים מידע כזה" • "קיבלנו הבהרה שפרסום המבצע לא יפגע באיתור של שאר הנעדרים"
נתן פרל
כ"ח אדר ב' התשע"ט / 04.04.2019 15:05

חפציו האישיים של החייל זכריה באומל הי”ד חלל צה”ל, שנעדר 37 שנים מאז קרב סולטן יעקוב במלחמת לבנון הראשונה, נמסרו היום (חמישי) בטקס שנערך בקרמלין בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

בין החפצים שנמסרו היה סרבל הטנקיסטים של באומל ונעליו הצבאיות.

בטקס השתתף רמטכ”ל צבא רוסיה ולרי גרסימוב.

ראש הממשלה נתניהו הודה בטקס למערכת הביטחון הרוסית: “תודה רבה לך אדוני, תודה רבה שוב לנשיא פוטין ולמשרד ההגנה של רוסיה. היום המרגש הזה, והטקס המרגש הזה, מבטאים עוד ביטוי של הקשר המיוחד בין העם הרוסי והעם היהודי”.

בתום הטקס, דגל ישראל שהונח על הארון קופל על ידי אנשי משמר הכבוד ונמסר לראש הממשלה.

גורם מדיני בכיר אמר היום על החזרת הגופה: “מה שעשה הנשיא פוטין רחוק מלהיות מובן מאליו. הבנתם הבוקר מה שלא יכולתם להבין אתמול – הקשר המיוחד בינינו הוא נכס למדינת ישראל. זה לא שגרתי. אנחנו לא מכירים דבר כזה, ולא היה דבר כזה. זה משרת אותנו גם מול סוריה. אנחנו במעמד מיוחד”.

הגורם הוסיף: “הרוסים ביקשו שנשמור בסוד שרוסיה עומדת מאחורי המבצע, וכך עשינו. לא ידענו שפוטין יחשוף את זה בפגישה היום”.

הוא הדגיש: “ישראל לא נאלצה לשלם מחיר על השבת הגופה”.

הגורם ציין כי בשיחת הטלפון שהתקיימה בין נתניהו לפוטין בתחילת השבוע, ביקש ראש הממשלה כי מציאת גופתו של באומל לא תפגע במאמצים של הרוסים לאתר את גופות שני הנעדרים האחרים מקרב סולטן יעקב, יהודה כ”ץ וצבי פלדמן: “קיבלנו הבהרה שפרסום המבצע לא יפגע במאמצים לאתר את שאר הנעדרים”.

הגורם  דחה טענות בדבר הקשר בין עיתוי פרסום השבת הגופה לבין הבחירות ואמר: “לא ידענו עד הטקס היום מה וכמה הם מוכנים שנפרט. ברגע שיש שיירים של חייל ואמו בת 90 – לא מחזיקים מידע כזה”.

תמונות: קובי גדעון, לע”מ
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות