ירי לגוש דן • נתניהו: “אני גאה בדרך שבה אתם מתנהגים”

ראש הממשלה דיבר ומעזה ירו אל ת"א; יירוט מעל ראשל"צ • 'כיפת ברזל' שמינית נמסרה לצה"ל • שני חיילים נפצעו קל מירי נ"ט • שברי רקטות אותרו בת"א: רסיסים בבית כנסת חב"ד • עיריית אשדוד: "השבת לא תתקיימנה תפילות בבתי כנסת שאין בהם מיגון" • רקטה התפוצצה בתחנת דלק באשדוד: אדם נפצע באורח קשה - ויצא מכלל סכנה • לפנות בוקר: רקטה מלבנון בשטח פתוח ממזרח לקרית שמונה • צפו: הפגיעה בתחנת הדלק באשדוד
שי ויספיש
י"ב תמוז התשע"ד / 10.07.2014 20:05

בזמן שראש הממשלה נשא דברים במסיבת עיתונאים – ירו מעזה רקטות לכיוון ת”א, רקטה אחת יורטה מעל ראשון לציון והשאר נפלו בשטחים פתוחים. הג’יהאד האיסלאמי וגדודי חללי אל אקצא – הזרוע הצבאית של הפת”ח מתחרים ביניהם למי שייך הירי.

דברי ראש הממשלה במסיבת העיתונאים:

“אנחנו נמצאים ביום הרביעי למבצע “צוק איתן”. צה”ל, השב”כ וכוחות הביטחון נאבקים בעוצמה הולכת וגוברת בחמאס. עד כה פגענו בלמעלה מ-1000 מטרות של החמאס והג’יהאד האיסלאמי ועוד היד נטויה. קצב הפגיעות במבצע הזה הוא כפול מקצב הפגיעות במבצע “עמוד ענן” והמהלומה הצבאית תימשך עד שנהיה בטוחים שהשקט חוזר לאזרחי ישראל.

“אני מבקש להבהיר שאין מטרת טרור חסינה ברצועת עזה אבל צריך לציין שראשי החמאס, מפקדי החמאס ופעילי החמאס מסתתרים מאחורי תושבי עזה והם אחראים לכל פגיעה בהם. ההבדל בינינו הוא פשוט- אנחנו מפתחים מערכות הגנה נגד טילים כדי להגן על האזרחים שלנו והם משתמשים באזרחים שלהם כדי להגן על הטילים וזה כל ההבדל. הם יורים ללא הבחנה על האזרחים שלנו, על הערים שלנו, במטרה לפגוע בהם, לפעמים גם בטעות הם פוגעים בחיילים, אנחנו פוגעים בכוחות הלוחמים שלהם ולפעמים בשגגה, לא בכוונה, פוגעים באזרחים. את הנקודה הזאת וגם נקודת רבות אחרות הבהרתי בימים האחרונים בשיחות שאני מקיים עם מנהיגי המדינות המובילות בעולם. אני שוחחתי עם נשיא ארה”ב אובמה אמש שיחה טובה, עם נשיא רוסיה פוטין, שיחות טובות עם כולם. עם קאנצלרית גרמניה מרקל, עם ר”מ קנדה הארפר, עם ר”מ בריטניה קמרון וכמובן עם ר”מ צרפת פרנסואה הולנד. לכולם אני אומר דבר פשוט – שום מדינה לא הייתה מסכימה שיירו על האזרחים שלהם ללא תגובה קשה; ואני אומר שאני לא אתן לאזרחי ישראל לחיות במציאות הזאת. שום לחץ בינלאומי לא ימנע מאיתנו לפעול בכל הכוח נגד ארגון טרור שקורא להשמידנו. אנחנו נמשיך לתקוף בעוצמה את כל מי שמנסה לפגוע בנו ואנחנו נמשיך להגן גם בנחישות וגם בתבונה בעורף שלנו, שזה אזרחי מדינת ישראל.

“כיפת ברזל היא נכס עצום לביטחון הלאומי שלנו ואני חושב שהיא גם מהווה הוכחה נוספת לעליונות הטכנולוגית של מדינת ישראל. זהו אחד הפיתוחים המרשימים באמצעי הלחימה וההגנה בעשרות השנים האחרונות. בשנים האחרונות הממשלות בראשותי, זאת הממשלה השנייה, השקיעו מיליארדים בהגנת העורף ומתוך סכום זה חלק ניכר בכיפת ברזל, ואנחנו פועלים לכסות את כל חלקי הארץ במערכות ליירוט טילים מכל המרחקים.

“ואולי ההגנה החשובה ביותר, בסופו של דבר בוודאות, היא החוסן שלכם אזרחי ישראל. החוסן שאתם מפגינים מסייע לנו לנהל את המבצע באופן שקול ואחראי. אני מבקש מכם דבר אחד- תמשיכו להישמע להוראות פיקוד העורף, הן מצילות חיים והן מונעות מהחמאס את מימוש המטרות שהוא מציב. אנחנו נמשיך לעשות כל מה שצריך כדי לשמור עליכם, אבל אני מבקש ממכם לעשות גם אתם את כל מה שדרוש כדי לשמור על החיים שלכם ושל הילדים שלכם. אני גאה בדרך שבה אתם מתנהגים, אני גאה בתמיכה שלכם, אני גאה להיות ראש הממשלה שלכם. שבת שלום”.

שייטת ספינות טילים פועלת מול חופי עזה

מטח כבד הבוקר (שישי) מרצועת עזה לעבור יישובי הדרום והמרכז:  מערכת ‘כיפת ברזל’ יירטה בשעה 10:45 שלוש רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר גוש דן. לא דווח על נפילות באזור. קודם לכן נשמעה אזעקה בתל אביב, בהרצליה, ברחובות ובאשדוד.

תושבים בתל אביב דיווחו על שברי רקטות שאותרו ברחבי העיר. רסיסי רקטה נפלו בבית כנסת חב”ד בתל אביב, וחדרו פנימה דרך הגג. למקום נגרם נזק.

מוקדם יותר הבוקר נפצע גבר כבן 50 באורח קשה ושבעה נוספים באורח קל מרקטה שהתפוצצה בתחנת דלק באשדוד וגרמה לשריפה. הפצועים פונו לבית החולים קפלן ברחובות. הפצוע קשה יצא מכלל סכנה.

אבי עמאר, חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון לזירה, אמר: “מדובר בפגיעה ישירה של רקטה בתחנת דלק שבסמוך לבית אבות”.

תחנת הדלק באשדוד: השריפה, הכיבוי והפינוי

נהג המכלית שעלתה באש, אשר דרעי, סיפר למאקו, כי לפני האזעקה חיבר את המכלית והדלק התחיל לזרום. “פתאום שמעתי אזעקה וסגרתי את הברזים ורצתי למרחב מוגן. עוד לא הגעתי למרחב ומגן ונפל כבר הטיל. לדעתי נמנע כאן אסון גדול. לא ישברו אותנו”.

המטח שנורה לעבר האזור כלל כ-20 רקטות, ואזעקות נשמעו גם בראשון לציון, נס ציונה ויבנה. יתר הרקטות יורטו על ידי סוללות כיפת ברזל, או התפוצצו בשטחים פתוחים, כך שלא גרמו לנפגעים או לנזק.

בית כנסת חב”ד בלב תל אביב • רססי רקטה חדרו מהגג

צוק איתן

כשעה לאחר ירי המטח לאשדוד תקף כלי טיס של חיל האוויר את המשגר ממנו נורו הרקטות והשמיד אותו.

דובר עיריית אשדוד הודיע:  “להקפיד מאוד מאוד על כללי ההתנהגות. לא להיות שאנן ולהיכנס מייד למרחב המוגן. לשהות בו 10 דקות הן משום שנורים עלינו מטחי טילים והאזעקה מתייחסת למעשה לטיל הראשון (ולא לאחרון), והן משום שרסיסים מיירוט טילים נופלים מאוחר יותר ועלולים לפגוע.

“חשוב לפרסם: השבת לא תתקיימנה תפילות בבתי כנסת שאין בהם מיגון. הגבאים יודעים זאת. לכן, כל אדם הרוצה להתפלל, יבחר בית כנסת שיש בו מיגון ושנמצא במרחק של 45 שניות הגעה”.

יצוין כי השטיבלאך באשדוד אינם ממוגנים.

חזית חדשה?

רקטה התפוצצה הבוקר בשטח פתוח בכפר יובל, שבגליל העליון. צה”ל השיב בירי ארטילרי לעבר המרחב ממנו שוגרה הרקטה לשטח ישראל. ההערכה היא כי לא חיזבאללה עומד מאחורי השיגור, אלא ארגונים פרו-פלסטיניים.. לא דווח על נפגעים או על נזק. לפני הנפילה דיווחו תושבים באזור כי שמעו הדי פיצוצים.

במהלך הלילה נשמעו אזעקות גם בעיר חיפה, בזיכרון יעקב, חדרה, חוף הכרמל ומנשה. אזרחים דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו באזור, אך לא ידוע על נפילות או יירוטים.

יירוט מזווית הצילום של כפר חב”ד • צילום: איציק קרומבי, col

צוק איתן 770

עד כה לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה ישירה מהרקטות, אולם אישה כבת 70 מתה הלילה בעת שהייתה בדרכה למקלט בביתה שבשכונת ואדי ניסנאס שבחיפה בזמן הישמע האזעקה. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד”א שהגיע למקום ביצע בה פעולות החייאה, שבסופן נקבע מותה.בתוך כך צה”ל נכנס הבוקר ליומו הרביעי של מבצע ‘צוק איתן’ כשכוחות גדולים של חי”ר, שריון וחיל הים פרוסים סביב הרצועה, במקביל לפעילות האווירית ההולכת ומתעצמת.

במהלך היממה האחרונה הותקפו 210 מטרות ברצועת עזה, כשעיקר הפעילות הייתה כנגד בורות שיגור, מפקדות ומנהרות. מתחילת המבצע תקף צהל יותר מ-1100 מטרות ברצועת עזה. קצין בכיר אומר כי כל ארבע דקות וחצי מותקפת מטרה ברצועת עזה וזו תהיה המגמה גם ביממות הבאות.

אמש: פגיעות ישירות באשדוד ובאר שבע

סיכום

מטחים כבדים לעבר הדרום היו גם אמש: רקטות ששוגרו מרצועת עזה פגעו  ביום חמישי בערב בבתים באשדוד ובבאר שבע. בבאר שבע שהו בני המשפחה בממ”ד במהלך הפיצוץ – וניצלו. רקטה נוספת התפוצצה בסמוך לאולם ספורט, מספר בני אדם לקו בחרדה. באירועים לא היו נפגעים, אולם נגרם נזק לרכוש.

9 רקטות יורטו מעל אשדוד. רקטה אחת נחתה ופגעה ברכב. תחילה דיווחו ארגוני ההצלה כי אדם ששהה במכונית נהרג. מאוחר יותר התברר כי באירוע לא היו כלל נפגעים.

באשכול נפגעו שני חיילים קל ובינוני מפגיעת פצצת מרגמה. הם הועברו להמשך טיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

אזעקות נשמעו הערב גם בדימונה, בירוחם, בדרום הר חברון, ברחבי לכיש, במצפה רמון ובערד. בסך הכל נורו בתוך דקות ספורות כ-50 רקטות לעבר הנגב. שני מטחים נוספים כוונו לעבר אשדוד, וירי על המועצה האזורית באר טוביה וגן יבנה שגם הוא הסתיים ללא נפגעים או נזק.

סיכול יחידת משגרים

בתום חמש שעות, הסתיים הערב הדיון המיוחד שקיים הקבינט המדיני-ביטחוני בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי המשך פעילות ישראל בעזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ”ל רב-אלוף בני גנץ ומפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל, דיברו עם העיתונאים בסיום ישיבת הקבינט (ראה ידיעה נפרדת).

במשאל טלפוני אישרו שרי הממשלה את הפעלת ה”מל”ח” – משק לשעת חירום.

גיוס מלואים, בפקודה

רקטות בבירה: ארבע רקטות נורו לכיוון ירושלים, שתיים מהן יורטו ושתיים נחתו בסביבות ירושלים, אחת מהן בשטחי הרשות.

שרידי רקטה נפלו על גג בית  בישוב במטה יהודה.

​במהלך שבת יפעל גל שקט בתחנות הרדיו “קול ברמה” ורדיו “קול חי” לטובת שומרי השבת. באזור ירושלים רבתי הגל השקט יופעל בתדרים הבאים:​ רדיו “קול חי”: 92.8FM​. רדיו “קול ברמה”: 92.1FM‎​.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כותרת מטעה! נא לשנותה.
    09/07/2014 23:05
    ישראל
  1. מהכותרת נראה כאילו היום היתה חדירה נוספת דרך הים.
    כאשר בסה”כ מדובר בסרט וידאו מזוית אחרת שפירסם דו”צ.

    • אנונימי   09/07/2014 23:15

      אכן היתה הערב חדירה נוספת

  2. מישהו יכול להסביר למה דו
    10/07/2014 16:31
    אלטע זאכען..
  3. מה הקטע שדובר צה”ל עדיין מצלמים בצילומי שחור לבן ? לא נראה לכם מוזר ?

  4. ניסים
    10/07/2014 18:28
    מאיר
  5. פבשדרות – טיל על בית לא התפוצץ.
    באשקלון- במפעל נטוש.
    באשדוד- במרכז קניות ריק
    בישוב ליד ירושלים- בתוך מרפסת בית. לא התפוצץ!
    באר שבע והדרום- שטחים פתוחים. שטחים פתוחים. שטחים פתוחים.
    נזק לרכב.נזק לכביש. נפגע חרדה.

    שמישהו ימצא לי מקום אחד בעולם ששיגרו בלילה אחד יותר ממאה! טילים על אוכלוסייה צפופה ואין שום נפגעים בנפש…!
    חובה להודות על הניסים כל יום. אסור להתרגל. אנחנו עם מוגן. מועדף. סוג אלף אלף.
    “אודך השם כי עניתני ותהי לי לישועה”
    תעבירו ותפיצו לכל עם ישראל! !