גלובס: מגעים להקמת ממשלת חירום עם החרדים • לפיד לא יתנגד

התגברות הירי מהדרום תאפשר ללפיד להישאר בממשלה לצד החרדים • לחרדים10נודע: המפלגות החרדיות יסכימו להצטרף ללא תיקים • גורמים בקרב ראשי הסיעות החרדיות אישרו ל'גלובס': "האופציה שהחרדים יצטרפו היא ריאלית ורצינית"
יוני גרין
י"א תמוז התשע"ד / 09.07.2014 16:24

מגעים להקמת ממשלת אחדות לאומית: על רקע ההסלמה במצב הביטחוני פתחו אמש (שלישי) בסביבתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במגעים לצירוף הסיעות החרדיות לקואליציה, במטרה להקים ממשלת אחדות לאומית. כך מדווח אתר גלובס

גישושים דומים עם החרדים התקיימו כבר בשבועות האחרונים, אולם עד כה היה ברור שהצטרפותן של ש”ס ויהדות התורה לממשלה תוביל לפרישתה של יש עתיד, שלא הסכימה לשבת סביב שולחן הממשלה עם החרדים.

התגברות הירי מהדרום אל עבר מרכז וצפון הארץ שחלה אמש תאפשר ליו”ר יש עתיד, יאיר לפיד, להישאר בממשלה לצידם של החרדים, בטענה כי בעת הזו נדרשת אחריות וממלכתיות.

בסביבתו של לפיד אישרו כי שר האוצר לא יתנגד בעת הזו להקמת ממשלת חירום וכי הצטרפותם לא תוביל לפרישתו, לאחר שהעביר כבר את חוק הגיוס. נראה שגם לאף אחד אחר ממרכיבי הקואליציה, גם לא לישראל ביתנו ואביגדור ליברמן, לא תהיה בעיה להרחיב את הממשלה בעיתוי הנוכחי ולא תירשם התנגדות למהלך, שיבטיח לממשלת נתניהו השלישית עוד זמן עד לבחירות.

אמש, עם התגברות הירי, נשלח נציג מטעמו של ראש הממשלה לבדוק את ייתכנות המהלך אל מול ראש הסיעות החרדיות – יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי וראשי יהדות התורה ח”כ משה גפני וח”כ יעקב ליצמן.

בשיחות שקיים עימם הביעו החרדים נכונות לחבירה לממשלה. לדברי גורמים המקורבים למהלכים, בשלב הזה לא דרשו כל תמורה בעבור הצטרפותם.

גורמים בקרב ראשי הסיעות החרדיות אישרו את הדברים ואמרו: “האופציה שהחרדים יצטרפו עכשיו היא ריאלית ורצינית”. זאת, למרות האיבה ששררה בין נתניהו לחרדים על רקע אישור החוק שמחייב את החרדים בגיוס ועל רקע אי צירופם בקואליציה הנוכחית. “נתניהו רוצה להראות לעולם שיש לו גב פוליטי בבית, שהוא לא רק ראש ממשלת ימין קיצוני, והחרדים רוצים להוכיח שהם מסוגלים להיות אחראיים ולנטרל את האיבה האישית שלהם לראש הממשלה. לנתניהו תהיה תמיכה מקיר לקיר למהלך”, אמרו.

לחרדים10 נודע, כי החרדים יכנסו לממשלה ללא תיקים.

יצוין כי היום, במהלך ישיבת סיעה מיוחדת של ש”ס בעיריית אשדוד, שיבח אריה דרעי את בנימין נתניהו כשאמר:  “מתרשם שהקבינט וראש הממשלה מתנהגים בשיקול דעת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות