בית המשפט לא השתכנע שמלכה לייפר בסכנה והשאיר אותה במעצר

ביהמ"ש המחוזי בירושלים לא קיבל את בקשת עורכי דינה של מלכה לייפר, המנהלת שנמלטה מאוסטרליה לאחר שנחשדה בביצוע מעשים חמורים בעשרות תלמידות - לשחררה על בסיס חוות דעת הקובעות כי היא אינה כשירה לעמוד לדין
חיים טוויל
י"ג אדר א' התשע"ט / 18.02.2019 14:07

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע היום (שני) כי מלכה לייפר – המנהלת החשודה בביצוע מעשים חמורים בעשרות תלמידות בבית ספר במלבורן שבאוסטרליה – שלכאורה קיבלה סיוע מסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, תישאר במעצר.

הדיון התקיים בעקבות בקשה עורכי דינה לשחרר אותה ממעצר בשל מצבה הנפשי.

לייפר נמצאת במעצר מזה כשנה לאחר שבית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות על שחרורה למעצר בית.

עורכי דינה של לייפר ביקשו לשחררה, על בסיס חוות דעת של רופאי שירות בתי הסוהר (שב”ס), שלכאורה סותרת חוות דעת קודמות שקבעו כי הנאשמת מתחזה לחולת נפש.

עורכי דינה טענו גם כי נשקפת לה סכנת חיים אם תישאר במעצר.

עורך הדין טל גבאי, שמייצג את מלכה לייפר, אמר בדיון: “מומחי שב”ס מאבחנים אותה כחולת נפש פסיכוטית. לא צריך שום חוות דעת. אנחנו מראים שחור על גבי לבן שמומחי שב”ס, רופאים פסיכיאטרים, אומרים שהיא מקבלת טיפול שיש בו תרופות הכי קשות שיש”.

השופט וינוגרד אמר בדיון: “אני מבקש שהיא תלך להסתכלות באשפוז פסיכאטרי, שיאבחנו אותה. זו הדרך היחידה, לא מה שמומחי שב”ס יגידו, ולא מה שהפסיכיאטר המחוזי אומר”.

בהחלטתו ציין השופט: “במצב דברים זה ומהסקירות של רופאי שב”ס לא עולה כי יש חשש לחיי המשיבה אם תמשיך לזכות לטיפול הרפואי בשב”ס. לא שוכנעתי שעלה בידי המשיבה להרים את הנטל לצורך הבקשה לדיון חוזר. לפיכך הבקשה נדחית”.

יצוין, כי ליצמן ככל הנראה ייחקר באזהרה פעם נוספת בשבוע הקרוב על הפרשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות