באיגוד הסמינרים זועמים: “משרד החינוך מתעלל בנו ומטרטר”

באיגוד הסמינרים זועמים: "היחס במשרד החינוך אל מוסדות החינוך החרדיים, הוא כאל פחות מאזרחים סוג ב'" • "גורמים שונים במשרד משחקים בנציגי הסמינרים כבכדור משחק"
י' תמוז התשע"ד / 08.07.2014 13:42

כחודשיים לפני פתיחת שנת הלימודים (ו’ באלול – 1 בספטמבר) חשים באיגוד הסמינרים ‘בית יעקב’ תסכול הולך וגובר: “משרד החינוך משאיר בערפול את מצבת הסמינרים, אינו משיב לפניות, קובע פגישות ומבטלן, ומטרטר את הפונים אליו בצורה המסכנת את פתיחת השנה, באין תשובות להקצאות ולתקציבים”.

הנושא, כמובן, כבר הובא בפני גדולי ישראל.

איגוד מנהלי בתי הספר העל יסודיים והסמינרים ‘בית יעקב’ מייצג למעל למעלה מחמישים מוסדות לימוד ברחבי הארץ, ובהם עשרות אלפי תלמידות.

מזכ”ל האיגוד, יצחק אוסטרליץ: “במהלך שנים רבות, מקיים האיגוד דו-שיח ענייני ומקצועי עם משרד החינוך, ובמיוחד עם האגף להכשרת עובדי הוראה. אלא שתקופה זו עברה מן העולם ולאחרונה היחס במשרד החינוך אל מוסדות החינוך החרדיים, הוא כאל פחות מאזרחים סוג ב’. עשרות המוסדות עומדים פחות מחודשיים מתאריך פתיחת שנת הלימודים, ועדיין אין שום תשתית ללימודים”.

לדעת אוסטרליץ, “משרד החינוך, בראשות שר ממפלגת ‘יש עתיד’, פועל בצורה בוטה נגד מערכות החינוך החרדיות, ובין קרבנות היחס הבעייתי – הסמינרים של בית יעקב. במסגרת הטרטורים, מפנים את נציגי הסמינרים מגורם לגורם במשרד החינוך עצמו והגורמים השונים משחקים בהם ככדור משחק”.

באיגוד מזכירים כי בשנה האחרונה, הוקם ‘המחוז החרדי’, בראשו עומד ד”ר מאיר שמעוני, שבינתיים התפטר. לאיגוד ניתנה הוראה מפורשת, כי מעתה ההידברויות תהיינה רק עם אנשי המחוז, ולא עוד עם הנהלת האגף להכשרת עובדי הוראה.

שמועות מדברות על בחירה צפויה של מנהל חדש ל’מחוז החרדי’. “אחד המועמדים המדוברים, הוא אדם שבמערכת חוששים מאוד אם ייבחר, בשל הרקורד שלו בפעילות מעבר למיתרס של הסמינרים”, אומרים ב’איגוד’.

אוסטרליץ מספר: “בראשית חודש טבת נערכה פגישת הכירות בין ראשי המחוז ובין הנהלת האיגוד. הפגישה התקיימה באווירה טובה מאד ומתוך רצון כנה להמשך ההידברות. סוכם בישיבה זו על הקמת ועדות משותפות שידונו בהמשך תפקודם של הסמינרים להכשרת עובדי הוראה ותקצובם, ובנוהלי הרישום לבתי הספר התיכוניים וועדות הערר.

“אלא שמכאן ואילך התמוססו הדיבורים והחלו טרטורי לך-ושוב ובמשרד נמנעו מלקבוע פגישות לטיפול בכל הנושאים הטכניים. כאשר כבר נקבעו פגישות, הן בוטלו חד-צדדית על ידי אנשי המשרד, בלי לקבוע מועד חלופי. אחת הפגישות נקבעה לשבוע הבא, צום י”ז בתמוז אחה”צ, וכאשר הגיבו באיגוד שמדובר ביום צום, לא הבינו הממונים על החינוך במדינה היהודית במה מדובר ומה הבעיה לעלות מכל הארץ לירושלים ולשבת לדיונים ביום התענית…

“במקום לדבר, ‘ירה’ נח גרינפלד, מנהל האגף להכשרת עובדי הוראה במשרד החינוך חוזר חמור, ביום ד’ בסיון, בו הגבלות חמורות על מספר הלומדות בסמינרים והוראות נוספות. האיגוד הפנה תשומת לב המשרד לכל שעיתוי החוזר אינו חוקי ולא תקני, כיון שהוא עבר את תאריך החוקי המאפשר לשנות את משרת המורות או לפטרן.

“האיגוד דרש פגישת הבהרה ואכן נקבעה פגישה כזו, לשלושה שבועות אחרי מועד החוזר, אך כיממה לפני הזמן המיועד, ביטל גרינפלד את הפגישה, ללא הסבר וללא קביעת מועד חלופי”.

באיגוד אומרים כי מובן מאלו שבתאריך זה של השנה, אין כל אפשרות לשנות תקנים של צוות ההוראה וגם לא את שיבוצן של התלמידות שכבר נתקבלו ללימודים. העולה, אפוא, כי מערכת שנת הלימודים תשע”ה, חייבת להיות בדומה לזו שבשנת תשע”ד.

“אלא שמשרד החינוך, בצורה מאוד מעליבה, מתעתעת ומטרטרת, ממלא פיו מים, לא משיב לפניות, לא מוכן לקבוע פגישות ולא להודיע את מסגרת תיקצוב שנת הלימודים או מכסות התלמידות שהמשרד כן מוכן לאשר.

“ההתנהלות של המשרד, התעלמות, עד כדי זלזול בהתייחסות למערכת החינוך התורנית, מסכנת במיוחד את הלימודים בכיתות ה’ ו’. המגמה היא ככל הנראה לחסל את הכיתות האלה, ולדחוף את התלמידות למוסדות מחוץ לבית יעקב. אלא שתלמידות בית יעקב מצוות על ידי מועצת גדולי התורה, שלא ללמוד במקומות מחוץ למוסדות בית יעקב”.

בין השאר פנה איגוד הסמינרים אל חברי הכנסת החרדיים. במקביל, באיגוד  בוחנים גם את האפשרות לפעול בדרך משפטית. “האיגוד יפעל בכל הדרכים החוקיות ולא יניח לפגוע בזכויות של המוסדות, צוותות ההוראה ותלמידותיהם”, אומרים שם.

ממשרד החינוך לא התקבלה תגובה עד כה. משתגיע – נפרסמה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זמן רב היו ההורים והבנות אצלכם ככלי משחק
    08/07/2014 18:48
    אבי
  1. אז כעת שיתעללו בכם וכמה שיותר,שתרגישו חבורת חלאות שכמותכם, את הצד השני של המטבע.
    מי יתן ויסגרו את כל הסמינרים המפלים הללו.

  2. שיתעללו בכם יותר ... כמו שאתם מתעללים בבנותינו
    09/07/2014 16:11
    בן תורה
  3. אין לכם בושה !!! במשך שנים אתם מתעללים במיטב בנותינו בגלל מוצאן העדתי. במשך שנים אתם שופכים דם נקיים, מתנהגים כאחרוני הקלגסים בעריכת סלקציות אכזריות ומרושעות, הגיע הזמן שיעשו לכך קץ.
    דמעות התנין שלכם מהווים בשבילי מים קרים על נפש עייפה של אב שעד עתה ממתין כאביון בפתח לתשובת הסמינרים שיואילו לקבל את ביתו, על אף היותה מצטיינת.

    מ-ו-ש-ח-ת-י-ם !!!

    • שימי   16/07/2014 23:25

      אני לא מבין בכלל
      מישהו ספרדי הלך ללמוד בישיבת קול יעקב שהיתה על טהרת הגזע חצי חצי
      כל הספרדים הטובים לא רצו ללכת לשם
      ורק איפוא שאין הרבה ספרדים לשם הטובים והטובות הולכת אז מה אתם רוצים ???האשכנזים הגזענים ????
      או הספרדים הגזענים !!!!!!
      שלא רוצים ללמוד עם הרבה ספרדים