הצעיר שטיפס מהישיבה בכפר חב”ד לפסגת מועצת אירופה – והתביעה

גיאורגי (גריק) לוגבינסקי הוא חבר הפרלמנט באוקראינה, המשמש גם בתפקיד בכיר במוסדות האיחוד האירופי • אישתו, אנא יודקיבסקה, ששימשה כמזכירתו של הרב יעקב בלייך, היא שופטת בבית המשפט האירופאי לזכויות האדם בשטרסבורג • למה עו"ד מרדכי ציבין תובע אותם?
נתן פרל
כ"ח שבט התשע"ט / 03.02.2019 13:39

לא רבים הבחינו, כי לביקורו האחרון של נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו, בישראל התלווה אדם שהיה צמוד לנשיא בכל מהלך ביקורו.

מי האיש?

ובכן, מדובר, לא פחות ולא יותר, בבוגר המחזור הראשון של ‘ישיבת הבוכרים – אור שמחה’ בכפר חב”ד, מוסד אשר הוקם למען ילדים טעוני טיפוח וחינוך מיוחד, ואשר בדרך כלל לא נמצאה עבורם מסגרת משפחתית ראויה, ביניהם ילדים קטנים מחבר העמים.

שמו: גיאורגי (גריק) לוגבינסקי ( Georgii Logvynskyi), חבר הפרלמנט באוקראינה, המשמש גם בתפקיד בכיר במוסדות האיחוד האירופי – סגן נשיא פרלמנט מועצת אירופה (PACE).

גם אנא יודקיבסקה (Ganna Yudkivska), רעייתו של גריק, שטיפס בהצלחה מילד ב’ישיבת הבוכרים’ לתפקיד פרלמנטרי במוסד בינלאומי מהחשובים בעולם, משמשת בתפקיד יוקרתי: שופטת בבית המשפט הארופאי לזכויות האדם בשטרסבורג (ECHR).

אנא שימשה כמזכירתו של הרב יעקב בלייך, בעבר אחד מהרבנים הראשיים של אוקראינה.

לחרדים 10 נודע, כי במהלך השנים התגלע סכסוך בין בני הזוג ועו”ד מרדכי ציבין(Mordechai tzivin), מי שידוע כבעל קשרים נרחבים ברחבי תבל, העוסק בעניינים בינ”ל, מהם בלתי שגרתיים, לרבות ייצוג ערבים מארצות אויב.

ציבין טוען, כי פעילות לוביסטית-פרלמנטרית בינלאומית אשר ניהל, בין היתר ברוסיה, באמצעות פוליטיקאים בכירים, ובספרד, באמצעות JUAN MOSCOSO חבר פרלמנט ספרדי בכיר, אשר שימש כנציג ספרד במועצת אירופה, כמו גם עם פרופ’ שלמה בן עמי (שימש בין היתר כשר החוץ וכשר לביטחון פנים) – היא הגורם היחיד והמכריע לכך שאשתו של גריק נבחרה לשופטת בביהמ”ש בשטרסבורג, בסיבוב ראשון, מול מועמד אוקראיני בכיר ומנוסה ממנה, שר משפטים לשעבר SERHIY HOLOVAT.

ציבין, יודקובסקיה

עו”ד ציבין, השופטת אנא יודקובסקיה, ויו”ר הנציגות הספרדית בנציבות אירופה. צולם ביום הבחירות

ציבין טוען גם, כי פעילותו הלוביסטית כללה, בין היתר – מספר נסיעות לרוסיה וספרד, בהם נפגש עם חברי פרלמנט וגורמים משפיעים אחרים.

עוד טוען ציבין כי הוא הגיע לרוסיה, יחד עם המועמדת יודקובסקיה = לפגישה אשר יזם עם בכיר מקומי שביקש לעמוד על מהותה ובהתאם להתרשמות להחליט אם להמליץ לחברי המשלחת הרוסית במועצת אירופה להצביע עבורה.

לטענת ציבין, הוא התבקש על ידי הזוג לוגבינסקי-יודקיבסקה, להגיע לשטרסבורג על מנת להיות נוכח בבניין מועצת אירופה במהלך היומיים בהם נערכו הבחירות, כדי להיעזר בקשריו תוך כדי מהלך הבחירות – להשפיע על חברי פרלמנט אחרים להצביע לטובת יודקיבסקה.

ציבין, יודקובסקיה

תגי הכניסה לאולם הבחירות. צילום: באדיבות המצלם

לדברי ציבין בני הזוג אף מימנו את הוצאות הטיסה והשהיה במלון.

בהתאם לניירת והוכחות רבות, לא רק בכתב – אשר אינן ניתנות, לכאורה, לסתירה, כולל כתב תביעה, אשר הגיעו לחרדים 10, ציבין עומד להגיש תביעה כספית – בבימ”ש בצרפת – נגד בני הזוג, על כך שלא שולם לו שכר על פעילותו ועל ההישג, לטענתו בגין פעילותו, מונתה יודקובסקיה לשופטת.

לוגבינסקי, נשיא אוקראינה

נשיא אוקראינה ולצידו לוגבינסקי. צילום: עדכוני חבד
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות