תוצאות מפחידות בסקר: 5 אחוזים מהבריטים כלל לא שמעו על השואה

תוצאות מטרידות מסקר שפורסם בבריטניה לקראת יום השואה שחל היום: אחד מכל 20 בריטים הודה שכלל לא שמע עליה, ולא פחות מ-20 אחוזים סבורים שהיו פחות משני מיליון קרבנות יהודים בשואה • סקר CNN: אחוזים בלתי מבוטלים באירופה סבורים כי ליהודים השפעה רבה מידי בכלכלה ובפוליטיקה
אליעזר היון
כ"א שבט התשע"ט / 27.01.2019 12:00

תוצאות מטרידות:: על פי סקר המתפרסם בבריטניה לקראת יום השואה הבינלאומי שחל היום מצא כי אחד מכל 20 בריטים מאמין כי השואה לא התרחשה.

תוצאות נוספות שעלו בסקר מעלות שאלות קשות על התודעה העולמית ביחס לשואה: לא פחות מ-8 אחוזים מקרב הנשאלים טענו כי ממדי הזוועה מופרזים. מחצית מהנשאלים בסקר לא ידעו כמה יהודים נרצחו בשואה, וחמישית מהנשאלים טענו שהיו פחות משני מיליון קורבנות יהודים.

ממצאיו המטרידים של סקר זה מצטרפים לסקר מקיף נוסף שנערך לפני שלשה חודשים על ידי רשת CNN בשבע מדינות מרכזיות באירופה, כאשר התוצאות בו מעלות גם כן שאלות על זיכרון השואה באירופה.

על פי הסקר, ברחבי אירופה כמו בבריטניה, אחד מכל 20 בני אדם באירופה כלל לא שמעו על השואה, שכידוע הסתיימה לפני 73 שנים בלבד. בצרפת למשל, אחד מכל חמישה אנשים בגילאים 18-34 לא שמעו כלל על השואה.

תוצאות נוספות המלמדות על מדד האנטישמיות ביבשת העלו כי אחד מכל שלשה בני אדם סבורים כי היהודים משתמשים בשואה כדי לקדם את יעדיהם, אחד מכל ארבעה מאמין שליהודים יש השפעה פיננסית גדולה מידי, ואחד מכל חמישה סבור שליהודים יש השפעה גדולה מידי על הפוליטיקה באירופה.

יוזכר, כי טענות מן הסוג הזה, שימשו ככח מניע לתעמולה של היטלר והתנועה הנאציונלית בשנות ה-20 וה-30 של המאה הקודמת.

מספר מעניין נוסף שעלה בסקר מלמד כי 40 אחוזים מכלל התושבים באירופה מודים שמצבם של היהודים מסוכן ביבשת בשל גילויי אנטישמיות המגיעים לביטויים אלימים. לצד זאת, קרוב ל-30 אחוז טענו כי ביטויים אנטישמיים אלו הם תוצאה לפעולותיה של מדינת ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות