דרמה בבית המשפט: נפסלה הודאה שהוצאה מנער ב’תרגיל מדובבים’

בית המשפט פסל את הודאותיו של הנאשם בהצתת כנסיית הדורמציון בירושלים • ההודאות נמסרו בתרגיל מדובבים ותחת חקירות שהתנהלו באיומים • עו"ד בן גביר: גם לנערי גבעות יש זכויות יסוד
חיים טוויל
כ"ד טבת התשע"ט / 01.01.2019 10:13

דרמה בבית משפט המחוזי מרכז בלוד: שופטת בית המשפט המחוזי-מרכז, מיכל ברנט, פסלה את כל הודאותיו של נער יהודי שנאשם בהצתת כנסיית ‘הדורמציון’, בשל העובדה שההודאות ‘הוצאו’ ממנו במהלך ‘תרגיל המדובבים’ שערכה המשטרה בכלא עכו.

הנאשם נחקר לפני שלוש שנים במסגרת פרשת ‘דומא’ בחשד להצתת כנסיית הדורמציון בירושלים והצתת רכב ומחסן תבואה בכפר עקרבא.

השופטת קבעה בהחלטתה: “‏מהרגע הראשון זכה הנאשם ליחס מנוכר מצד החוקרים בלי ניסיון… העבירות בהן נאשם הנאשם חמורות אך נפגעה זכותו של הנאשם להליך הוגן”.

היא הוסיפה: “ההודאות אינן קבילות, קיים פגם בהודאה. יש לפסול את ההודאה במהלך תרגיל המדובבים. בזמן החקירה החשוד היה בשליטה, אבל ספק אם אפשר לקבל את ההודאה לאור רצף האירועים”.

השופטת מתחה ביקורת על המשטרה: ”התנהגות המדובבים בלתי מקובלת, תוך חריגה מההוראות. העימות לא זכה לתיעוד נדרש. בהתייחס לחקירה במשטרה ומסירת ההודאה, זה היה תוך זמן קצר לאחר החקירה בשב”כ ולא ניתן לנתק את ההודאה הזו מההודאה בעקבות חקירת השב”כ. נפגעה זכותו של הנאשם. לאור כל האמור החלטתי לפסול את ההודאות של הנאשם”.

הצעיר שהודאותיו נפסלו, הודה בשורת עבירות לאומניות לאחר ‘תרגיל מדובבים’ שערכה המשטרה, במסגרתו שימש מתקן בעכו ככלא מדומה ושוטרים מדובבים שהיו בתא עם הנאשם הרעיבו אותו, השפילו, איימו עליו ברצח ובמעשים חמורים עד שהשיגו הודאה.

עו”ד איתמר בן גביר מסר בתגובה: “זהו יום חשוב לדמוקרטיה הישראלית. הגיע הזמן שבשירות הביטחון הכללי ובמשטרה ידעו שגם לנערי גבעות יש זכויות יסוד. בתיק הזה נחצו כל הקווים האדומים ואני שמח שבית המשפט קיבל את טענותנו ופסל את ההודאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות