החבלן הוזעק לטפל בחפץ חשוד – והחליט להשליכו אל… פח האשפה

חבלן במשטרת ישראל שהגיע לטפל בחפץ חשוד, החליט לזרוק אותו לפח האשפה מבלי לבדוק אותו לפני כן • כנגד החבלן הוגש כתב אישום הוא ננזף חמורות ודרגתו הורדה למשך חודשיים • התובעת: "משטרת ישראל היא זו שקוראת לציבור לגלות ערנות ביחס לחפצים חשודים"
דוד ליבוביץ
כ"א כסלו התשע"ט / 28.11.2018 23:36

מחדל שהסתיים תודה לא-ל ללא אסון: חבלן במשטרה שהגיע לטפל בחפץ חשוד, החליט לזרוק אותו לפח הזבל, מבלי לבדוק אותו לפני כן. המקרה, שהיה עלול להסתיים באסון כבד, נדון בבית הדין למשמעת של משטרת ישראל. כך נחשף על ידי שמעון איפרגן באתר פז”ם.

המקרה אירע לפני כשלוש שנים.

א’, ששירת כחבלן באחת מיחידות המשטרה, נענה בשעות הערב לקריאה שהתקבלה במרכז השליטה לגבי חפץ חשוד שאזרח מצא ברחוב. לאחר בדיקה ראשונית התברר, כי מדובר בקופסת מתכת סגורה בצבע שחור, שהושארה ליד תחנת אוטובוס הממוקמת סמוך לחצר בית ספר.

לאחר שהחבלן הוקפץ לזירת האירוע, יחד עם כוחות משטרה רבים, הוא אסף את החפץ החשוד באמצעות חבל לתוך הניידת. זמן קצר לאחר מכן, כאשר כוחות המשטרה עזבו את המקום, הוא השליך את החפץ החשוד לשולי הכביש, מבלי לבדוק את תכולתו.

יום לאחר האירוע, נשאל החבלן מספר פעמים על ידי מפקדיו מה עשה עם החפץ החשוד, אך הוא בחר לשקר וסיפר שאיבד אותו.

בסופו של דבר, רק לאחר חקירה מעמיקה, החבלן הודה ששיקר וסיפר על מעשיו.

בעקבות התגלית המפתיעה, הוחלט להגיש כנגד א’ כתב אישום לבית הדין למשמעת של המשטרה, בגין עבירות של התנהגות שאינה הולמת שוטר ומתן תשובה כוזבת.

התובעת המשטרתית טענה בדיון, כי על חבלן מוטלת אחריות לטפל בחפץ חשוד, וכאשר הוא מועל בתפקידו הרי שיש לכך השלכות הרות אסון העלולות לגבות חיי אדם.

החבלן חתם על הסדר טיעון עם התובעת, לפיו הודה באישום נגדו והורשע בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום. הדיינים החליטו לגזור על א’ נזיפה חמורה והורדה בדרגה למשך חודשיים.

ממשטרת ישראל נמסר לפז”ם: מדובר באירוע חריג שהתרחש לפני כשלוש שנים ובגינו נשפט החבלן לשעבר והושת עליו עונש של נזיפה חמורה והורדה בדרגה. התנהלותו החריגה של החבלן לשעבר, שאינו משרת יותר במשטרת ישראל אינה מייצגת את פעילותם המקצועית והמסורה של חבלני משטרת ישראל, הפועלים בכל ימות השנה למען שלומם ובטחונם של כל אזרחי ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות