כשהגר”ח נשאל על בחירות: “בטח אני יודע. מה השאלה?”

הגר"ח קנייבסקי נשאל על ידי הגרש"ב סורוצקין על הטענות לפיהן הוא לא מעורב בהחלטות הפוליטיות: "בכוללים אומרים ששמעו מאנשים על הרב, שהרב לא יודע את כל הפרטים של הבחירות ורק אומרים לרב כל מיני דברים" • הגר"ח: "יודע הכל, הטענות האלו היו כבר בימי קורח"
אריה ריבקינד
ט"ז חשון התשע"ט / 25.10.2018 12:07

על רקע מסעות ההסתה נגד ‘דגל התורה’, מפריך הגר”ח קניבסקי בצורה חד משמעית את הטענות על כך ש”הסתירו ממרן הגר”ח קנייבסקי פרטים”, כמו טענות נוספות שהועלו על ידי יריבים פוליטיים.

בשיחה נדירה עם הגרש”ב סורוצקין – שבוצעה לפני 5 שנים –  הועלו הטענות לפיהם ההחלטות הפוליטיות מתקבלות על ידי הגבאים והנכדים והרב לא מעורב בקבלת ההחלטות.

הגר”ח דוחה בשיחה את הטענות בשאט נפש ומשווה את הטוענים לאנשי קורח ועדתו, שבאו בטענות על משה רבינו שהוא לא יודע את כל הפרטים.

בדגל התורה מציינים, כי “הטענות על חוסר מעורבותם של גדולי התורה בהחלטות פוליטיות הן לא חדשות ועולות מידי מערכת בחירות, על ידי גורמים אינטרסנטיים שרוצים להחליש את הכח של גדולי התורה”.

לפי ‘דגל התורה’, בימים האחרונים חזר הגר”ח על הדברים מספר פעמים בפני אנשים שבאו לשאול האם הוא מעורב בכל החלטה, והדגיש כי הכל על דעתו וכל הפרטים מונחים לפניו, לפני שמתקבלת ההחלטה.

תמליל הוידאו המלא:

השואל: בכוללים אומרים ששמעו מאנשים על הרב, שהרב לא יודע את כל הפרטים של הבחירות ורק אומרים לרב כל מיני דברים, הגבאים, הנכדים וכולם ואפשר לעבוד על הרב. האברכים אומרים שאף פעם לא שמעו דיבור ברור מהרב.

הגר”ח: “כבר היה לעולמים”

השואל: מה הפשט כבר היה לעולמים?

הגר”ח: “בימי קורח”.

השואל: איפה זה כתוב בימי קורח?

הגר”ח: “גם אמרו את זה שמשה רבינו לא ידע. הקהילו את כל העדה על משה ואהרון”.

השואל: מה הפשט בזה? כאילו שמשה ואהרון לא ידעו?

הגר”ח: “הם משוגעים, מטורפים, בקיצר”.

השואל: יש אברכים שאומרים שלא שמעו מהרב מפורש שהרב יודע את כל הפרטים. ורק שלא עובדים…

הגר”ח: “בטח שאני יודע, מה השאלה?!

השואל: פשוט זה מה שמסתובבים כל היום שהרב לא יודע.

הגר”ח: “רחמנא ליצלן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אמונת חכמים
    26/10/2018 15:58
    יהודי פשוט
  1. רק לדעת שזה הוסרט לפני חמש שנים