‘הנהג שאנו מכנים הרוצח של אילון’: נפתח משפטו של הנהג אלי בר זכאי

בבית המשפט בת"א החל משפטו של אלי בר זכאי, תושב שכונת סנהדריה בירושלים, המואשם שדרס למוות אתת אילון שלו אמסלם ז"ל בן ה-13 בעודו נוהג שיכור • אבי הנער: "מקווים שתמוצה מלוא חומרת הדין עם הרוצח" • פרקליט הנהג ביקש לדחות הדיון מסיבות של לימוד חומר החקירה
חיים טוויל
כ"ו אלול התשע"ח / 06.09.2018 11:47

בבית המשפט המחוזי בתל אביב נפתח הבוקר (חמישי) משפטו של אלי בר זכאי, תושב שכונת סנהדריה בירושלים, המואשם שדרס למוות את הנער אילון שלו אמסלם ז”ל בחודש שעבר בתל אביב.

גם קובי אמסלם, אביו של הנער אילון ז”ל הגיע לבית המשפט. עם בואו התייחס אמסלם לתחושות המלוות אותו: “עדיין באבל כבד מאוד, מקווים שמלוא חומרת הדין תמוצה מול הנהג, שאותו אנו מכנים הרוצח של אילון, כדי שנוכל לשים את האירוע הזה מאחורינו במהרה”.

הדיון באולמו של השופט בני שגיא עסק בעיקרו בפרטים טכניים. עורך דינו של הנהג, אורי קינן, ביקש מהשופט לדחות את הדיון מסיבות של לימוד חומר החקירה.

לפני שבועיים הוגש לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו כתב אישום נגד אלי בר זכאי בגין הריגה.

מכתב האישום, המגולל את התנהלות הנהג באותו לילה, עולה כי לאחר בילוי ממושך עם חבריו, דרש מהם בר זכאי להמשיך עמו למועדון נוסף. לאחר שסירבו, הלך לבדו לרכב ולא הסכים להקשיב לחברו שהזהיר אותו שלא לנהוג מפני שהוא שתוי. “אתה לא תצא לשלוותה, אתה תגיע לשם עם שלילה לכל החיים כפרה עליך”, אמר לו חברו.

במהלך השיחה השיב הנאשם: “אני אחרי בקבוק וודקה בלוגה אחי, אחרי בקבוק בלוגה בלבד”.

לפי כתב האישום, “סמוך לשעה 01:08, בדרכו למועדון, נהג בר זכאי ברחוב ש”י עגנון בתל אביב, מכיוון מזרח לכיוון דרום-מערב, בואך צומת הרחובות ש”י עגנון ואבן-גבירול בהיותו שיכור.

“המנוח וקטין נוסף המתינו בצומת לחילופי אור הרמזור להולכי רגל, מאדום לירוק. כאשר חברו של שלו-אמסלם עמד בסמוך אליו, הגיע הרכב שבו נהג בר זכאי אל הצומת במהירות גבוהה ביותר, תוך חריקת צמיגים צורמת, כשהוא ‘מזגזג’ ברכב מצד לצד.

“עם הגיעו לעקומת הכביש, במקום להאט ולהתאים את מהירות נסיעתו לתוואי הדרך ולנתיב הנסיעה המשורטט על גבי הכביש, המשיך הנאשם ועלה עם הרכב על המדרכה הממוקמת בחלקו המערבי של הצומת, ופגע חזיתית, בעוצמה רבה, במנוח ובקטין הנוסף. כתוצאה מעוצמת הפגיעה, הוטל המנוח למרחק של כ-26 מטרים והוא נפצע באורח אנוש”.

בשבוע שעבר נחשף בחדשות עשר העימות הדרמטי בתחנת המשטרה בין אלי בר זכאי, לבין שני חבריו ששהו עימו טרם התאונה.

בחדשות עשר, שהביאו את התיעוד, דווח כי מדובר ככל הנראה בראייה המשמעותית ביותר שקיימת בידי המשטרה בתיק.

במהלך הדיון הסוער אמר, בין היתר, חברו של בר זכאי לחוקר: “הוא שתה וודקה ו-‘XL’ – אני לא יודע כמה”.

במהלך העימות אמר חברו האחר של בר זכאי, תוך שהוא נופל על הרצפה בבכי: “הצעתי לך להיות נהג תורן – נהרג פה ילד בן 13, אתה לא קולט?”

החשוד מצידו שמר על פנים חתומות לכל אורך העימות, ולא סר משתיקתו גם כאשר אומר לו חברו: “אתה לא מבין מה עובר עליי, אני מרגיש אשמה כי לא נהגתי ברכב. הילד הזה מגיע אליי בחלומות. הרגת ילד אתה מבין את זה?”

דברי חבריו חשפו את פרטי המקרה באופן אמין יחסית, אך למרות שהפצירו בו: “תהיה בן אדם אלי, תביע חרטה” – ושאלו: “ראית את החדשות בטלוויזיה? ראית את ההורים שלו? את ההלוויה? אתה מבין מה עשית?” – לא הצליחו להוציא ממנו ולא מילה במהלך כל העימות.

עורך הדין אורי קינן, המיצג את אלי בר זכאי, אמר בתגובה לפרסום העימות הדרמטי: ” לא ראוי ולא הגון מצדי לנתח חומרי חקירה לפני שראיתי אותם. האמירות שנאמרו כאילו בשם הלקוח שלי באמצעי התקשורת על התנהגויות כאלו ואחרות שלו, הן אמירות שיצטרכו להיות בבחינת הראיות והמציאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות