“בעיות זיכרון, לא מזהה מקורבים”: מצב בריאותו של אבו מאזן מתדרדר

על פי דיווחים, מצבו הרפואי של יושב ראש הרשות הפלסטינית הולך ומתדרדר: מגיע למשרדו רק לשעתיים ביום, עם רופא צמוד • סובל מחוסר התמצאות במרחב • ולא מצליח לזכור פנים ושמות - גם של מכריו הוותיקים
נתן פרל
י"ט אלול התשע"ח / 30.08.2018 01:21

מקורות פלסטינים דיווחו בימים האחרונים על הידרדרות משמעותית במצבו הבריאותי של אבו מאזן.

מהדיווחים, שצוטטו בחדשות עשר, עולה כי יו”ר הרשות סובל כבר כמה חודשים מבעיות בזיכרון ולא מצליח לזכור באופן עקבי פנים ושמות – גם של מכריו הוותיקים, כמו גם אירועים.

בנוסף, כך דווח, סובל אבו מאזן מקושי בהתמצאות ומחולשה כללית.

בחדשות עשר נאמר עוד, כי מקורות בסביבתו מסרו כי הוא מגיע למשרדו לשעתיים בלבד בכל יום, וכי הוא צמצם את היקף עבודתו באופן משמעותי.

לפי אותם מקורות, הוצמד לאבו מאזן רופא צמוד, המסייע לו לצלוח את השעות שהוא עובד במשרדו.

ברשות הפלסטינית מתחילים להיערך ללכתו של יו”ר הרשות, והמאבק על הירושה תופס תאוצה אף הוא. ניתן לראות בין היתר תהליך התחמשות לקראת היום שבו ילך אבו מאזן לעולמו – בעיקר לנוכח העובדה שהוא לא הסמיך עד כה מחליף לתפקידו.

לפני כשלושה חודשים אושפז יו”ר הרשות הפלסטינית בבית החולים ברמאללה, מספר ימים לאחר שנותח באוזנו.

בזמן אשפוזו נשמעו קולות ודיווחים שונים בנוגע למצבו הבריאותי: בעוד בסביבתו הדגישו כי מדובר בבדיקות שגרתיות, מקורות פלסטיניים מסרו כי למרות ההודעה המרגיעה, הוא נצפה כשהוא מתקשה ללכת מלשכתו לרכב וביקר במחלקה הקרדיולוגית, אליה הגיע עם חום וקשיי נשימה.

כעבור תשעה ימים שוחרר אבו מאזן מבית החולים.

בינתיים, בכירי תנועת הפתח נערכים לקראת מאבקי הירושה על תפקיד יושב ראש הרשות הפלסטינית, שייפתחו בתום תקופת אבו מאזן בתפקיד.

לפי דיווח של גל ברגר ב’כאן’, המועמדים לתפקיד החלו לצבור נשק לקראת המאבק, ולאחרונה החלו לגייס פעילי תנזים חמושים שיעמדו לצידם – תמורת כסף, טובות הנאה ובריתות שונות שיחזקו את מעמדם ברשות.

זאת, בזמן שעדיין לא ברור האם המחליף יהיה אדם אחד או מועצת הנהגה שתתפוס את המושכות, ולו לתקופת ביניים עד לקיום בחירות.

ברגר מציין כי לפי הערכות שונות, ג’יבריל רג’וב הוא המועמד המוביל להחליף את אבו מאזן, אך ישנם שמות בולטים נוספים שעוסקים בגיוס חמושים וכסף, לקראת המאבק על התפקיד

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אבו מזן אחרי
    30/08/2018 03:40
    גילי
  1. מאחלים לכל הצדדים הפלסטינאים בהצלחה.