האברך שנלחם בסיקריקים: מנקה את הגרפיטי מקירות בית שמש

הצלם יעקב לדרמן נתקל באמצע הלילה במחזה מפעים: אברך יוצא למחוק את כתובות הגרפיטי ששהסיקרירים מרססים ברחובות בית שמש • "מגיע לי לחיות בעיר, ולא בקסבה", הסביר האברך
נחמן וייס
ד' תמוז התשע"ד / 02.07.2014 14:46

מחזה לא שגרתי התרחש הלילה (רביעי) בבית שמש: אברך חרדי, שקצה נפשו בכתובות הגרפיטי שמרססים הסיקריקים ברחבי העיר, יצא מביתו באמצע הלילה אל רחובות העיר, כדי למחוק את הגרפיטי שרוססו.

 כפי שדווח בחרדים10, בימים האחרונים עברו הסיקריקים של בית שמש לכלי מלחמה נוח יותר נגד מי שאינו צועד לפי רצונם: ריסוס כתובות גרפיטי.

זה החל בכתובות גרפיטי שצוירו נגד אולמות השמחה ‘פארנד’ ו’עסטרייכר’ שהוקמו בלב בית שמש, בטענה שהאולמות גורמים לפריצה בצניעות, זאת למרות שהאולמות מנוהלים על-ידי תושבי בית שמש יראים ושלמים.

בהמשך רוסס גרפיטי מכוער על דלת בית כנסת של חב״ד ברמת בית שמש ב בגנות תנועת חב״ד.

וביום ראשון בצהריים הם הגיעו עם מכלי ההתזה בידיהם לרחוב ר’ אלעזר, שם מתגוררים, לטענתם, “בחורים מקולקלים שמדרדרים את השכונה לתרבות רעה” – וריססו על הגדרות כתובות ״פריצות״, ״צאו משכונתנו״ ו”חילונים וכלבים החוצה”, נגד משפחות הבחורים.

הוונדליזם של הסיקריקים בבית שמש, למרות היותם קבוצה שולית, נמשך כל העת בכל אזורי האכלוס של החרדים – הן בעקירת ספסלי ישיבה לכל אורך רחוב נהר הירדן וברחובות הסמוכים, כמו גם בהשחתת גני ילדים בשל טענות מוזרות.

הצלם יעקב לדרמן, פרסם הבוקר בדף הפייסבוק שלו את הסרטון בו נראה האברך מנקה את כתובות הגרפיטי וכתב: “בית שמש עיר יפה. אבל יש בה כמה קיצונים. יש את הקיצונים שמציירים גרפיטי מכוער כמו שראיתם בימים האחרונים. ויש את האברך הזה, שמעביר לילה שלם בניקוי הקירות ברחוב נהר הירדן”.

כשלדרמן שאל אותו לפשר מעשיו, הסביר לו האברך: “אני חי כאן באזור, ומגיע לי לחיות בעיר, ולא בקסבה”. וכך, מידי פעם הוא יוצא עם דלי וצבע ומנקה את העיר.

לדרמן סיכם הכל במילה אחת: “כבוד!”

גרפיטי בבית שמש

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות