האחות מבכה: “ראה את הבחורה טובעת ופשוט עזב הכול כדי להציל”

יוחאי אלקיים ז"ל בן ה-28, שטבע אתמול למוות כשנכנס לים כדי להציל צעירה טובעת הובא למנוחות • אחותו: "הוא הציל את הבחורה, אבל מי יציל אותנו?"
חיים טוויל
י' אלול התשע"ח / 20.08.2018 21:20

“יוחאי לא נכנס לים סתם, אלא רק כדי להציל. הוא ראה את הבחורה שטובעת ופשוט עזב הכול”.

כך סיפרה היום (שני) ליאורה, אחותו של יוחאי אלקיים ז”ל בן ה-28 מאשדוד, שטבע אתמול למוות כשהציל צעירה מטביעה בחוף בלתי מוכרז באשדוד, בשיחה עם אסף פוזיילוב מ’כאן’.

“הוא היה גיבור אמיתי”, ספדה האחות. “הוא נכנס לים בידיעה שהוא שחיין מצוין, שמכיר את כל הסכנות. הוא מדריך כושר וחובש קרבי, וגם צוללן ברמה מאוד גבוהה”.

האחות שחזרה את האירוע בחוף: “הוא היה שם רק כדי לשחק מטקות, ולא כדי לשחות. הוא בחיים לא היה נכנס למים בחוף הזה בחוסר אחריות שכזה. הוא פשוט ראה את הבחורה שטובעת ועזב הכול. היה שם עוד בחור בן 18 שרצה גם כן להיכנס לעזור, ויוחאי אמר לו – ‘עזוב, תישאר כאן’ ונכנס לבד. הוא הציל את הבחורה, אבל מי יציל אותנו?”, שאלה בכאב.

מבדיקת המשטרה עלה, כי אלקיים – שהובא הערב למנוחות בבית העלמין באשדוד – שיחק בשעת אחר הצהרים עם חבר מטקות בחוף הים. בשלב מסוים הבחינו כי צעירה שנכנסה למים, על אף שהחוף אינו מוכרז וללא שירותי הצלה, החלה מסמנת לעברם כי – היא במצוקה.

השניים, ללא שהות, זינקו לים על מנת להצילה.

הצעירה ואחד הגברים שנקראו לעזרתה הצליחו לחלץ עצמם אל החוף ואילו אלקיים החל נסחף.

אופנוע ים של מצילי החוף הסמוך שהוזעק למקום על ידי יחידת השיטור הימי שהיו בדרכם למקום, יחד עם גולש שנכח בקרבת האירוע, החלו בפעולות לחילוצו והוא הועבר אל החוף, שם החלו בפעולות מצילות חיים. כוחות ההצלה שהוזעקו לזירה המשיכו בביצוע פעולות החייאה, ולאחר מכן הוא פונה אל בית החולים – שם, למרבה הצער, נקבע מותו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות