איגוד ישיבות ההסדר: המפקדים הם שהעמידו החיילים עם הגב למדריכה

באיגוד ישיבות ההסדר ערכו בדיקה על שהתרחש מול מדריכת הצניחה בחטיבת הצנחנים: "מדובר ב'פייק ניוז' שהוצנח לכותרות. החיילים היפנו למדריכה את גבם בהוראה מפורשת של המפקדים" • "רואים בחומרה רבה את השימוש הנלוז בהוצאת שם רע על החיילים שומרי המצוות בצה"ל"
חיים טוויל
כ"ז אב התשע"ח / 08.08.2018 18:02

באיגוד ישיבות ההסדר אומרים אחר הצהרים (רביעי) כי הדיווחים לפיהם חיילים דתיים הפנו באופן מכוון את גבם למדריכת צניחה – שגויים.

“לצערנו מדובר ב’פייק ניוז’ שהוצנח לכותרות. בדיקה שערך האיגוד מצאה כי בניגוד לפרסומים, מפקדי החיילים בשטח הם אלה שהעמידו את החיילים בשלשות עם הגב למדריכה, וכך פעלו כלל בני הישיבות בהתאם להנחייתם המפורשת של המפקדים”.

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר עוד: “אנו רואים בחומרה רבה את השימוש הנלוז בהוצאת שם רע על החיילים שומרי המצוות בצה”ל בכלל ונגד מסלול בני ישיבות ההסדר בפרט”.

כפי שדווח מוקדם יותר היום, כשלושים טירונים דתיים בחטיבת הצנחנים סובבו אתמול, במהלך אימון, את ראשם למדריכת הצניחה,  כאשר זו הדגימה בפניהם את אחד התרגילים שעליהם לבצע באימון.

החיילת היא בתם של ראש אגף המבצעים בצה”ל אלוף אהרון חליוה ואשת התקשורת שירה מרגלית.

שירה מרגלית, יו”ר אתר הנשים ‘סלונה’, דיווחה כי לא הצליחה להירדם בלילה בעקבות המקרה: “אתמול נרדמתי בקושי אחרי יום קשה שבו נאלצתי לשמוע את בתי נועה החיילת שהיא מדריכת צניחה, מספרת לי שבזמן שהדגימה ל-70 צנחנים תרגיל, 50 מהם הפנו אליה את הגב ונעמדו בשלשות כי היא אישה! וזו לא קבוצה של חרדים, זאת המציאות העגומה”.

בצה”ל הציגו נתון מעט שונה וציינו כי מדובר בכ-30 חיילים.

מדובר צה”ל נמסר: ”במהלך אימון קורס הצניחה של חטיבת הצנחנים הדגימה מדריכה תרגיל לחניכים של מחלקה המורכבת מבני ישיבות. כשלושים חניכים שלא רצו לצפות בהדגמה שבוצעה ע״י חיילת, סובבו את ראשם.

”בעקבות האירוע התקיימה שיחה עם החניכים ובה הבהיר להם מפקדם כי על פי פקודות צה״ל לא תהיה הפרדה בין מדריכים למדריכות בשום שלב בהכשרת הצניחה וחניך שינהג בחוסר כבוד כלפי מדריכות לא ימשיך בהכשרה. צה״ל הינו צבא עם ממלכתי ואחדות שורות הצבא מודגשת בכל סוגי הפעילויות ללא הבדל דת, גזע ומין.

”צה״ל רואה חשיבות במימוש יעודו של צה״ל תוך שימת דגש על ראייה שיוויונית וממלכתית”, נאמר בתגובת דובר צה”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שאני אבין: המדריכה העבירה את ההדרכה בעירום?
    08/08/2018 20:28
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. שאני אבין: המדריכה העבירה את ההדרכה בעירום? לאנשים (חיילים) האלה כבר לא נשארו הרבה פיוזים תקינים בראש כי כמעט כולם כבר נשרפו. איך מעם שהונהג בידי מנהיגים נבונים כמו משה, יהשוע, שאול, שלמה ועוד יצאו צאצאים סתומי מוח כאלה? כל העניין עם הדתיים האלה זה כבר מזמן לא רוחני אלא פתולוגי, חייבים לעשות להם צנתור מוח כדי לנסות לשחרר להם את הסתימה!