מפגיני ‘הפלג הירושלמי’ חסמו את הכניסה לירושלים: 46 נעצרו I צפו

מפגיני 'הפלג' חסמו את צומת הרחובות יפו-שרי ישראל בירושלים, במחאה על מעצרו של תלמיד ישיבת 'ראשית חכמה' איתן ראדה, בגין עריקות מהצבא • המשטרה: "עצרנו 46 מפרי סדר שהועברו לחקירה. שוטרת פונתה לבי"ח" • חסימות גם בצפון • הפלג: נמשיך להביע מחאתנו וזעקתנו
חיים טוויל
כ"א אב התשע"ח / 02.08.2018 13:32

מאות ממפגיני ‘הפלג הירושלמי’ חסמו מאז הצהריים (חמישי) את צומת הרחובות שרי ישראל – יפו בירושלים, במחאה על מעצר תלמיד ישיבת ‘ראשית חכמה’ ניסן ראדה בגין עריקות מהצבא.

המשטרה, שנערכה מבעוד מועד בכוחות גדולים במקום, החלה מיד בגל מעצרים – ובתוך זמן קצר נעצרו עשרות מפגינים.

מהמשטרה נמסר בתום ההפגנה: “כלל הצירים באזור המחאה יפו-שרי ישראל נפתחו לתנועה.

“במהלך הפרת הסדר משטרת ישראל פעלה בנחישות וביד קשה כנגד החרדים הקיצוניים שהפרו את הסדר בצומת הרחובות יפו – שרי ישראל ושבשו את התנועה במקום.

במהלך הפרת הסדר עצרה המשטרה 46 מפרי סדר שנעצרו והועברו לחקירה.

“במהלך הפרת הסדר נפצעה שוטרת שפונתה לבית חולים לקבלת טיפול רפואי”.

מפגיני הפלג שיבשו את התנועה גם בכביש 89 ממחלף אליפלט לעין עוזים שבצפון.

“שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום פועלים להשבת הסדר הציבורי והתנועה לסדרה. מומלץ לנהגים לנהוג בדרכים חלופיות”, אמרו במשטרה.

לקראת השעה 15:00 הודיעו ראשי המפגינים על סיום המחאה.

אמש הודיעה ‘הוועדה להצלת עולם התורה’ של הפלג, כי “המוני בית ישראל יתכנסו היום (חמישי) בשעה 12:30 בצהריים למחאות סוערות והמוניות, בירושלים – בפינת הרחובות שרי ישראל – יפו; ובצפת – בצומת צפת.

צילום: דוד פרלמוטר, קבוצת מחאות החרדים בקיצוניים

“הציבור החרדי מבין היום יותר מתמיד, כי היעדים והמכסות שנקבעו בחוקי הגיוס הדרקוניים האחרונים, הינם גזירת שמד נוראה ואיומה שמטרתה לכלות ולחלן את הציבור החרדי”, אומרים אנשי ‘הוועדה להצלת עולם התורה’. “כולנו – בנערינו ובזקנינו, נצא לרחובה של עיר, ונמשיך להביע את מחאתנו וזעקתנו נגד הניסיונות הנלוזים והבלתי פוסקים מצד מספר חברי כנסת חרדיים שאטמו ליבם גם נוכח נתוני השואה הרוחנית האיומה הזועקת מכל פינת רחוב.

צילום: קבוצת מדברים תקשורת

“בנוסף, נביע הוקרה לאותם תלמידי ישיבות צעירים הנושאים על גבם את המאבק העיקש נגד גזירת הגיוס – בשעה שמוכנים הם להקריב את חירותם למען המטרה, ונזעק את זעקתם נגד מחוללי הרפורמות הארורות, עד להשבתה מוחלטת של הסחר בנפשות ופשרות על חשבונם של לומדי התורה”.

יצוין כי החל מהשעה 15:45 אחר בצהרים מתוכננת בירושלים הפגנת ‘מצעד התועבה’. הפגנת ‘הפלג בכניסה לירושלים, עשויה לשבש את בואם של משתתפי המצעד.

היום – כ”א אב – גם מתקיימת ההילולא של האדמו”ר רבי אהרן מבעלזא זצ”ל בהר המנוחות ובחסידות חוששים כי ההפגנות ישבשו את עליית החסידים הבאים להשתטח על הציון.

תמונות: מחאות החרדים הקיצוניים

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בנערינו ובזקנינו נלך בבנינו ובבנותנו בצאננו ובבקרנו נלך, כולנו בס"ד נצא לרחובה של עיר
    02/08/2018 13:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בנערינו ובזקנינו נלך בבנינו ובבנותנו בצאננו ובבקרנו נלך, כולנו בס”ד נצא לרחובה של עיר, ונמשיך להתפלל לקב”ה ולהביע את מחאתנו וזעקתנו נגד הניסיונות הנלוזים והבלתי פוסקים מצד מספר חברי כנסת חרדיים מיהדות התורה, שאטמו ליבם גם נוכח נתוני השואה הרוחנית האיומה הזועקת מכל פינת רחוב.

    בנוסף, נביע הוקרה לאותם “גיבורי חייל” תלמידי ישיבות צעירים הנושאים על גבם את המאבק העיקש נגד גזירת גיוס השמד והזימה בפועל – בשעה שמוכנים הם להקריב את חירותם למען המטרה, ונזעק את זעקתם נגד מחוללי הרפורמות הארורות, עד להשבתה מוחלטת של הסחר בנפשות ופשרות על חשבונם של לומדי התורה ע”י העמלקים הנציגים של עם ישראל.

  2. תפסיקו לתת להם צומי במדיה החרדית אולי הם יפסיקו
    02/08/2018 14:47
    חרדי מודאג