האבא ספד: “הלב מתפוצץ” • אבי הדורס: “הבן שלי כל הזמן בוכה”

מאות בני אדם הגיעו ללוות בדרכו האחרונה את הנער אילון שלו אמסלם ז"ל בן ה-13 שנדרס בת"א בליל שישי • הסבתא האשימה: "זה לא נהג - זה רוצח" • יצחק בר זכאי, אביו של הנהג הדורס: "עולמם ועולמנו חרב. אנחנו לא ישנים, לא אוכלים ולא יוצאים מהבית. זה ילד שלא יודע לפגוע בזבוב"
חיים טוויל
י"ז אב התשע"ח / 29.07.2018 17:11

אילון שלו-אמסלם ז”ל, הנער שנדרס למוות על ידי רכב בזמן שהמתין ברמזור בתל אביב בליל שישי, הובא היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין בקרית שאול.

אביו קובי ספד לו: “הלב שלי מתפוצץ, הראש מסרב להאמין, אתה ילד של החיים, לא ילד של מוות. אתה הילד שלי, הבכור שלי, אין נחמה. הכיצד? ילד כמוך? אוהב, כובש, החיוך שלך ממיס לבבות. נסיך שלי, קראתי לך בני היקר”.

אמו של אילון ספדה: “אתה היית הפרח שלי. ידעת מה אתה רוצה עמדת על שלך והשגת את מה שרצית. היית משתגע אם היה נגרם חוסר צדק. אני מנסה להאחז שלא סבלת ושנהרגת במקום. אני מסרבת להיפרד ממך. אילוני לאן שלא אלך אתה תהיה איתי המלאך השומר עלינו”.

מוקדם יותר האריך בית המשפט המחוזי בתל אביב בשלושה ימים את מעצרו של אלי בר זכאי, הנהרג החרדי החשוד בדריסתו ובהריגתו של אילון שלו אמסלם ז”ל ופציעתו של חברו, דניאל חכמי.

במשטרה מתכוונים לגבות עדויות מחבריו של בר זכאי, עמם בילה לפני התאונה, כדי לחזק את החשד שצרך אלכוהול וסמים לפני שהחל לנהוג.

במשטרה אמרו במהלך הדיון כי יש חשש שהנהג החשוד ינסה לשבש את החקירה.

בר זכאי, תושב ירושלים כבן 23, סרב לעבור בדיקת ינשוף למדידת רמת האלכוהול בדמו. הוא נלקח לחקירה ופרט לאפשרות שנהג כשהוא בגילופין, במשטרה בודקים אם השתמש בסמים או נרדם בזמן הנהיגה.

מחקירה ראשונה עלה, כי נהג הרכב הפוגע איבד שליטה על מכוניתו בפינת הרחובות ש”י עגנון ואבן גבירול בתל אביב. שלו אמסלם ז”ל, שהיה בדרכו עם חברו דניאל לביתו של החבר, עמד על אי תנועה כשלפתע הגיחה המכונית. דניאל הספיק להתרחק וניסה להזהיר את אילון, אך היה כבר מאוחר מדי. הנהג אפילו לא יצא מרכבו כדי לסייע להם. אמסלם פונה לטיפול בבית החולים איכילוב בעיר, ומאוחר יותר נפטר מפצעיו.

מאשה פולמנבאום, סבתו של אילון, אמרה הבוקר ב-103FM: “אני עוד לא מאמינה שזה קרה. בשבוע האחרון הילד היה כל הזמן איתי מכיוון שהוריו נסעו לחופשה בתאילנד. מאז המקרה אני לא מפסיקה לחפש אותו. הילד הוא עצמאי אך הייתי מביאה לו אוכל וצופה עמו בטלוויזיה. זה עבד נפלא, הוא היה שמח ומאושר. מאז שהוא נולד הוא הפרח שלי וקטפו לי אותו באכזריות איומה. אני משתגעת מזה”.

היא מתחה ביקורת על הנהג וכינתה אותו רוצח: “רכב ענק הגיע במהירות של טיל, זה לא נהג – זה רוצח. אנשים לא מבינים שיש להם כלי רצח בידיים. נהג סביר עם ראש צלול לא היה עושה דבר כזה. הנהג בכלל לא יצא מהאוטו, אנשים שחלפו בדרך היו אלו שהזמינו את האמבולנס”.

מוקדם יותר היום פורסם מכתב שכתבו בני משפחתו של הנהג הפוגע, אלי בר זכאי, בו הם מביעים צער עמוק על המקרה.

יצחק בר זכאי, אביו של נהג הרכב, סיפר לחדשות 2 על התחושות הקשות שמלוות את המשפחה מרגע היוודע דבר התאונה.

“עולמם ועולמנו חרב. אנחנו לא ישנים, לא אוכלים ולא יוצאים מהבית. הבן שלי כל הזמן בוכה והוא בטראומה שאי אפשר לתאר אותה”, תיאר את האווירה בבית המשפחה בימים האחרונים. “אנחנו כאנשים דתיים שמתפללים, לא יכולנו לצאת השבת מהבית. אשתי יושבת ובוכה כל הזמן. לא עיכלנו בהתחלה את מה שקרה. אחרי שהבנו את האסון הנורא – לא פחות קשה לנו. היינו רוצים לפגוש בהזדמנות את המשפחה האבלה ולהסביר להם שהכאב שלנו נורא ואיום”.

בתגובה לפרסום לפיו במשטרה אמרו כי נמצאה בדמו כמות כפולה של אלכוהול מן הכמות המותרת – אמר בר זכאי כי הוא איננו מאמין שבנו שתה ונהג: “הבן שלי לא רגיל לשתות ומעולם לא ראיתי אותו שותה משהו. מה שאנחנו יודעים זה שהיו שם ממטרות ושלוליות של מים והילד החליק. עובדה שאחרי התאונה הוא התקשר לאשתי ואמר ‘ניסיתי לעצור ולא הצלחתי. החלקתי עם האוטו’, אז לא נראה לי שיש קשר בין הדברים”.

עוד הוסיף כי בנו עדין נפש ושכעת איננו מסוגל לישון. “זה ילד שלא יודע לפגוע בזבוב. הממטרות ליד הכביש היו שבורות והיו שלוליות של מים. אחד השוטרים אמר שאפשר למלא את הכינרת מכמויות המים שיש פה. כל הכביש היה רטוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בר זכאי
    30/07/2018 16:14
    שי
  1. אתה לא מתבייש? “עולמנו ועולמם חרב”.
    הבן שלך הצדיק הגדול עם הציציות בחוץ,שתה אלכוהול,צולם ברכב ספורט בתלבושת שונה מזו שהופיע בבית המשפט,לא עצר,להמשיך? ואתה ברוב חוצפתך ועזות המצח שלך ( מעדן את הביטויים שבאמת מגיעים לך ולבן הפושע שלך) מעז לעשות איזו השוואה?
    תתבייש לך! כנראה הרקב נפל לא רחוק מהעץ.
    פני הדור כפני הכלב ופני הכלב כפני האב וד”ל.