ערבי הצית מלון דירות בי-ם כנקמה: זוג הורים ושני ילדיהם נפגעו קשה בשריפה

זוג הורים ושני ילדיהם, נפצעו באורח קשה בשריפה ברחוב הנביאים בירושלים. עוד שלושה נפגעו קל • כב"ה: המלונית פעלה ללא רישיון עסק וללא אישור הכבאות • חשד: מי שהשליך בקבוק תבערה לעבר המבנה הוא עובד שפוטר ופעל מתוך נקמה
חיים טוויל
ט"ו אב התשע"ח / 27.07.2018 13:40

ארבעה בני משפחה אחת נפגעו לפנות בוקר (שישי) בדליקה שפרצה בבניין המשמש כמלון דירות ברחוב הנביאים בירושלים.

האב פונה מהמקום במצב קשה מאוד לבית החולים הדסה עין כרם ויתר בני המשפחה – האם, בתם בת ה-14 ובנם בן ה-9  -מוגדרים במצב קשה. הם סובלים משאיפת עשן וכוויות וארבעתם מונשמים ומורדמים.

בנוסף אליהם אישה בת 40 ושני נערים כבני 13 טופלו במקום ולא נזקקו לפינוי לבית החולים.

מחקירה של השריפה הלילה עולה כי האש פרצה בעקבות הצתה בתוך הבניין.

לאחר שהובהר שמדובר בהצתה, החלה המשטרה בביצוע סריקות והצבת מחסומים במרכז העיר ועצרה חשוד בהצתה, ערבי-ישראלי, תושב מזרח ירושלים.

לפי דיווח ב’החדשות’, מחקירת המשטרה עולה כי החשוד בהצתה פעל, ככל הנראה, ממניעים של נקמה על פיטוריו מהמקום והשליך בקבוק תבערה לעבר הבניין. מעצרו הגיע בעקבות עדות של שכנה שהייתה עדה למעשה.

מדוברות כב”ה נמסר כי מבדיקה של מחלקת הגנה מאש בכבאות והצלה מחוז ירושלים, עולה כי המלונית בה נלכדו בני המשפחה ודיירים רבים נוספים, פעלה ללא אישור כבאות והצלה על פי חוק.

מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים, טפסר משה סויסה, הוציא זימון לבעלי המקום לשימוע, כבר ביום ראשון הקרוב, לפני סגירה בהתאם לחוק הכבאות.

טפסר משה סויסה: “עוד בשלבי כיבוי השריפה, כשהגעתי למקום, חשדתי כי המקום פועל ללא אישורים והיתרים כנדרש, וכתוצאה מכך, אמצעי בטיחות רבים להגנה מאש, חום ועשן וכן פתחי מילוט היו חסרים או לא קיימים בבניין.

“בשריפה אתמול, נפגעו בני משפחה, נלכדו דיירים נוספים, וצוות לוחמי אש מחלצים, כמעט קיפח את חייו בחילוץ ההירואי של הלכודים. בכבאות והצלה רואים בחומרה רבה את התופעה של בעלי עסקים, ובמיוחד אכסניות ומלונות בהם מתאכסנים אזרחים רבים, אשר לא עומדים בדרישות החוק ולא מתקינים אמצעי בטיחות מאש כנדרש ומסכנים חיי אזרחים ולוחמי אש.

“מחוז ירושלים בכבאות יפעל לסגירת כל עסק המסכן חיים. בסיוע האגף המשפטי של כבאות והצלה מחוז ירושלים וגורמי אכיפת החוק, נפעל להעמיד לדין כל מי שיסכן את שלום הציבור”.

סמל שירן לוזון, מפקד צוות כבאות והצלה שהיה בין לוחמי האש שחילצו את הלכודים, סיפר על האירוע: “הוזנקנו לאירוע שריפה מורכבת שהתברר כתופת לכל דבר. מסך האש האדיר שקידם את פנינו בכניסה לבניין, חסם את היציאה מהבניין, וכלא בתוכו את המשפחה שנפגעה ודיירים רבים נוספים.

“קרינת החום בכניסה לדירה היתה אדירה וחזקה במיוחד בעוצמתה, ספגנו כוויות בגוף וציוד המיגון שלבשנו החל לעלות באש, אבל העוצמה של לוחמי האש וחבריי לצוות היתה גדולה יותר, ולמרות הסיכון האדיר, נכנסנו ויצאנו מהדירה ממש בתוך הלהבות כשאנחנו מוציאים בן משפחה אחרי בן משפחה תוך חירוף נפש אדיר ותוך כדי שאנחנו מגוננים עליהם בגופנו מהחום האדיר, הוצאנו אותם לידי אנשי הרפואה שחיכו בחוץ”.

ניסים יזדי, נהג אמבולנס באיחוד הצלה, סיפר: “הגענו באמבולנס איחוד הצלה כדקה לאחר קבלת הקריאה ובתחילה פינינו אמא ובת שסבלו מכוויות ובעיות בדרכי הנשימה עקב שאיפת עשן לאחר שחולצו על ידי צוותי כיבוי. לאחר ההגעה לחדר הטראומה בשערי צדק הן הורדמו והונשמו כשמצבן מוגדר קשה. חזרנו למקום לאחר שנמסר כי האירוע לא הסתיים וביצענו פינוי נוסף לבית החולים של שלושה נפגעים באורח קל”.

אבי טננבוים מיחידת חוס”ן סיפר: “עקב אופי האירוע נמסר למוקד 1221 של איחוד הצלה על מספר תיירים נפגעי חרדה. הגענו למקום יחד עם צוות חוס”ן היחידה לסיוע נפשי של איחוד הצלה והענקנו סיוע לכעשרה נפגעי חרדה. מדובר באירוע טראומטי בשעת לילה מאוחרת מה שגרם להם ללקות בחרדה”.

מהמשטרה נמסר: בסמוך לשעה 02:00, הוזעקו שוטרים לבית מלון, בעקבות שריפה שהחלה להתפשט במקום, והחלו בסיוע לפינוי דירי המקום.

במקביל נפתחה במשטרה חקירה מאומצת שהעלתה את חשדם של חוקרי המשטרה שמקור השריפה הינו הצתה מכוונת ומיד החלו לבצע פעולות סמוית וגלויות והצבת מחסומים ברחבי מרכז ירושלים שהביאו, תוך זמן, לאיתור חשוד, בשנות ה-30 ממזרח ירושלים, בהצתה.

כתוצאה מהשריפה, פונו מהמקום מספר בני אדם בדרגות פגיעה שונות ובהם שוטר שפעל במקום.

מתחקור ראשוני עלה חשד, כי ככל הנראה מדובר באירוע הצתה על רקע פלילי והחשוד הובא לחקירה במשטרה.

בשעה הקרובה יובא החשוד בפני בית המשפט השלום בירושלים, לדיון הארכת מעצרו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות