הח”כים הערבים שאלו: ליצמן, יש פתרון לשביתה של עובדי מקצועות הבריאות?

למעלה מ-5000 עובדי מערך מקצועות הבריאות, בבתי החולים ובקהילה, שובתים מזה מספר ימים • אחמד טיבי לליצמן: אני מצפה ממך לא להשאיר אותם לבד • סגן שר הבריאות: "ברור לי שאני איתם\ אבל יש כל מיני גזירות שקשה לי גם איתם"
אריה ריבקינד
ט"ז סיון התשע"ח / 30.05.2018 15:07

למעלה מ-5000 עובדי מערך מקצועות הבריאות, בבתי החולים ובקהילה, המועסקים על ידי משרד הבריאות וקופות החולים, שובתים מאז השבוע שעבר.

בין השובתים: פיזיותרפיסטים, תזונאיות, קלינאיות תקשורת, מרפאים בעיסוק, שינניות, יועצים גנטיים ומטפלים ביצירה ובאומנות.

היום הגיש ח”כ ואל יונס מהרשימה המשותפת שאילתה בנושא השביתה – לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן.

השאילתה: שביתת כלל עובדי מערך הבריאות ברחבי הארץ תקיף כ-5000 עובדים בבתי החולים ובמרפאות במחאה נגד מחסור חמור בתקנים להעסקת עובדים בסקטור הפרא-רפואי, שהביא לפגיעה בעובדים ובאיכות השירות לציבור. ברצוני לשאול, אדוני סגן השר, מה יעשה בעניין? האם יש תוכנית שתביא לפתרון המשבר, ואם כן מהי?

ליצמן השיב: לעובדים במקצועות הבריאות תפקיד חשוב מאד בתרומה לבריאות האזרחים. אנו מצירים על השביתה ועל הפגיעה בחולים. ובכן, פנינו לבית הדין במטרה להשיב את העבודה לסדרה. הדיון בבקשה מתקיים היום בצהריים בבית הדין, כרגע.

אנו מכירים בעומסי העבודה של העובדים במקצועות הבריאות ופועלים בנושא מול משרד האוצר במטרה למצוא פתרון למשבר לרווחת העובדים המטופלים.

אחמד טיבי שואל: בהמשך לשאלתו של חברי חבר הכנסת, נושא חשוב, מטריד, אמור להטריד את כולנו. 5000 עובדים מערכת הבריאות, אנשים שעושים עבודה מצוינת גם לפי דבריך אדוני סגן השר. חוסר בתקנים, עומד בעבודה, תנאי העסקה… לאחר דין ודברים מגעים ודרישות הם נאלצו! להכריז על שביתה, אדוני. זה לא שביתה שהם הציעו ככה סתם. ולכן, אני מצפה ממך, מי שאחראי ומנהל את משרד הבריאות, דווקא לעמוד לצידם ולצד התביעות האלה ולא סליחה על הביטוי, לא להשאיר אותם לבד. אנו, על כל פנים, כאן בכנסת, לא נשאיר אותם לבד.

ליצמן: חבר הכנסת טיבי, ברור לי שאני איתם. ברור לי שאני איתם. אבל!  יש כל מיני גזירות שקשה לי גם איתם. אני תלוי באוצר, ובעוד גורמים. כרגע הם צריכים לחזור לעבודה ואנחנו עושים מה שאנחנו יכולים. המצוקה של תקנים, מי כמוך יודע, משיחות רבות שהיו לנו, שזה נורא ואיום במשרד הבריאות.

ולכן אנחנו משתדלים לעזור להם אבל קודם כל הם צריכים לחזור לעבודה. אנחנו עושים מה שמוטל, מה שצריך ונשתדל שהכל יהיה בסדר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ניצול נשים עובדות בבי"ח ממשלתי
    30/05/2018 16:18
    עצימת עיניים לניצול
  1. בבי”ח הממשלתי שיבא, כן ממשלתי, מעל 100 אקדמאיות מרפאות בעיסוק מועסקות רק במשרה חלקית, 50% משרה ב4 ימי עבודה. השכר לאקדמאית מרפאה בעסוק
    30 ש”ח לשעת עבודה.
    ריפוי בעסוק לומדים באוניברסיטה 3.5 שנים ובתום הלמודים עם קבלת תואר בוגר יש לעבור מבחן רישוי של משרד הבריאות.