החב”דניק מסרטון התפילין: טענות הפרופ’ ממופע האימים שקר מוחלט

אחרי שפרופסור פנינה פרי, האישה שתקפה את מניח התפילין בנתב"ג, הציגה את גרסתה - מגיב הרב מאיר הרצל, החבד"ניק שבסרטון לא ממש הוציא מילה מהפה לעברה, ל"טענותיה"
יוסף גרינבוים
ט"ז סיון התשע"ח / 30.05.2018 10:29

אתמול טענה הפרופ’ לחינוך ותרבות, פנינה פרי, בשיחה עם ערוץ 20, כי מופע האימים שלה הוצג “בצורה מעוותת וחד צדדית”.

לדבריה, “בזמן שהמתנתי להמראה, הגיעו שני גברים והתחילו להניח תפילין ממש מעל לראשי. ביקשתי בנימוס הרב ביותר, עם כל הכבוד שאני מייחסת להנחת תפילין, לאפשר לי את המרחב הפרטי שלי. בתגובה הותקפתי על ידי השניים בצורה הנוראית ביותר, צעקו עלי שאזוז מהמקום וקיללו אותי גם במשפט: ‘חבל שהיטלר לא רצח אותך ואת כל משפחתך’. כבת למשפחה שרבים ממנה נספו בשואה ושגדלה בצל השואה מרבית שנותיה, משפט זה הוא שגרם לי להתפרצות”.

אלא שהבוקר מביא מוני אנדר מדוברות צעירי חב”ד, את תגובת שליח חב”ד – המציג את מה שהתרחש מחוץ למצלמות.

וכך הוא כתב בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו:

פרופ’ פנינה פרי, גיבורת סרטון התפילין, כנראה התאוששה מהג’ט-לג והעבירה לכלי התקשורת את תגובתה. זו, כמובן, זכותה הלגיטימית, אבל מה שקצת פחות לגיטימי זה לשקר.

לא יודע אם זה השעות בדרכים, מראהו המזוקן של שליח חב”ד או האוכל במטוס – משהו מכל אלה קצת ‘בלבל’ את הגברת, ומה שהכי נורא בעיניי זה שלא זעזע אותה גם לנצל את השואה בשביל זה, העיקר שתצא לגיטימית.

אז הנה תשובתו של הרב מאיר הרצל, החבד”ניק שבסרטון לא ממש הוציא מילה מהפה לעברה, ל”טענותיה”. שתפו, כדי שלשקר לא יהיה רגליים.

לצערי, מסתבר שהפרופ’ המכובדת שכל עם ישראל ראה אתמול את התנהגותה, לא זוכרת כל כך את שהיה, ולכן היא מציגה גרסא “מעט” לא נכונה לעובדות המקרה, ואפרט:

א. היהודי שהנחתי לו תפילין ישב בספסל אחד. הגב’ כלל לא ישבה בספסל שלו ואפילו לא בספסל ממול, אלא בספסל המקביל לצידו השני של המעבר שחצץ ביניהם. בקיצור, כלל לא היה מגע פיזי ביניהם, אפילו מרחוק, אלא הם ישבו משני הצדדים של המעבר בין הספסלים.

רק להזכיר, שגם בסרטון היא מתועדת כמי שכלל לא רוצה אותנו ברדיוס הסמוך לה או בכלל במרחב הציבורי ומגלה אותנו לקצה המחנה כדי שלא נתערבב איתה.

ב. כפי שניתן לראות בבירור בסרטון , גם אני וגם היהודי שהנחתי לו תפילין התנהגנו בצורה מאוד מאופקת. הוא אף ביקש ממנה בצורה יפה שהוא בסך הכל רוצה להתפלל בשקט.

ג. טענותיה כאילו מישהו עורר כנגדה פרובוקציה, קילל אותה, את משפחה ועוד בביטויים שאינני יכול אפילו לחזור אליהם, הם שקר מוחלט. לא לפני השתוללותה, וגם לא במהלך מופע האימים שלה שנמשך דקות ארוכות לא אני ולא היהודי המתפלל לא הטחנו בה מאומה, מלבד הבקשה לזכות להתפלל בדממה.

ד. לאחר שהיא כחמש-עשר דקות לא פסקה מלבזות ולצעוק, סיים היהודי להניח תפילין והתיישב חזרה במקומו. הוא אמר לה מתוך סערת רגשות משפט שהתוכן שלו היה ש”ההתנהגות שלה היתה כל כך גרועה וקשה לו להאמין שאפילו הנאצים היו נוהגים כך”.

כל זה היה בהמשך למה ששומעים בסרטון שהייתה אשה שהתבטאה בצורה שאפילו האנטישמים הכי גרועים לא היו עושים.

לסיכום: בסרטון רואים בבירור מי הצד המאופק ומי הצד המתקיף.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פ-ר-ו-פ-ססססוווו-ר- - לחחח-י-נ-ו-ך ו-ת-ר-ב-ווווווו-ת!
    30/05/2018 16:08
    חיים
  1. פ-ר-ו-פ-ססססוווו-ר- – לחחח-י-נ-ו-ך ו-ת-ר-ב-ווווווו-ת!