חייל מסורתי שהתעקש לא להתגלח בספירת העומר נידון ל-20 ימי כלא

החייל, המקפיד מאז בר המצווה שלא להסתפר או להתגלח בימי ספירת העומר ביקש ממפקדיו לשמור על המנהג גם השנה - וסורב. כשהתעקש - נשפט למחבוש • ולא רק הוא: חיילי צה"ל המגדירים עצמם 'מסורתיים' ונוהגים שלא להתגלח בספירת העומר - חויבו להתגלח
חיים טוויל
כ"א אייר התשע"ח / 06.05.2018 10:37

ב’, לוחם בחטיבת כפיר, מקפיד מאז הגיע לגיל בר מצווה, שלא להתגלח או להסתפר בימי ספירת העומר. אלא שלפי הדיווח הבוקר (ראשון) בגלי צה”ל, עלתה לו ההקפדה הזו בעונש של עשרים ימי מחבוש.

ב’ מגדיר עצמו “מסורתי”, ולכן ביקש ממפקדיו לשמור על המנהג גם השנה. אלא שאלה סירבו ואמרו כי היות שהוא אינו מוגדר חייל דתי – הוא יאלץ להתגלח.

לאחר שסירב להשלים עם הפקודה נשפט למחבוש.

אחיו הביע זעם על ההחלטה וטען כי היא מבטאת זלזול של צה”ל בחיילים המסורתיים: “צה”ל צריך להבין שיש אוכלוסייה גדולה שנקראת מסורתיים וצריך לתת להם לקיים את אמונתם. המסורתיים הם לא יהודים סוג ב’. אחי הקטן הינו איש מסורתי ממשפחה מסורתית. הוא שומר ספירת העומר מגיל 13. לא יכול להיות שצה”ל יגדיר לו אם הוא מספיק דתי או לא כדי לקיים מצוות”.

על פי הדיווח בגל”צ, לא מדובר במקרה בודד. חיילים מסורתיים רבים שביקשו לשמור על מנהגי ספירת העומר נענו בשלילה משום שהם לא דתיים.

הרב הצבאי הראשי לשעבר, הרב ישראל וייס, טען בשיחה עם גל”צ שמדובר בשינוי במדיניות וכי בתקופתו החלוקה הזו לא התקיימה.

בצה”ל הבהירו כי רק מי שמוגדר “דתי” זכאי לפטור מגילוח בימי ספירת העומר. “חייל שאינו מחזיק באישור קבוע לגידול זקן רשאי לגדלו בתקופת העומר רק אם הוא מקיים אורח חיים דתי. במקרה של ב’ נמצא שהחייל לא זכאי לאישור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות