אבו מאזן: “היהודים האשכנזים הם צאצאי הטורקים, אין קשר לפלסטין”

במהלך 'שיעור היסטוריה' שהעביר לחברי הפרלמנט הפלשתיני, אמר אבו מאזן: השואה היא תוצאה של "ההתנהגות החברתית" של היהודים, שעסקו בין השאר בהלוואת כספים - ולא של אנטישמיות
נתן פרל
ט"ז אייר התשע"ח / 01.05.2018 18:49

יו”ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, העביר בנאומו במועצה הלאומית הפלשתינית ‘שיעור בהיסטוריה’, כהגדרתו.

אבו מאזן טען כי השואה היא תוצאה של “ההתנהגות החברתית” של היהודים, שעסקו בין השאר בהלוואת כספים – ולא של אנטישמיות. לפי דיווח בישראל היום, אבו מאזן חזר גם על טענתו לפיה ישראל הוקמה כ”מפעל קולוניאלי אירופאי”, ואין לה שום קשר ליהדות.

בנאומו, ציטט אבו מאזן תיאוריית קונספירציה, לפיה יהודים אירופאים אשכנזים הם למעשה צאצאי הטורקים, ולא הגיעו מישראל. הוא טען עוד כי ליהודי אירופה “אין קשר היסטורי לפלסטין”.

לדבריו, הקמתה של ישראל היא פרויקט קולוניאלי לשמירה על האינטרסים האירופיים. “אלה שחיפשו מדינה יהודית לא היו יהודים. לישראל אין שום קשר ליהדות”.

עם זאת, הוא אמר: “זה לא אומר שאנחנו צריכים לעקור את היהודים. אנחנו צריכים להתקיים איתם על בסיס של שתי מדינות לשני עמים”.

לאבו מאזן יש עבר עשיר בהכחשת השואה: ב-1982 פרסם את עבודת הדוקטורט שלו, בה טען כי הפרסומים על מספר היהודים שנרצחו בשואה היו “מוגזמים”, וטען כי מנהיגים ציוניים עבדו עם הנאצים.

לפי הדיווח, אבו מאזן גם אמר למועצה כי הוא “מתכוון לנקוט צעדים נוקשים בעתיד הקרוב נגד ישראל וארצות הברית”, אם כי לא פירש על אלו צעדים מדובר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות